Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
miheikki kirjoitti:päivärahan (mikä se onkaan ?).
noska kirjoitti:Minä taidan olla sitten tosi poikkeustapaus, kun on kolme valkista lappua jo tossa pöydällä ja syksyksi on luvassa lisää. Vaan ainahan mä olen sen tiennyt että olen jotenkin poikkeava.
mienkoiv kirjoitti:Pidetään tämä VAIN Immolan jossain vaiheessa käyneiden oikeutena kirjottaa.Näin saadaan hyviä tarinoita ja kommentteja.
miheikki kirjoitti:Sissinmerkki ja rajavartioston koulutus toki antaa vahvistuksen kuulumisesta kansakunnan eliittiin.
Kaleniuskin on jo eläköitynyt, kuulin parilta uudemmalta kouluttajalta, kun olimme samalla MPK:n kurssilla.Kurssi 175:n ansihoihin kuuluu mainita se, että olimme ensimäinen kurssi joka ei tuonut voittoa ryhmätaitokilpailussa yliluutnantti Kaleniuksen (TV:sta tuttu) ryhmälle.
Kaleniuskin on jo eläköitynyt, kuulin parilta uudemmalta kouluttajalta, kun olimme samalla MPK:n kurssilla.
Taisi jäädä pari, kolme vuotta takaperin reserviin.
Sori, en varmaan ketjun sääntöjen mukaan saisi tänne kirjoitella kun en ole Immolassa palvellut. Nyttemmin tosin työkuvioiden takia läheisesti tekemisissä. 70- ja 80-luvuilla palvelleet varmaan muistanevat kouluttajista kapteeni Leo Skogströmin ja vääpeli (myöh. rajavartiomestari) Erkki Linnanmäen. Olen käsittänyt että kyseessä oli melkoinen parivaljakko, paikallisia legendoja.
Kuvauksia kouluttajista AUK kurssilta 175.