Ilmavoimien tulevaisuus

Mitähän se tutkakone tekee ilman datalinkkiä? Ohjaa torjuntoja käsimerkein ja viestilipuin ;) Epäilemättä E2D lentää laivastolla vielä pitkään. En tosin yhtään ihmettelisi, vaikka kone päivitettäisiin miehittämättömäksi / optionally manned vielä jossain vaiheessa uraa...
Onhan siellä se radiokin, jos et tiennyt;). Konetta voi lentää etänä, mutta tutkan käyttäminen etäältä ei onnistu ihan noin vaan. Puhutaan kuitenkin taistelujärjestelmästä, jota ei voi rinnastaa mihinkään etälennonjohtoon. Teknologia ei ole vielä kypsä etäjohtoon.

Tutkakone liikkuu hyvinkin kaukana horisontin takana ja jos viestiyhteys laivan tj-keskukseen menetetään, menee kyky käyttää tutkaa koska ei ole miehitystä. Sitten jos menetetään etäyhteys ohjaukseen niin menee koko kone. Pitkän matkan taisteludronet on vasta tulossa ja tukialuksilta on toiminut vasta X-47B (teki historiaa 2013). Kohta tulee ensimmäinen sarjatuotanto UAS eli MQ-25 Stingray ja sitten katsotaan mihinkä tuo vie. Tukialuksille lasku ja sieltä lähtö kaikissa olosuhteissa on hankalaa ja erittäin kallista tutkakonetta ei riskeerata ensimmäisenä.
 
Jepjep. Learjetit taitavat olla nykyään vähän sellainen rönsy Bombardierin bizjet-kataloogissa. Saa nähdä keksitäänkö Wichitan tehtaalle nyt sitten mitään tekemistä vai kohtaako lappu luukun.
 
Eikös sen pitäisi olla F/A/R-39? "Jakt, Attack & Spaning" :LOL:
Sen ymmärrän että jotkut hommat voi olla halvempi hoitaa 4.x sukupolven koneella - lentäähän Venäjäkin monilla vanhoilla koneilla edelleen - mutta eikö USA:n nykykoneista mikään ole sopiva siihen rooliin?
 
Viimeksi muokattu:
Sen ymmärrän että jotkut hommat voi olla halvempi hoitaa 4.x sukupolven koneella - lentäähän Venäjäkin monilla vanhoilla koneilla edelleen - mutta eikö USA:n nykykoneista mikään ole sopiva siihen rooliin?
Yksi DCS:n tavoitteista on tuoda lisää kilpailua hävittäjien tuotantoon. Ehkä konseptia on helpompi testata 4.x sukupolven koneella.
 
Niinno, miksei!

Teoria: Hävittäjän omalla jälkipoltolla vauhti sinne 160kts ja joku automaagi irrottaa telineet proomun kannesta.
Käytäntö: Proomu lahoaa tuhannen virun päreiksi 40kts ja hävittäjästä tulee hetkeksi miehitetty suve.

Mitenköhän heittoistuimen laukaisu 5 metriä veden pinnan alapuolella :unsure:

Ja nyt sitten te siellä itänaapurissa kun kuitenkin vakoilette tätä foorumia, näyttäkää että pystytte tähän kun osaatte kehittää ihmejärjestelmiä jotka kykenee uskomattomiin suorituksiin *köh köh* S-400 *köh köh*
 
Niinno, miksei!

Teoria: Hävittäjän omalla jälkipoltolla vauhti sinne 160kts ja joku automaagi irrottaa telineet proomun kannesta.
Käytäntö: Proomu lahoaa tuhannen virun päreiksi 40kts ja hävittäjästä tulee hetkeksi miehitetty suve.

Mitenköhän heittoistuimen laukaisu 5 metriä veden pinnan alapuolella :unsure:

Ja nyt sitten te siellä itänaapurissa kun kuitenkin vakoilette tätä foorumia, näyttäkää että pystytte tähän kun osaatte kehittää ihmejärjestelmiä jotka kykenee uskomattomiin suorituksiin *köh köh* S-400 *köh köh*
Kiitos, mulla on nyt elävä mielikuva hornetista ponttooneilla. "F-18CV (niinku vesitaso) finnish edition"
 
Niinno, miksei!

Teoria: Hävittäjän omalla jälkipoltolla vauhti sinne 160kts ja joku automaagi irrottaa telineet proomun kannesta.
Käytäntö: Proomu lahoaa tuhannen virun päreiksi 40kts ja hävittäjästä tulee hetkeksi miehitetty suve.

Mitenköhän heittoistuimen laukaisu 5 metriä veden pinnan alapuolella :unsure:

Ja nyt sitten te siellä itänaapurissa kun kuitenkin vakoilette tätä foorumia, näyttäkää että pystytte tähän kun osaatte kehittää ihmejärjestelmiä jotka kykenee uskomattomiin suorituksiin *köh köh* S-400 *köh köh*


Heittoistuimet toimivat kyllä veden alla. Niille on suositellut syvyydet missä niitä käyttää. Näin ainakii materiaalissa mitä itselle on tullut vastaan.


Edit:

Toki valmistajasta riippuen luulen et eri käytäntöjä. Melkoista rimpuilua varmasti voi tietyissä tilanteissa olla.
 
Back
Top