Immosen englanninkielinen julistus Facebookissa, heinäkuu-15

Immosen kannattaa nyt ottaa etäisyyttä näihin asioihin. Vaikka joku Pentti Oinonen Immoselle tukihenkilöksi. Sitten Immonen voisi Oinosen tms. smp-persun ohjauksessa keskittyä vaikka vaatimaan poliisille lisää rahoitusta tai vastustamaan paskalakia.
 
^Aivan. Immonen on kouluttamattomuuden, tietämättömyyden ja yleisen sivistymättömyyden uhri, tuskin hän syntyjään on paha. Niinpä hän tarvitsee oman tuki-persun. Tai ehkä paremmin mentori-persun eli mersun.
 
Persuilla kyllä on ajottain ollut ongelmia medianhallinnan kanssa. En usko, että toimittajat ovat arvovapaita toimijoita, vaan kyllä heidänkin työssään heidän arvot näkyvät, ja uskon että toimittajat eivät kovin usein persuja kannata. Mutta ei sen taakse voi aina mennä. Persujen on katsottava peiliin ja kehitettävä toimintaansa. Kohtuuttomasti minä en voi persuja kritisoida ottaen huomioon että ovat kannatukseltaan Suomen toiseksi tai kolmanneksi suurin puolue (ehkä media on aivopessyt minut kritisoimaan persuja kohtuuttomasti? :)) mutta onhan puolueella välillä ongelmia ulostulojensa kanssa. Osittain siitä voi olla hyötyä, sillä jotkut kyllä varmasti ovat esimerkiksi Immosen kanssa samaa mieltä. Mutta ei se varmaan kokonaisuutena ole hyödyllistä. Mietitään vaikka sitä tapausta kun Lieksassa persut vaati "puhdasta" kokoustilaa, koska samassa tilassa oli somalit kokoontuneet...

Sampo Terho vaikuttaa hyvinkin salonkikelpoiselta tapaukselta. Ehkä siitä tulisi ottaa mallia? Mutta tosiaan, ehkä välillä on hyvä todeta ettei persut täysin epäonnistunut puolue voi olla (ainakaan tällä hetkellä) kun miettii heidän kannatustaan.
 
http://www.soininvaara.fi/2015/08/02/immonen-kavereineen-estaa-keskustelun-maahanmuutosta/

Immonen kavereineen estää keskustelun maahanmuutosta
2.8.2015 ·

Teija Sutinen kirjoitti Hesarissa 29.7., ettei maahanmuuttokeskustelua pitäisi jättää vain kiihkoilijoille. En voisi olla enempää samaa mieltä. Kysymys maahanmuutosta onolennainen Suomelle, jonka on vaikea selvitä talousahdingostaan ilman työperäistä maahanmuuttoa. Työperäinen maahanmuutto on tavallaan epäreilu tapa pärjätä, koska maa saa työkykyistä, osaavaa työvoimaa ilman, että on joutunut maksamaan lapsilisä ja koulutusta. Toisaalta he muuttavat jostain, jossa heidän työvoimalleen ei ole käyttöä. Eivät kai he muuten muuttaisi. Suomestakin lähti aikanaan satojatuhansia siirtolaisiksi, koska heille ei löytynyt asuntoa kaupungeista eikä maatalous heitä enää tarvinnut.

Suomenosalta ongelma on, ettei maamme ole niin kovin houkutteleva emmekä siksi saa niitä maahanmuuttajia, joita haluaisimme.

Suomen tarve saada täydennystä työvoimaansa ja veronmaksajiinsa, kaupunkien asuntopula, rakenteellinen työttömyys, valtavat maailmanlaajuiset tuloerot, Afrikan liikakansoitusongelmat ja kansainvälisesti antelias asumisperusteinen sosiaaliturva muodostavat hankalasti optimoitavan kokonaisuuden varsinkin jos optimoinnista on mukana eettisiä ulottuvuuksia. Tästä jos mistä pitäisi keskustella analyyttisesti.

Olin suunnitellut kirjoittavani tästä jotain, mutta kiitos Immosen ja hänen kaveriansa aktiivisuuden, päätin jättää väliin. On luotu tilanne, jossa jokainen, joka kirjoittaa jotain maahanmuutosta, leimautuu natsiksi.

