Immosen englanninkielinen julistus Facebookissa, heinäkuu-15

Suosittelen: tasapainoinen juttu, jossa tutkija - joka onnekseen asuu Britanniassa ja on saanut vähän etäisyyttä - kertoo, miksi se on Suomessa niin vaikeaa.

"Helposti aletaan väitellä siitä, saako Suomessa ylipäätään olla ulkomaalaisia, vaikka rakentavampaa olisi keskustella tarkkaan rajatuista ongelmista."

"Esimerkiksi monikulttuurisuuteen eli erilaisten kulttuuristen ja etnisten ryhmien rinnakkaineloon voi suhtautua perustellusti usealla eri tavalla. Kaikissa Euroopan maissa monikulttuurisuus on todellisuutta, mutta tuskin missään se sujuu täysin ongelmitta.


Tutkija Niemi asuu Britanniassa ja on etääntynyt, näkee hiukan paremmin:

”Pohjimmiltaan kyse on siitä, miten paljon muualta tulevien on sopeuduttava uuteen kotimaahansa ja miten paljon uuden kotimaan on sopeuduttava heihin.

Aihe on monimutkainen ja tärkeä. Ilman tabuja ja ilman rasismia siitä olisi mahdollista saada aikaan rikas ja antoisa yhteiskunnallinen keskustelu.”


http://www.hs.fi/politiikka/a1438051026224
 
Se on tuo some sellainen, että jos perjantai-iltana hyvöän moukun päälle vähän lurittelee, saa synneistään kuulla. Tosin epäilen, että tämä oli tietoinen veto. Ennen perjantaita en edes tiennyt, kuka on Olli Immonen.

Soinin pitää vain osoittaa johtajuutta. Siinä se. Vaan ei ole helppo lauma, ei.

Tuosta Immosesta sen verran että kaverista on aina silloin tällöin välähtänyt tämän tyyppisiä uutisia ja Oulun seudulla kohtuu tunnettu hahmo ja tuskin tarvitsee nähdä vaivaa eduskuntaan päästäkseen jatkossakaan, siis perussuomalaisten piirissä jos vain Oulussa jatkaa asumistaan.

Suomen Sisua ja muuta on pyörinyt mukana, ja etenkin nykyisen eduskunnan aikana ehkä kiihtyvällä tahdilla. Tähän asti hän on onnistunut nuo asiat pyörtämään ja selittelemään ainakin jollakin tapaa mutta tästä syntyi varmaan jo isompi tahra maineeseen.

Äänestin Immosta edellisissä vaaleissa, mutta on noita pikku-uutisia sen verran kertynyt että eipä tällä kertaa.
 
Äänestin Immosta edellisissä vaaleissa, mutta on noita pikku-uutisia sen verran kertynyt että eipä tällä kertaa.

Näinhän se yleensä menee, että alamme tuntemaan kansanedustajia vasta kun he pääsevät vallan kahvoihin ja sitä kautta mediaan. Tuntemaan oppimisen kautta edustajien näkemykset avautuvat kun he itse avaavat suutaan.
Moni ei kuitenkaan halua tutustua ja samaistua henkilöihin joilla ilmenee selkeää natsi-käyttäytymistä tai muuten vaan kolmannen valtakunnan retoriikkaa. Tästä myös johtuu se miksi noissa kahdessa suldaansaidahmed facebook kuvassa on eri määrä kansaa monikulttuurisuuden puolesta tai vastaan.
 
Molemman "osapuolen" lähestymiskulmaa on pystyttävä muuttamaan. Viisas vladikka-veljemme oivaltaa, että homma pitäisi aloittaa keskustelun osalta ns. tyhjältä pöydältä.

”Viha syövyttää ihmisen, vihapuhe syö pohjan poliittiselta keskustelulta. Se pitää torjua ja eristää polittisesta päätöksenteosta”
- Eva Biaudet


Tämä siis tuolla miekkarissa. Hedelmällinen lähtökohta kieltää väärät mielipiteet, koska sittenhän poliittinen päätöksenteko helpottuu.
 
En minä ketään ole vähätellyt. Mitä minulla on RKP:n kanssa tekemistä? Ystävällisesti, älä olkiukkoille.

En lähde kiistelemään kanssasi roduista. Voit perustaa oman ketjun rotubiologialle. Menestystä sinulle sinne ;)

Luepas uudestaan mitä vastasit, olet aikaisemmin levittänyt svekomaanien valheita täällä.
 
