No lähinnä ajattelin että kaikki kiinnitykset ja laskemismekanismit noille ohjuksille saattaisi viedä tilaa niin että 10 ohjusta saisi sisään, eikä 12.
" ... A “new, high-performance propulsion section” will accelerate the Peregrine to supersonic speed to achieve potentially slightly better range than the AIM-120, but Noyes declined to describe the specific type of propulsion technology selected for the new missile.
...
...Even at a range equivalent to that of the AIM-120, the Peregrine should provide similar endgame maneuverability as the super agile AIM-9X, Noyes says. “It will go supersonic and that’s attributable to that new lightweight airframe and high-performance modular control system,” he says. “That permits it [to] go and do incredible maneuvers, especially at the endgame where it’s needed most.” ..."
Janes | The latest defence and security news from Janes - the trusted source for defence intelligence
www.janes.com
Russian Aerospace Forces (VKS) jet training is facing low aircraft serviceability, with only 30% of L-39 trainers sent to repair plants for maintenance returning to their units on time, Izvestia reported on 4 September. The daily learned from Russian Ministry of Defence sources that the serviceability of more modern Yakovlev Yak-30 advanced jet trainers is slightly higher but still significantly below the required level.
This is seriously affecting the quality of cadet training and, according to Izvestia , recent measures ordered by Russian Defence Minister Sergei Shoigu will not solve the serviceability problems by March 2020 when flying training resumes.
Joskus tuli pohdiskeltua sitä, että olisi aika hyvä systeemi, jos Suomella olisi yhteensä 60 hävittäjää, mutta kahta eri mallia, ja aina viidentoista vuoden välein toinen näistä päivitettäisiin (30 vuoden elinkaari per malli). Näin olisi aina kypsä mutta kyvykäs ja hyvin tuore rinnakkain.
Teen series koneita kun miettii, niin puuttuva F-17 paljastui alkuaan salaiseksi F-117 Nighthawk koneeksi, mutta onko toisesta puuttuvasta eli F-19 koneesta mitään tietoa? Siitä on kaiken maailman legendoja, ja ilmeisesti Neuvostoliitto raapi päätään asian suhteen ihan tosissaan. Mutta oliko se nimenomaan huijaus jolla NL tiedustelu saatiin hukkaamaan aikaa ja rahaa aavejahtiin, vai voiko jenkeillä olla ollut todellisuudessa Nighthawkin ja Spiritin lisäksi kolmaskin salattu kone, jota ei ole paljastettu tähän päivään?
Janes | The latest defence and security news from Janes - the trusted source for defence intelligence
www.janes.com
Russian Aerospace Forces (VKS) jet training is facing low aircraft serviceability, with only 30% of L-39 trainers sent to repair plants for maintenance returning to their units on time, Izvestia reported on 4 September. The daily learned from Russian Ministry of Defence sources that the serviceability of more modern Yakovlev Yak-30 advanced jet trainers is slightly higher but still significantly below the required level.
This is seriously affecting the quality of cadet training and, according to Izvestia , recent measures ordered by Russian Defence Minister Sergei Shoigu will not solve the serviceability problems by March 2020 when flying training resumes.
Teen series koneita kun miettii, niin puuttuva F-17 paljastui alkuaan salaiseksi F-117 Nighthawk koneeksi, mutta onko toisesta puuttuvasta eli F-19 koneesta mitään tietoa?"
Olihan se Northropin LWF-kandidaatti YF-17 Cobra, joka hävisi F-16:lle. Tigersharkista tuli F-20 luultavasti ihan vain markkinoinnin takia. F-21 oli Amerikkalaisten liisaamat Kfirit simuloimaan harjoituksissa MiG-23:a.
EDIT vielä: ajattelin ensin, että pelkkä plääh riittää vastaukseksi, mutta perustelepa tuota postausta vähän. Mikä oli suomalaisten NH90 -hekojen käytettävyysprosentti esimerkiksi elokussa 2019? Onko sinulla mitään teoriaa siitä, mitkä asiat ovat vaikuttaneet käytettävyysprosenttiin (esimerkkeinä varaosaostot, heko-korjaamoiden rauhanajan miehitys, rauhanajan turvamääräykset ja vikojen kriittisyysaste rauhanaikana) ja miten käytettävyysprosentti muuttuisi kriisin tai sodan oloissa? Onko mitään yhtymäkohtaa esimerkiksi siihen, että tiiviissä harjoituksissa lentokonekaluston käytettävyysprosentit ovat nousseet tilanteesta, joissa konekalustoa on käytetty vähemmän? Poikkeaako suomalaisten NH90:ien käytettävyys ulkomaiden vastaavista tai poikkeaako se muiden hekojen käytettävyydestä?