En ymmärrä maahanmuuttokriittisten keskustelustrategiaa lainkaan. He toimivat järjestelmälisesti estääkseen keskustelun asiasta. Kun olen aiheesta blogillani joskus keskustellut, he ovat organisoineet spammikampanjan tuhotakseen keskustelun.

Miksi?
 
Vähänkään tunteisiin osuva aihe, kaksi äärilaitaa aloittaa matsin. Mitäpä siitä tulee? Älämölö.

Tämä on asiaansa suuremmaksi paisuteltu tapahtuma, mielestäni. Kansanedustaja tavoittelee pamfletinomaista lähestymistapaa kirjoituksellaan. Tavoite: hiukka on pissa noussut hattuun ja kuvitteli olevansa varajeesus, täräytti aiheesta, josta hänet takuulla nyt muistetaan. Huomiotalouden lait ovat sellaiset, että lopulta on ihan se ja sama, muistetaanko pahalla vai hyvällä, pääasia, että monikaan ei sano koskaan nevöhööd. Jätkän taival kultaiselle oksalle on alkanut. Tulee istumaan kansakunnan kaapin päällyskermassa. Koska huomiotalous. Koska osaa käyttää sitä hyväkseen.

Eikö asia ole juuri näin. Se on suorastaan de factoa.
 
Tavoite: hiukka on pissa noussut hattuun ja kuvitteli olevansa varajeesus, täräytti aiheesta, josta hänet takuulla nyt muistetaan. Huomiotalouden lait ovat sellaiset, että lopulta on ihan se ja sama, muistetaanko pahalla vai hyvällä, pääasia, että monikaan ei sano koskaan nevöhööd. Jätkän taival kultaiselle oksalle on alkanut. Tulee istumaan kansakunnan kaapin päällyskermassa. Koska huomiotalous. Koska osaa käyttää sitä hyväkseen.

Googleen vaan hakusanaksi Kanki Kaikkonen, niin siinä on aika korutonta kertomaa miten julkisuuspeli isänmaassamme nykyisin toimii. "Jaa mikä tuomio? Vai korruptio? Niin mutta kun se Kanki on niin..."
 
Tosielämän juttu:

Olin turvallisuushommissa Helsingissä ja kutsuttiin ison firman juhliin ihan osallistujaksi (turvallisuudesta vastasi SUPO, kun ko. firman johtajana silloin oli ex-ministeri..myös USMC piti firman tiloissa juhliaan ajoittain). Vuokrasin sitten puvun ja kaikki tykötarpeet ja hauskaa oli.

Mentiin sitten Helsingin keskustaan jatkoille ja olin Jaskan grillillä (eduskuntatalon lähellä) jonottamassa ruokaa, kun joku taputti olkapäälle (mullahan oli tosi herrasmiehen asusteet, eli tumma puku, valkoinen kaulaliina ja tumma päällystakki)

Käännyin ja siinä oli 3 skinheadiä pilottitakeissa ja silmät kiiluen. Sanoivat että "on hieno nähdä noin hyvin pukeutuneita arjalaisia".

Silloin meikäläisen demonit alkoivat kertoa juttuja....ja vastasin "jeps, tulin juuri suurlähetystön bileistä"

Ne: "Saksan?"

Meikä: "Israelin" :D

Siihen aikaan ei ollut vielä kännykkäkameroita, mutta heppujen ilmeet ovat jääneet muistiin tosi hyvin. :D
 
Erityisesti huvittaa se, että olivat siis tosi sekaisin siinä. Jätkien silmissä meni kuin hedelmäpelissä, että "mikäs tää juttu nyt on". :D

Eivät sitten halunneet tapella :D

Esimerkkinä "ulkonäkö voi pettää". Jopa israelilainen naisystävä sanoi että: "try to grow up some hair so you look more like tourist and not terrorist..." :D
 
Tosielämän juttu:

Olin turvallisuushommissa Helsingissä ja kutsuttiin ison firman juhliin ihan osallistujaksi (turvallisuudesta vastasi SUPO, kun ko. firman johtajana silloin oli ex-ministeri..myös USMC piti firman tiloissa juhliaan ajoittain). Vuokrasin sitten puvun ja kaikki tykötarpeet ja hauskaa oli.

Mentiin sitten Helsingin keskustaan jatkoille ja olin Jaskan grillillä (eduskuntatalon lähellä) jonottamassa ruokaa, kun joku taputti olkapäälle (mullahan oli tosi herrasmiehen asusteet, eli tumma puku, valkoinen kaulaliina ja tumma päällystakki)

Käännyin ja siinä oli 3 skinheadiä pilottitakeissa ja silmät kiiluen. Sanoivat että "on hieno nähdä noin hyvin pukeutuneita arjalaisia".