Eli et sitten kyennyt väittämään noita minun pointteja vastaan vaan julistit viestin kategorisesti paskan jauhannaksi... Bravo.

Minusta tuntuu että minulla on suomalaisuuden historian luvut ehkä pidemmällä kuin sinulla.

Voin vastata kategorisesti kirjoittamaasi paskaan myöhemmin, jos olisit asioista paremmin perillä kuin minä et olisi sitä kirjoittanut.
 
Voin vastata kategorisesti kirjoittamaasi paskaan myöhemmin, jos olisit asioista paremmin perillä kuin minä et olisi sitä kirjoittanut.

Ota silti asialinja kielenkäyttöä myöten. Koko ketju menee helposti sekopäiseksi. Maltilla vain ja tietoa hissukseen kehiin, jos sitä on. Ei poliittinen puhe ja mielipidepuhe niin vakavaa saisi olla, että riidaksi menee.
 
Kaikista koomisinta oli katsella Ylen A-studio: Talk:ia. Tunsin suunnatonta sääliä perussuomalaisten kansanedustaja Olli Immosta kohtaan"

Heh, taisi Fija Immonen os. Saarni ei kovin paljon tuon jälkeen tuntea miestä kohtaan vähän muutakin kuin sääliä. :rolleyes:
 
Enemmänhän tuota tunnutaan pelkäävän sitä, että tietyt maahanmuuttajaryhmät pikemminkin eivät työllisty..
Eivät työllisty?
Jos Suomalaisen työttömän sanotaan laiskistuvan ja syrjäytyvän siksi että he saavat vastikeetonta tukea ja heidät pitää pakottaa töihin jopa kovillakin menetelmillä sekä työttömyystuen pitää olla vain määräaikasta jotta Suomalainen ei jää kotiin makaamaan ja syrjäydy eli töihin on mentävä tai rahasade loppuu.
Siis jos ihmiset ovat samankaltaisia riippumatta mistä he tulevat tai minkä värisiä he ovat eikö maahanmuuttajien syrjäytymistä torjuta parhaiten tekemällä samat toimenpiteet kuin Suomalaisille työttömille eli kaikki tuet määräaikaisiksi ja töihin on mentävä tai rahasade loppuu.
Suomalaiselle tarjotaan mantraa että kaikki työ on kannattavampaa kuin työttömyys tai muilla korvauksilla eläminen eikö siis sama koske maahanmuuttajaa tuli hän sitten mistä tahansa tai oli hän ketä tahansa.
 
Ota silti asialinja kielenkäyttöä myöten. Koko ketju menee helposti sekopäiseksi. Maltilla vain ja tietoa hissukseen kehiin, jos sitä on. Ei poliittinen puhe ja mielipidepuhe niin vakavaa saisi olla, että riidaksi menee.

Pahoittelut, olet oikeassa tietenkin, en saa omaa viestiäni läpi vain vittuilemalla.
Mutta faktat tuntuvat olevan hukassa suomalaisten esihistorian ja varhaisen historian osalta niin monelta.
Jos suomalaisuus on historiallisesti ottaen vain sosiaalinen konstruktio ja pirstaleinen heimoidentiteetti mitä se on sitten ruotsalaisilla, englantilaisilla, saksalaisilla, venäläisillä, arabeilla tai somaleille.
Kansoja on ollut olemassa ennen paavin tunnustamia hallinto ja verotusalueita Euroopassa jotka eivät perustuneet ikinä kansallisuuksiin.
Kansat muodostuivat patriarkaalisten verisiteiden pohjalle, tämä ei sulkenut pois eri kansojen liittoja tai yhteistyötä mutta kaikki tiesivät tarkasti keitä ovat.
En kiistä että Suomessa on kaksi itämerensuomalaista heimoa vieläkin tunnistettavissa, hämäläiset ja karjalaiset, samoin on asia vaikka Ruotsissa.
 
Haluan vielä mainita että en ole fennomaani, haluan vain että historiaa tutkitaan objektiivisesti ja että molemmissa maissa on identtiset käytännöt historiallisesti suurimman vähemmistön kohtelussa ja oikeuksissa.
En vastustaisi edes valtioliittoa Ruotsin kanssa jos se ei olisi matkalla kohti tuhoa.
 
Suomi oli ruotsalainen.