Vastaile näihin kaikessa rauhassa, niin päästään ihan oikeaan keskusteluun....
Teen series koneita kun miettii, niin puuttuva F-17 paljastui alkuaan salaiseksi F-117 Nighthawk koneeksi, mutta onko toisesta puuttuvasta eli F-19 koneesta mitään tietoa? Siitä on kaiken maailman legendoja, ja ilmeisesti Neuvostoliitto raapi päätään asian suhteen ihan tosissaan. Mutta oliko se nimenomaan huijaus jolla NL tiedustelu saatiin hukkaamaan aikaa ja rahaa aavejahtiin, vai voiko jenkeillä olla ollut todellisuudessa Nighthawkin ja Spiritin lisäksi kolmaskin salattu kone, jota ei ole paljastettu tähän päivään?
Tulee mieleen ihan omakohtainen kokemus vuodelta 1996, kun ajelimme Area 51:n laitaa Nevadassa. Päältämme kaarsi B-2 (proto), jonka olemassaolon USA oli kieltänyt jyrkästi. Jopa vaimo ihmetteli koneen outoa ulkonäköä...
EDIT vielä: ajattelin ensin, että pelkkä plääh riittää vastaukseksi, mutta perustelepa tuota postausta vähän. Mikä oli suomalaisten NH90 -hekojen käytettävyysprosentti esimerkiksi elokussa 2019? Onko sinulla mitään teoriaa siitä, mitkä asiat ovat vaikuttaneet käytettävyysprosenttiin (esimerkkeinä varaosaostot, heko-korjaamoiden rauhanajan miehitys, rauhanajan turvamääräykset ja vikojen kriittisyysaste rauhanaikana) ja miten käytettävyysprosentti muuttuisi kriisin tai sodan oloissa? Onko mitään yhtymäkohtaa esimerkiksi siihen, että tiiviissä harjoituksissa lentokonekaluston käytettävyysprosentit ovat nousseet tilanteesta, joissa konekalustoa on käytetty vähemmän? Poikkeaako suomalaisten NH90:ien käytettävyys ulkomaiden vastaavista tai poikkeaako se muiden hekojen käytettävyydestä?
Vastaile näihin kaikessa rauhassa, niin päästään ihan oikeaan keskusteluun....
Laitoin hymiön viestini loppuun, koska en ollut vakavissani.
Tuosta Gylliksen laittamasta venäläisestä uutisestahan ei käy selville venäläisten harjoituskoneiden käytettävyysprosentteja, joten eroa käytettävyydessä ei voida luotettavasti verrata. Ainoastaan se käy ilmi, että 70 prosenttia koneista viettää tehdashuollossa odotettua enemmän aikaa. Sen vaikutus käytettävyyteen voi sitten olla mitä hyvänsä, koulutuksen kannalta katastrofaalisesta aina pieneen pelkoon käytettävyydestä vastaavien tahojen takaraivossa, kun Putinin esikunnan kunnianhimoisista tavoitteista ollaan jäämässä aavistus jälkeen.
Se ei toivottavasti vielä ole rikos, että lentokaluston huolto-ongelmista lukiessa mieleen pamahtaa ensimmäisenä NH90? Minusta se on mielleyhtymänä varsin ymmärrettävä, jos on seurannut eurooppalaista sotilasilmailua.
En nyt muista mistä luin, mutta oliko se Suomella Hawkien käytettävyys ollut siinä 80% luokkaa. Hyvin näkee, että kuinka Venäjällä ei tule olemaan rahaa nykyisen kokoiseen armeijaansa vastaisuudessa.
Tulee mieleen ihan omakohtainen kokemus vuodelta 1996, kun ajelimme Area 51:n laitaa Nevadassa. Päältämme kaarsi B-2 (proto), jonka olemassaolon USA oli kieltänyt jyrkästi. Jopa vaimo ihmetteli koneen outoa ulkonäköä...
En muista, tuliko tämä täällä vastaan vai törmäsinkö siihen muualla, mutta palasi viestistäsi mieleen.
Hauska tarina siitä, mitä tapahtui kun Red Flagiin osallistunut RAF:n Tornado joutui tekemään hätälaskun salaisen F-117:n testeihin käytetylle Tonopahin kentälle. Vahva lukusuositus:
OT> Ihan ymmärrettävä virhe. Tuo osavaltion osuus on onneksi olennainen lähinnä paikkakuntien nimissä. Monet niistä saattavat toistua vähän joka puolella. Kyläilemään mennessä on varsin olennaista tietää onko määränpäänä MO vai MT <OT