Silloin meikäläisen demonit alkoivat kertoa juttuja....ja vastasin "jeps, tulin juuri suurlähetystön bileistä"

Ne: "Saksan?"

Meikä: "Israelin" :D

Siihen aikaan ei ollut vielä kännykkäkameroita, mutta heppujen ilmeet ovat jääneet muistiin tosi hyvin. :D
Kauheeta. Ei saa kiusata skinejä tolla tavalla. :rolleyes:
 
http://www.soininvaara.fi/2015/08/02/immonen-kavereineen-estaa-keskustelun-maahanmuutosta/

Immonen kavereineen estää keskustelun maahanmuutosta
2.8.2015 ·

Teija Sutinen kirjoitti Hesarissa 29.7., ettei maahanmuuttokeskustelua pitäisi jättää vain kiihkoilijoille. En voisi olla enempää samaa mieltä. Kysymys maahanmuutosta onolennainen Suomelle, jonka on vaikea selvitä talousahdingostaan ilman työperäistä maahanmuuttoa. Työperäinen maahanmuutto on tavallaan epäreilu tapa pärjätä, koska maa saa työkykyistä, osaavaa työvoimaa ilman, että on joutunut maksamaan lapsilisä ja koulutusta. Toisaalta he muuttavat jostain, jossa heidän työvoimalleen ei ole käyttöä. Eivät kai he muuten muuttaisi. Suomestakin lähti aikanaan satojatuhansia siirtolaisiksi, koska heille ei löytynyt asuntoa kaupungeista eikä maatalous heitä enää tarvinnut.

Suomenosalta ongelma on, ettei maamme ole niin kovin houkutteleva emmekä siksi saa niitä maahanmuuttajia, joita haluaisimme.

Suomen tarve saada täydennystä työvoimaansa ja veronmaksajiinsa, kaupunkien asuntopula, rakenteellinen työttömyys, valtavat maailmanlaajuiset tuloerot, Afrikan liikakansoitusongelmat ja kansainvälisesti antelias asumisperusteinen sosiaaliturva muodostavat hankalasti optimoitavan kokonaisuuden varsinkin jos optimoinnista on mukana eettisiä ulottuvuuksia. Tästä jos mistä pitäisi keskustella analyyttisesti.

Olin suunnitellut kirjoittavani tästä jotain, mutta kiitos Immosen ja hänen kaveriansa aktiivisuuden, päätin jättää väliin. On luotu tilanne, jossa jokainen, joka kirjoittaa jotain maahanmuutosta, leimautuu natsiksi.

En ymmärrä maahanmuuttokriittisten keskustelustrategiaa lainkaan. He toimivat järjestelmälisesti estääkseen keskustelun asiasta. Kun olen aiheesta blogillani joskus keskustellut, he ovat organisoineet spammikampanjan tuhotakseen keskustelun.

Miksi?

Onkohan nyt oikeasti ongelmana Immonen kavereineen vai median säännöllisesti masinoimat mustamaalauskampanjat?
 
Mulla tulee nyt näistä "mokuttajista ja suvakeista" mieleen koulukiusaajat. Joukkohurmiossa yhden henkilön päälle, eikä
kenenkään vastaan ajattelevien ääntä haluta edes kuulla. Oksettavaa porukkaa ja pelottavinta on juuri se, että tuosta
paskasakista osa on jo päättäjiämme ja osa tulevia sellaisia. Haluanko tehdä työtä heidän eteensä? En, mutta teen
kuitenkin, koska olen vain nöyrä virkamies, joka tottelee ylempien käskyjä.

Noille uuvateille ei edes naapurissa tapahtuvat ongelmat herätä hälytyskelloja. Tuo lässyn lässyn suvaitsevaisuus vetää
näemmä korvienvälit aivan jumiin. Esim. Malmön kranaatti-iskujen ainoa positiivinen seikka on se, etteivät karvaranteet ja
keskiverto skandinaavista viikinkiä tummempihipiäiset lapsoset ja nuorukaiset osaa heittää Jugokranaattia siten, että se
virittyisi heitossa. Tätä samaa paskaa on jo täällä Suomessa ja lisää on luvassa.

