inhaa itäkalustoa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baikal
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ranskikset ja germaanit myy surutta kaikkea välikäsien kautta pakotteista riippumatta Venäjälle. Valkovenäjällä mm. on melko hyvän tulotason (ei verotettava) saavuttaneita maatalouskonediilereitä, jotka myyvät "paikallisesti" Fendtiä, massikkaa ynnä muuta...
 
Ranska vie myös mieluusti osaamisensa arabimaihin
 
Vie Saint-Gobain kristallejakin Kiinaan ja Ryssiin... Myös pohjoiseen koreaan. Pariisinpotut on kertakaikkiaan raakoja.
 
Ranskalainen myy nähtävästi mielellään valkovenäjälle.

Huvittavinta tässä on se, että EU on asettanut asevientikiellon Valko-Venäjälle. No, ehkä sitten Ranska ei katso noita laitteistoja kiellon piiriin kuuluviksi - vaan auta armias mikä poru tuosta tulisi meillä Suomessa, jos joku firma myisi vastaavia laitteistoja johonkin maahan, johon EU on asettanut asevientikiellon.
 
Ranskikset ja germaanit myy surutta kaikkea välikäsien kautta pakotteista riippumatta Venäjälle. Valkovenäjällä mm. on melko hyvän tulotason (ei verotettava) saavuttaneita maatalouskonediilereitä, jotka myyvät "paikallisesti" Fendtiä, massikkaa ynnä muuta...

Kelle ne myy "paikallisesti"?

Maatalouskoneet ei ole pakotelistalla. Massikan ja Fendin voi ostaa ihan Venäjältä.
 
Hyvä video TU-22:n lähtövalmisteluista ja tarkistuksista. Itse lähdössä jälkipolttimien käyttämistä yllättävän pitkään. VOIMAA tuntuu löytyvän...


Juuri voimaa itänaapuri kai tyypillisesti vehkeisiinsä sai rakennettua vaikka muutoin olivat vähän krouvimpaa tekoa.

Varsin erikoinen tuo Tupolevin koneiden nimeämistapa kun TU-22 ja TU-22M ovat kuitenkin käytännössä kaksi täysin eri laitetta.
 
Juuri voimaa itänaapuri kai tyypillisesti vehkeisiinsä sai rakennettua vaikka muutoin olivat vähän krouvimpaa tekoa.

Varsin erikoinen tuo Tupolevin koneiden nimeämistapa kun TU-22 ja TU-22M ovat kuitenkin käytännössä kaksi täysin eri laitetta.

Syynä ovat sekä Tu-22:n ongelmat, joiden myöntäminen olisi ollut kiusallista, ja strategisten aseiden rajoitusneuvottelut, joissa NL piti T-22M:ää modernisointina eikä uutena koneena. Tu-22M tunnettiin kehitysvaiheessa Tu-26:na.

https://*Riittää mainostus*/2018/11/tupolev-tu-22-elat-vain-kahdesti.html
 
Syynä ovat sekä Tu-22:n ongelmat, joiden myöntäminen olisi ollut kiusallista, ja strategisten aseiden rajoitusneuvottelut, joissa NL piti T-22M:ää modernisointina eikä uutena koneena. Tu-22M tunnettiin kehitysvaiheessa Tu-26:na.

https://*Riittää mainostus*/2018/11/tupolev-tu-22-elat-vain-kahdesti.html

Kiitos linkistä/vinkistä. Olisihan tuo pitänyt ymmärtää mistä löytyy vastaus tähänkin kysymykseen :D
 
Varmasti. Kone itsessään onkin melkoinen mörkö (suurin lentoonlähtöpaino 34,500 kg). Toimintasäde noissa Venäläisissä on hyvää luokkaa, mutta tuohonkin löpöä saa ladata maksimillaan 14,500 litraa ja idän pannut sitä kuluttavatkin huolella. Luulen että taistelutehoilla lennettäessä säde putoaa kuin lehmänhäntä noin raskaalla koneella.

Liikkuvuutta kompensoimaan on nuo 3D thrust vectoring- suuhiset, mutta enpä usko tuon kohdalla supercruiseen.

Vanhalla R-77 ohjuksella ja Irbis-E PESAlla nuo eivät pärjää Typhooneille edes Centurion-moodissa. Meteorilla aseistettuna Typhoonit havaitsevat tuon ison möhkäleen kaukaa ja ampuvat sen alas ennenkuin Sukhoi kykenee edes vastaamaan ohjuksillaan. F-35 on täysin ylivoimainen vastustajana.

Suhteessa Rafale (9500 kg kuorma) ja F-35 (8000 kg kuorma) kantavat enemmän lastia pieneen kokoonsa suhteutettuna.

SU-35S Flanker-E on siirtymälinkki SU-57 koneisiin, joihin ei ole Venäjällä varaa vielä tarpeeksi. Pikkuhiljaa SU-57 tehdään, mutta 2030-luvulla se on jo jäljessä länttä ja Kiinalaisia.
Flanker ei ole muuta kuin myöhäinen gen. 4 konetyyppi, mutta F-15 vastaavalla RCS:llä. Uuden APG-82 AESAn kykyjä sillä ei ole.
 
Varmasti. Kone itsessään onkin melkoinen mörkö (suurin lentoonlähtöpaino 34,500 kg). Toimintasäde noissa Venäläisissä on hyvää luokkaa, mutta tuohonkin löpöä saa ladata maksimillaan 14,500 litraa ja idän pannut sitä kuluttavatkin huolella. Luulen että taistelutehoilla lennettäessä säde putoaa kuin lehmänhäntä noin raskaalla koneella.

Liikkuvuutta kompensoimaan on nuo 3D thrust vectoring- suuhiset, mutta enpä usko tuon kohdalla supercruiseen.

Vanhalla R-77 ohjuksella ja Irbis-E PESAlla nuo eivät pärjää Typhooneille edes Centurion-moodissa. Meteorilla aseistettuna Typhoonit havaitsevat tuon ison möhkäleen kaukaa ja ampuvat sen alas ennenkuin Sukhoi kykenee edes vastaamaan ohjuksillaan. F-35 on täysin ylivoimainen vastustajana.

Suhteessa Rafale (9500 kg kuorma) ja F-35 (8000 kg kuorma) kantavat enemmän lastia pieneen kokoonsa suhteutettuna.

SU-35S Flanker-E on siirtymälinkki SU-57 koneisiin, joihin ei ole Venäjällä varaa vielä tarpeeksi. Pikkuhiljaa SU-57 tehdään, mutta 2030-luvulla se on jo jäljessä länttä ja Kiinalaisia.
Flanker ei ole muuta kuin myöhäinen gen. 4 konetyyppi, mutta F-15 vastaavalla RCS:llä. Uuden APG-82 AESAn kykyjä sillä ei ole.
Ja ilmeisesti vaatii todella paljon huoltoa sujteessa länsikoneisiin. Netistä löytyy tuosta referenssiä Malesiasta ja Intiasta.
 
Back
Top