Ilmavoimien tulevaisuus

Britit myyvät vanhoja Herculeksiaan. Niistä tuunaamaan...
Tuostapa raskaampi kuljetuskone meille jos käyttöikää on hyvin jäljellä! Ei tarvitsisi kuin "suomettaa" tuo radioiden suhteen ja päivittää avioniikka. Valmiina on jo varoitusjärjestelmät sekä NVG-kyky. Pelastuslauttojakin voi pudottaa ja ilmatankkauskyky on. Voipi olla vaan kovasti kysyntää noille ja rahua pitäisi löytää.

According to the RAF website: “The aircraft is highly flexible, with the ability to airdrop a variety of stores and paratroopers, and operate from natural surface landing zones. To conduct these missions it is vital that Hercules crews are highly skilled in low-level flying. The aircraft performs in the same roles at night using night-vision goggles (NVGs), while station keeping equipment (SKE) enables it to remain in formation during poor weather. Long-range capabilities are enhanced with air-to-air refuelling, while the Air Survival Rescue Apparatus may be mounted in the cabin for search and rescue missions, enabling the Hercules to airdrop life rafts and emergency supplies.”

The aircraft is particularly valuable in crisis scenarios as it can be operated from unprepared and semi-prepared surfaces by day or by night. Its maximum unrefuelled ferry range is 3500 NM, which can be extended to over 4000NM by air-to-air refuelling. Moreover, the C-130s are fitted with defensive infrared countermeasure equipment, with some aircraft used for special tasks also featuring enhanced defensive-aids suite comprising a Skyguardian radarwarning receiver, a chaff and flare countermeasure dispensing system and a missile approach warning system.
https://theaviationist.com/2021/03/22/raf-c-130-hercules-fleet-to-be-entirely-retired-by-2023/
 
Tuostapa raskaampi kuljetuskone meille jos käyttöikää on hyvin jäljellä! Ei tarvitsisi kuin "suomettaa" tuo radioiden suhteen ja päivittää avioniikka. Valmiina on jo varoitusjärjestelmät sekä NVG-kyky. Pelastuslauttojakin voi pudottaa ja ilmatankkauskyky on. Voipi olla vaan kovasti kysyntää noille ja rahua pitäisi löytää.

According to the RAF website: “The aircraft is highly flexible, with the ability to airdrop a variety of stores and paratroopers, and operate from natural surface landing zones. To conduct these missions it is vital that Hercules crews are highly skilled in low-level flying. The aircraft performs in the same roles at night using night-vision goggles (NVGs), while station keeping equipment (SKE) enables it to remain in formation during poor weather. Long-range capabilities are enhanced with air-to-air refuelling, while the Air Survival Rescue Apparatus may be mounted in the cabin for search and rescue missions, enabling the Hercules to airdrop life rafts and emergency supplies.”

The aircraft is particularly valuable in crisis scenarios as it can be operated from unprepared and semi-prepared surfaces by day or by night. Its maximum unrefuelled ferry range is 3500 NM, which can be extended to over 4000NM by air-to-air refuelling. Moreover, the C-130s are fitted with defensive infrared countermeasure equipment, with some aircraft used for special tasks also featuring enhanced defensive-aids suite comprising a Skyguardian radarwarning receiver, a chaff and flare countermeasure dispensing system and a missile approach warning system.
https://theaviationist.com/2021/03/22/raf-c-130-hercules-fleet-to-be-entirely-retired-by-2023/

Tuskin tarvitsee edes suomettamista ainakaan radiokaluston osalta. Eiköhän noissa ole samat standardivehkeet kuin koko läntisessä maailmassa (ml. Suomi).

Sinänsä en tiedä, kannattaako pidättää henkeä noiden suhteen. Koneitahan on ollut tarjolla jo vuosia, Ranska harkitsi jo 2015, ja niitä onkin myyty Wikipedian mukaan mm. Bangladeshiin ja Bahrainiin. Lisäksi USN on ostanut yhden.
 
Tuostapa raskaampi kuljetuskone meille jos käyttöikää on hyvin jäljellä! Ei tarvitsisi kuin "suomettaa" tuo radioiden suhteen ja päivittää avioniikka. Valmiina on jo varoitusjärjestelmät sekä NVG-kyky. Pelastuslauttojakin voi pudottaa ja ilmatankkauskyky on. Voipi olla vaan kovasti kysyntää noille ja rahua pitäisi löytää.

According to the RAF website: “The aircraft is highly flexible, with the ability to airdrop a variety of stores and paratroopers, and operate from natural surface landing zones. To conduct these missions it is vital that Hercules crews are highly skilled in low-level flying. The aircraft performs in the same roles at night using night-vision goggles (NVGs), while station keeping equipment (SKE) enables it to remain in formation during poor weather. Long-range capabilities are enhanced with air-to-air refuelling, while the Air Survival Rescue Apparatus may be mounted in the cabin for search and rescue missions, enabling the Hercules to airdrop life rafts and emergency supplies.”

The aircraft is particularly valuable in crisis scenarios as it can be operated from unprepared and semi-prepared surfaces by day or by night. Its maximum unrefuelled ferry range is 3500 NM, which can be extended to over 4000NM by air-to-air refuelling. Moreover, the C-130s are fitted with defensive infrared countermeasure equipment, with some aircraft used for special tasks also featuring enhanced defensive-aids suite comprising a Skyguardian radarwarning receiver, a chaff and flare countermeasure dispensing system and a missile approach warning system.
https://theaviationist.com/2021/03/22/raf-c-130-hercules-fleet-to-be-entirely-retired-by-2023/
Täältä vaan ostoslistaa tekemään, kaikkea muutakin löytyy Hawkista Apacheen!
 
Eiköhän nuo ole parempia hiekkamaiden kurmuuttamiseen, kun voidaan lentää rinkiä kamelinpaskanuotion ympäri ja ampua vapaasti siellä olijoita. Meidän olosuhteissa Igla-olkapääohjus saattaisi hieman liian helposti tiputtaa tuollaisen ison ja hitaan linnun taivaalta.

Jossai vaiheessa kansallamme riittää ja lähdemme hakemaan öljyt iraksta ja muualta ni siel sillä on käyttöä sitten viimestään.
 
Briteille ei GlobalEye lähtökohtaisesti kelvannut mm. liian pienen kabiinin takia, ja Wedgetail ostettiin suorahankintana. Olisikohan Boeing haistellut samanlaista tilannetta Koreassa ja hinnoitellut sen mukaan?
 
Ai Kiina syyttää USA:ta kopioinnista! Jo on aikoihin eletty!
Kun jossain kohtaa paljastuu, että kiinalaisten ohjus on identtinen amerikkalaisen ohjuksen kanssa, niin kiinalaiset voivat esittää tyrmistynyttä, että nyt ne amerikkalaiset ovat menneet kopioimaan meidän ohjuksen. Hyvä taktiikka
 
Back
Top