Jos joku, nyt sattuu olemaan eri mieltä kanssani, niin suosittelen lukemaan muutakin, kuin kotimaan lehdistöä, joka
on aivopesty totaalisesti. Itse lopetin tv:n katselun jo muutama vuosi sitten, kun totesin tarjonnan olevan paskaa.
Suosittelen kaikille samaa. Elämänlaatu paranee huomattavasti.
 
Persuilla kyllä on ajottain ollut ongelmia medianhallinnan kanssa.

Niin onkin. Osin median asenteen ja osin omien sanojen vuoksi. Minusta he tarvitsisivat mediakonsultin, ammattilaisen. Kerron esimerkin.

Tänään Slunga-Puotsalo tuli esiin ja tuomitsi Jyväskylän tapahtumat ja painotti, ettei perussuomalaisilla ole mitään tekemistä SVL:n kanssa ja että Olli Immonen sattui samaan kuvaan niiden kanssa Schaumanin muistotilaisuudessa.

Okei. Hyvä yritys. Mutta sitten puolusesihteeri jostain käsittämättömästä syystä selittää jotain epämääräistä, johon on niin helppo tarttua:

"Henkilö kertoi minulle, että Kosovosta tullut nuori mies olisi halunnut päästä töihin. Hänet ohjattiin Kelaan ja siellä hänelle todettiin, että ei sinun tarvitse täällä töitä tehdä, vaan anna tilinumero ja yhteiskunta tukee. Kosovolainen oli tästä tietenkin aivan ihmeissään, kun hän haluaa töihin. Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan. Se aiheuttaa vastakkainasettelua."

Miksi tämä kaupunkilegenda piti liittää siihen? Siinä ei tietenkään ole mitään yllättävää, millaisia stooreja foorumeilla kerrotaan, kuten siinäkään, että valtion viraston kautta ei töitä saa. Kela ei niitä ainakaan jaa.

Jokainen toimittaja, vaikka ei olisi perillä järjestelmästä, saa nopeasti selville, ettei dialogia kuitenkaan ole tällaisena missään koskaan käyty. Realistinen versio: Jos kosovolainen on Kelassa huolissaan elämästään, että miten nyt perheelle käy, kun ei saa edes töitä, virkailija ohjaa hänet ensin TE-keskukseen. TE-toimisto antaa Kelalle työvoimapoliittisen lausunnon. Siinä määritellään, oletko työtön työnhakija, jolle voidaan maksaa työttömyyskorvausta. Sitten vasta mennään Kelaan sen tilinumeron kanssa. Tämä etuus koskee jokaista Suomessa asuvaa.

Huolestuttavaa on sekin, että puoluesihteeri ei selvästi tiedä, miten järjestelmämme toimii: Ei ole ihme, jos sitten epäselvyyksiä on euromäärissä, joilla mamut samoissa stooreissa saavat Guccin kengät ja lapsille uudet älypuhelimet. Varma tieto. Näin Itäkeskuksessa...

Kun tuollaisen päästää suustaan samalla kun oli tarkoitus kertoa asiaa, punaviher-akseli tarttuu vain ja ainoastaan tuohon kuin täi tervaan ja mylvii siitä. Koko homma jää siihen.
 
Mulla tulee nyt näistä "mokuttajista ja suvakeista" mieleen koulukiusaajat. Joukkohurmiossa yhden henkilön päälle, eikä
kenenkään vastaan ajattelevien ääntä haluta edes kuulla. Oksettavaa porukkaa ja pelottavinta on juuri se, että tuosta
paskasakista osa on jo päättäjiämme ja osa tulevia sellaisia. Haluanko tehdä työtä heidän eteensä? En, mutta teen
kuitenkin, koska olen vain nöyrä virkamies, joka tottelee ylempien käskyjä.

Tuomioja on mitä on ja moni muukin, mutta minusta 29-vuotias kansanedustaja tarvitsee kokemusta tai valmennusta muutamiin juttuihin, ja paskamyrsky kouluttaa parhaiten.

Eiköhän tuo Jyväskylän homma ollut kuitenkin koulukiusaamista puhtaimmillaan.

Ei tarvitse olla mokuttaja nähdäkseen, miten paljon Immonen tupeloi.

Immonen itse on omien sanojensa mukaan kulkenut johdonmukaisesti parlamentaarista polkua jo vuosien ajan ja taistelee tavoitteidensa puolesta vain poliittisin keinoin, demokraattista tietä.