Sotilaat! Minä olen kutsunut armeijan kokoon ilmottaakseni, että syyskuun 17 p:nä on tehty Ruotsin ja Venäjän valtakuntien välillä valmisteleva rauhansopimus. Tämä rauhansanoma lopettaa hävittävän sodan kaikki onnettomuudet. Tuleehan sen olla iloinen viesti, varsinkin kun Ruotsin tyhjentyneet apulähteet eivät salli jatkaa taistelua, jonka alottamiseen on ollut syynä valtiollinen erehdys ja joka kaksi vuotta on sen voimia riuduttanut.



Mutta Suomi viedään Ruotsilta; valtakunnan rajaksi tulee Tornionjoki.



Suomalaiset! Tässä rauhassa menetetään kolmas osa Ruotsin kruunun aluetta; - Ruotsi kadottaa ainiaaksi Suomen ylevän kansakunnan, voimakkaimman tukensa. Eikä siinä kyllin: Ruotsin armeija kadottaa sotavoimansa ytimen ja merkitsevimmän osan. Emämaa on muserrettu, vaipunut suruun ja kaipaukseen korvaamattomista uhrauksista. Mutta viisas Kaikkivalta on säätänyt kohtalomme; ne on siis otettava vastaan kärsivällisesti - nöyrästi.



Sotilaat! Toverit! Veljet! Te, jotka äsken päättyneen sodan aikana niin uskollisesti ja miehekkäästi, huolimatta vihollisjoukkojen lukuisuudesta ja odottamattomasta hyökkäyksestä, aseiden aineellisella voimalla olette vihollisen voittaneet Siikajoella, Revonlahdella, Pulkkilassa, Lapualla, Kauhajoella, Alavudella, Ätsärissä, Lapväärtissä, Nummijärvellä, Juuttaalla ja Iisalmella y.m.; - te, jotka omin neuvoin otitte takaisin puolet Suomea - te, jotka monikertainen ylivoima vihdoin pakotti jättämään Suomen rajan, - te olette sittemmin sitkeästi taistelleet emämaan ruotsalaisen turpeen puolesta - te täällä olijat, kalliit jäännökset ylevästä Suomen kansakunnasta ja sen urhoollisesta sotaväestä - teille minun tulee, ja sen minä teenkin, liikutetuin sydämin julistaa kuninkaan, valtiosäätyjen, Ruotsin kansan, Ruotsin armeijan, esimiesteni, tovereitteni, omani -- kaikkien vilpitön kiitollisuus.



Kuninkaan armollinen suosio - valtiosäätyjen hellä hyväntahtoisuus - Ruotsin kansan ihailu - Ruotsin armeijan kunnioitus - esimiesteni ystävyys - tovereitteni tunnustus - oma harras ystävyyteni - teitä kohtaan on se uhri, joka teille pyhitetään ja minun kauttani tarjotaan.



Suomalaiset! Veljet! Suuria ovat urotyönne, ja se kiitollisuus, jota teille kaikkien puolesta lausun, on yhtä suuri. Sen tulkitsemiseen tarvittaisiin kaunopuhujan kaikki kyky; - mutta minä olen sotilas. - Sotilas! Mikä ylevä nimitys, kun se on minulla teiltä - teidän puolestanne - ja teidän kanssanne. Ottakaa siis vastaan liikutetun sydämen kaunistelemattomat ajatukset; ja te ruotsalaiset joukot, jotka tällä surullisella hetkellä olette läsnä, olkaa elävinä todisteina ruotsalaisen emämaan rajattomasta kiitollisuudesta.



Ruotsalaiset! Olkaa ylpeitä siitä, että olette nähneet nämä suomalaiset rippeet! Muistakaa heitä! Kunnioittakaa heitä! - Katsokaa heidän kuihtuneita ruumiitaan, heidän kalpeita kasvojaan, - niissä on merkkejä heidän uskollisista, vaikkapa hyödyttömistä ponnistuksistaan synnyinmaansa vapauttamiseksi kuluneina vuosina!



Ja te suomalaiset! Tullessanne takaisin synnyinseuduillenne, ilmaiskaa siellä Ruotsin kansan kiitollisuus kansakunnallenne. Tietäkää, että vaikka palaatte kulunein vaattein, läpiammutuin tai katkotuin jäsenin, kuitenkin viette mukananne rehellisen soturisielun kallisarvoisen kaunistuksen. Ruotsalaisen emämaan vihollisia ei teistä voi koskaan tulla, siitä olen varma; mutta pysykää kaikkina aikoina sen ystävinä! Jos uuden ylivallan voima estäisi toiveitanne ja tahtonne täyttämistä, niin antakaa siunauksenne tulla emämaalle sydämen ja ajatuksen hiljaisella kielellä! Muistuttakaa tätä lapsillenne! Suvusta sukuun me siunaamme teitä - kunnioitamme teitä!