Kuukausi sitten (17.6.2015) tosin tuli Hommaforumilla tokaistua seuraavaa:

"Vain kansallismielisyydellä eli aatteella on minulle merkitystä. Aion jatkossakin olla mukana Suomen Sisun ja Sarastuksen kanssa järjestämässä kansallismielisille yhteistä puuhaa, sillä mikään muukaan taho (SVL:ää lukuunottamatta) ei sitä järjestä. Laajempi yhteiskunnallinen suunnanmuutos ei lähde käyntiin pelkästään ympäripyöreitä puheita eduskunnassa puhumalla. Muutos lähtee käyntiin siitä, että tavalliset kansalaiset saadaan aktivoitua ruohonjuuritasolta oikeanlaiseen toimintaan ja levittämään aatteen sanomaa eteenpäin."

Parlamentaarinen demokraattinen polku on siis tarpeetonta "ympäripyöreitä puhumista" jolla ei oikeasti saada mitään aikaan - toisin kuin SVL:n kanssa aktivoiduttaessa. Niin kuin vaikka eilen Jyväskylässä.

Slunga-Puotsalon mukaan Olli Immonen ihan vaan "sattui" samaan kuvaan niiden kanssa Schaumanin muistotilaisuudessa. Pitääkö jokainen mahdollisuus reivata puolue irti tästä pilata tuollaisella puolivillaisuudella?

Saatanan tunarit.
 
Olen ollut 14-vuotiaasta asti mukana työelämässä ja näihin vajaaseen kolmeenkymmeneen työvuoteen mahtuu pari jaksoa, kun olin hetken ilman työtä.
Byrokratian määrä on äkkiseltään aivan helvetillinen ja se nöyristymisen määrä, ainakin omalla kohdallani oli ihan helvetillinen. Kun olet itsesi ja perheesi elättynyt
aiemmin ja joudut hakemaan tukia, niin vitutuksen määrää en voi edes mitata. Kosovolainen voisi palata sinne kotiseudulleen ja alkaa jälleenrakentamaan sitä maata.
Samat sanat kaikille afrikkalaisille, jotka kehitysavuista innostuneina vaeltavat eurooppaan valkoisen pillun ja ilmaisen ylläpidon toivossa.
 
Vähänkään tunteisiin osuva aihe, kaksi äärilaitaa aloittaa matsin. Mitäpä siitä tulee? Älämölö.

Metelöivät lapset kerrostalossa - minne tahansa suomenkieliselle nettifoorumille avaus aiheesta niin minimi 1000 viestiä on taattu eikä aiheesta synny oikeastaan mitään keskustelua, pelkkää sättimistä ja haukkumista. Popcornit vaan paahtumaan ja seurailemaan... :D
 
Olen ollut 14-vuotiaasta asti mukana työelämässä ja näihin vajaaseen kolmeenkymmeneen työvuoteen mahtuu pari jaksoa, kun olin hetken ilman työtä.
Byrokratian määrä on äkkiseltään aivan helvetillinen ja se nöyristymisen määrä, ainakin omalla kohdallani oli ihan helvetillinen. Kun olet itsesi ja perheesi elättynyt
aiemmin ja joudut hakemaan tukia, niin vitutuksen määrää en voi edes mitata. Kosovolainen voisi palata sinne kotiseudulleen ja alkaa jälleenrakentamaan sitä maata.
Samat sanat kaikille afrikkalaisille, jotka kehitysavuista innostuneina vaeltavat eurooppaan valkoisen pillun ja ilmaisen ylläpidon toivossa.

Kosovolaisethan ovat hyvinkin työteliästä porukkaa. Mitä muihin tulijoihin tulee niin mikään ei estä Suomea vaatimasta heiltä enemmän. Me voimme edellyttää Suomen lakien ja suomalaisen kunnioittamista samoin kuin kielen opettelua ja ammatin hankintaa. Jostain syystä näin ei kuitenkaan haluta tehdä. Systeemi ei ole tuontitavaraa mustasta Afrikasta vaan se on rakennettu Suomessa suomalaisten toimesta. Pannaan ukot ja akat töihin niin ei tarvitse murehtia asiaa sen enempää. Jos ei kiinnosta niin morjens. Uskon ja väitän että kuitenkin kiinnostaa kunhan se ison valinnan paikka tulee. Sellaisia työtehtäviä joihin suomalaiset kokevat olevansa liian hienoja on pilvin pimein tarjolla. Maahantulijoiden määrät ovat meillä kuitenkin minimaalisia. Nykymalli jossa tulijat aktiivisesti passivoidaan koteihinsa on täysin älyvapaa. Mamujen joukosta löytyy toisinaan paljon parempia ja motivoituneempia työntekijöitä kuin omassa erinomaisuudessaan rypevistä ja rasismissa marinoiduista suomalaisista. Ei siis väheksytä ketään oletusarvoisesti ihonvärin tai alkuperän perusteella. Suomalaisille on aikanaan ollut portti auki ulkomaille silloin kun on ollut pakko lähteä. Suodaan sama muille silloin kun sen paikka on. Se yksi olennainen muutos on vain pakotettava eteenpäin. Jokainen olkoon oman onnensa seppä eli oma elämä rakennetaan omalla työllä. Tämä on välttämätöntä jo maahantulijoiden ihmisarvon kannalta.
 
Persut ovatkin lapasia. Ei ole johdolla munaa tehdä pesäeroa. Ihmettelen........

Soini on lomalla. Hän ei ole myöskään mikään sisäministeri. Hän istui Joensuussa raveissa ja sanoi, että hänellä on koko kesänä kaikkiaan 13 päivää lomaa ja että hän pitää ne. Hän viittasi myös siihen, että puolueessa pitää muunkin johdon jo kasvaa aikuisiksi. Soinille tämä on tärkeää, koska hän tietää (toisin kuin Kekkonen aikanaan), ettei ole ikuinen.

Tuomiojat ja muut eivät saa työnnettyä tuolle miehelle sanoja suuhun tai hyppimään kuin aropupu.

Eilen hän oli plokissa. Johtajaksi tuon vielä tunnistaa.

En hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Pidän ihmiselämää Pyhänä. Kohdusta hautaan. Väkivaltaa pitää vastustaa aina ja joka tilanteessa. Oikealta, vasemmalta , keskeltä, ylhäältä tai alhaalta tulevaa.

Helsingin Sanomissa kirjoitettiin minusta nuorena. Mikään ei ole muuttunut, sama mies olen edelleen. Toivottavasti vähän viisaampi. Elämä koulii ja kouluttaa.

Iivisniemen kasvatti, SMP ja konkurssin jälkeen Perussuomalainen, raviurheilu, katolilaisuus, jalkapallo, Sastamala, Irlanti ja Inter-rail… Nuorena ja vanhempana. Minä se olen.

Olen lomalla perjantaihin asti, jolloin alkaa puoluekokous. Se on suuri kansanjuhla tavalliselle ihmiselle, joka on puolueemme nostanut.

Tämä päivä menee Kuninkuusraveissa. Hieno kisa käynnissä. Sydämessä elää pieni toive, että joskos se omakin hevonen joskus juoksisi siellä…tavoitteita pitää olla. Jotkut niistä toteutuvat.



http://timosoini.fi/


Juha Rehula oli muuten myös raveissa.
 
Mitä muihin tulijoihin tulee niin mikään ei estä Suomea vaatimasta heiltä enemmän. Me voimme edellyttää Suomen lakien ja suomalaisen kunnioittamista samoin kuin kielen opettelua ja ammatin hankinta.

1930-luvun alussa oli lama ja nälkä. Pohjois-Pohjanmaalla kiertolaiset saivat ruokaa kristillisiltä tilallisilta, mutta he pyysivät samalla saada työllä maksaa. Peltotyötä ja muuta annettiin.

Kyllä Suomessa tekemätöntä on. Ei tarvitse kuin ympärilleen katsoa, ojanvarsien puskaa ja kaikkea rempottavaa on, josta työstä kukaan ei halua maksaa. Mutta kun ei suomalaistakaan työtöntä saa laittaa korvauksensa eteen kunnalle ojaa kaivamaan, niin eivät päättäjät nykyaikana suostu siihen, että vain joku afrikkalainen laitetaan.

Mutta mulla on kaveri, yrittävjä, lumihommissa. Ei hän saa sinne kuin ulkomaalaisia. Kukaan suomalainen työtön ei lähde lyhyelle kausiluonteiselle keikalle. Ja ulkomaalaiset tulevat kädestä kiittämään, kun annoit töitä.
 
Back
Top