Yhtä pyydän teiltä: Kun lähestytte niitä paikkoja, missä olemme voittaneet vihollisemme, ja kun siellä näette viheliäisen sorakummun, joka peittää kaatuneet toverimme, suokaa silloin heidän tomulleen siunauksen huokaus; - he ovat kuolleet sankareina - ja heidän tuhkaansa vartioitsevat kunnian haamut. Te tunnette ihmissydämen moninaiset oikut, sen taipumuksen äkisti valita tunteilleen esineitä, joita se ei luule koskaan unhottavansa; mutta tuskin on kulunut muutama viikko, kun huikentelevaisuus on tehnyt toisen vaalin. Sillä aika muuttaa kaikki - sen mukana unohtuu kaikki. Mutta sen minä vakuutan teille ja sen te itsekin tulette huomaamaan, että soturiliitto, joka on solmittu taisteluissa - vaaroissa - veressä ja kuolemassa, ei koskaan hajoa. Niinpä siis te ja me olemme varmoja toistemme rakkaudesta; soturiveljeys kestää elonajan loppuun, ja se kiitollisuus, jota teille olen julistanut ja nyt julistan, on tähän yhteiseen liittoomme erottamattomasti yhdistetty.



Suomalaiset! Veljet! Jos näitä sanojani voisi vahvistaa verikyynelillä silmistäni, virtaisivat ne nyt - ja jokainen pisara vakuuttaisi teille kunnioitustani - ja ystävyyttäni!!

http://www.elisanet.fi/apila/SP/Uumaja18091008.htm
 
Pelko. Se on kaikista olennaisin sana. Erilaisuutta pelätään, maahanmuuttoa pelätään, kaikkea pelätään. Hitler pelkäsi juutalaisia. He kuulemma veivät "oikeilta" saksalaisilta työt. Nyt @baikal sanoo, että minun pitäisi pelätä ulkomaalaisten vievän työpaikkani.

Mutta kun minä en pelkää. Minä TIEDÄN olevani niin pätevä, hyvinkoulutettu, asiantunteva, jne ettei minun tarvitse pelätä. MINÄ USKON VAPAASEEN KILPAILUUN. Päinvastoin minua harmittaisi, jos minut valittaisiin johonkin työpaikkaan geneettisen suomalaisuuteni, äidinkieleni, sukupuoleni tai jonkun muun seikan perusteella.

Olisi kauhean ahdistavaa koko ajan pelätä jotain, kuten rasistit tuntuvat pelkäävän. He pelkäävät, että mustat vievät heidän naisensa, thaimaalaiset heidän mustikkansa ja virolaiset heidän työpaikkansa.

Pelkoa, pelkoa, pelkoa... joka puolella niin kauheasti pelkoa.
Taidot ja koulutus sikseen, ulkomaalaisilla on taipumus tehdä töitä halvemmalla. Tämä tietää suurempaa voittoa johtoportaalle, kasvattaen tuloeroja, puhumattakaan siitä, että ulkomainen kausityöläinen vie rahansa mennessään lähtiessään Suomesta, käyttäen ne kotimaassaan, stimuloiden paikallista taloutta siellä. Suomalaisten osaajien ei tarvitse ollakaan huolissaan ulkomaisen työvoiman invaasiosta, ei ainakaan suorasti, mutta epäsuorasti kyllä.

Mulla oli marjanpoimijat tässä päällimmäisenä mielessä. Mikäpä siinä oikeastaan jos löytyy marjoille poimijoita. Suotta niiden marjojen antaa metsään jäädä. Rakentamispuolella on toinen tarina, koska ne paskasti rakennetut rakennukset jäävät meidän käyttöön vuosien ajaksi... On lyhytnäköistä ja melkein venäläismäistä tarkastella vain itseään ja sanoa "Ha! Mulla on koulutusta ja osaamista. Ei koske minua."

Kyllä muuten koskee. o_O
Sotaa se on tämäkin. Pitäisi sen vituttaa pioneeriakin jos hän näkee uunon tykkimiehen tai juopon PaSi-kuskin, sen sijaan että tokaisee "Ei koske minua. Minä osaan hommani."
 
Eivät työllisty?

Jos Suomalaisen työttömän sanotaan laiskistuvan ja syrjäytyvän siksi että he saavat vastikeetonta tukea ja heidät pitää pakottaa töihin jopa kovillakin menetelmillä sekä työttömyystuen pitää olla vain määräaikasta jotta Suomalainen ei jää kotiin makaamaan ja syrjäydy eli töihin on mentävä tai rahasade loppuu.

Siis jos ihmiset ovat samankaltaisia riippumatta mistä he tulevat tai minkä värisiä he ovat eikö maahanmuuttajien syrjäytymistä torjuta parhaiten tekemällä samat toimenpiteet kuin Suomalaisille työttömille eli kaikki tuet määräaikaisiksi ja töihin on mentävä tai rahasade loppuu.

Suomalaiselle tarjotaan mantraa että kaikki työ on kannattavampaa kuin työttömyys tai muilla korvauksilla eläminen eikö siis sama koske maahanmuuttajaa tuli hän sitten mistä tahansa tai oli hän ketä tahansa.

Kun laudalla kerran on "pelottomia", akateemisia, hyvinkoulutettuja ihmisiä niin eikö kukaan heistä osaa tai pysty tähän erinomaiseen kysymykseen vastaamaan ilman vihapuhetta ja/tai sormella osoittamista?
 
Kun laudalla kerran on "pelottomia", akateemisia, hyvinkoulutettuja ihmisiä niin eikö kukaan heistä osaa tai pysty tähän erinomaiseen kysymykseen vastaamaan ilman vihapuhetta ja/tai sormella osoittamista?

Suomalainen akateeminen on keskimäärin pelokas ja huonolla itsetunnolla varustettu joka häpeää talonpoikaisia juuriaan tai ylipäänsä juurien puutetta.
Itsetuntoa pönkitetään apinoimalla telkusta tuttuja trendejä maailmalta, lainaamalla korkeakoulussa ulkoa opittuja teesejä sekä naureskelemalla sen kerran luokalle jääneen ja amiksen käyneen tutun juntiutta.
Juntti tienaa silti enemmän omalla sähköfirmallaan ja vei sen suositun tytönkin lukiosta johon itse oli ihastunut, tämä asia pitää korjata tuottamalla maahan halvempia osaajia.
 
Tästä syystä on hyvä että tämmöisiä kansalaisuusasioita ei historiallisten painotaakkojen mukaan määritellä kovinkaan pitkälle. Koska tuon määritelmän mukaan mitään suomalaisuutta ei olekaan. Tästä syystä lienee valtakunnan yhtenäisyyden kannalta parempi hakea suomalaisuuden määritelmää jostakin muualta ja hivenen laajemmalla perspektiivillä ja ehkäpä ajankohtaisemmista aiheista.

Annas kun valotan vähän lisää:



Hieman muokkasin tuota viestiä ja kappas sehän tukee minun pointteja.

On kuitenkin hyvä muistaa että kansoja tuolloin 1000 vuotta sitten ei pahemmin ollut, heimoja kuitenkin oli.

Toisekseen: Esim Länsisuomalaiset sekoittuivat enemmänkin Ruotsin alueella asuvien heimojen kanssa ja karjalassa asuvat taas touhusivat enemmän idässä asuvien kanssa, tosin he taisivat pysytellä aika lailla omassa keskuudessaan lopun viimein. Suomen keskeltä (enemmän tai vähemmän) meni semmoinen juopa että sen valossa tarkastellen mitään yhtenäistä Suomea ei olekaan ja läntisen Suomen pitäisi kuulua kiinteästi ruotsiin. Itäisen ja pohjoisen Suomen pitäisi joko kuulua venäjään tai muodostaa omat alueensa.

Hyvä kuitenkin on että Suomea eikä suomalaisuutta määritellä tällä tavalla. Vaan nykyisen suomen alueella asuvat heimot on saatu unohtamaan iänaikaiset heimoidentiteetit ja puhaltamaan yhteiseen hiileen nimeltä Suomi. Tästä syystä esim Pohjanmaalaiset Jatkosodan aikana tuottivat varsin kunnioitettavan määrän Marskin ritareita, vaikka esi-isien aikana karjalaisia kohtaan suoritetun "heimoyhteistyön" nimissä heidän ei olisi pitänyt välittää paskaakaan karjalaisista ja sota-avun olisi pitänut koostua lähinnä raiskaamisesta, murhaamisesta ja ryöstelystä.


Sinun määritelmäsi mukaan maailmassa ei ole koskaan ollut mitään etnisyyksiä eikä kansoja, kaikki on sosiaalista konstruktiota.
 
Back
Top