veffeade
Eversti
JOKO kirjoitti:veffeade kirjoitti:Tvälups kirjoitti:Tyrmäys poliitikon Dragsvik-paljastukselle
is 17.02.2012 17:33
STT:n tietojen mukaan hallitusneuvotteluissa ei sovittu Dragsvikin varuskunnan säilyttämisestä.
Päätökset koskivat vain euromääräisiä säästöjä.
Europarlamentaarikko Carl Haglund kertoi Hufvudstadsbladetin verkkolehden haastattelussa perjantaina, että ruotsinkielisen varuskunnan säilyttäminen Raaseporin Dragsvikissä oli RKP:n vaatimus jo hallitusneuvotteluissa.
Haglund neuvotteli puolustuskysymyksistä Säätytalolla touko-kesäkuussa RKP:n edustajana. Hänen mukaansa muut nykyiset hallituspuolueet hyväksyivät Dragsvikin säilyttämisen.
- Me teimme aloitteen, mutta saimme vihreää valoa kaikilta viideltä muulta puolueelta. Jos perussuomalaiset ovat tyytymättömiä, heidän pitää haukkua koko hallitusta, Haglund sanoi.
Tässä se näkyy nyt Persujen "saamattomuus"; kun ei olla hallituksessa, huuto ei kuulu/mene perille oppositiosta. Jos nuin on kuten yllä on kirjoitettu, mitään ei ole tehtävissä Persujen toimesta. Olen pettynyt koko Persujen toimintaan vaikka heitä äänestinkin EK-vaaleissa. Jytky on kuihtumassa ahvenen sintiksi; enkä oikein jaksa uskoa että tulevat kunnallisvaalitkaan mitään enää auttavat.
Minusta Persujen OLISI PITÄNYT EHDOTTOMASTI mennä hallitukseen; olisivat oikeasti saaneet aikaan jotakin; varsinkin nyt, kun ajat ovat muuttumassa helvetilliseksi myös Suomessa....
Siis kuvitteletko tosiaan, että persujen olo hallituksessa olisi säästänyt Kontiorannan ja Dragsvik olisi lakkautettu? Kokoomus ja demarit ovat tiukasti ruotsalaisen rahan liekanarussa, joten Dragsvik olisi säilynyt, vaikka RKP olisi ollut oppositiossa ja persut hallituksessa.
En. Olen vain pettynyt Persujen yleiseen toimimattomuuteen. Äänestin väärää puoluetta viime vaaleissa :a-embarassed:. Drakan säilytyksellä on status jos nuin on kerran hallitusneuvotteluissa sovittu; näillä/tällä mennään sitten.
Minusta Persujen Jytky olisi voinut olla potku eliitin munille; tätä itse odotin; eivät vain saaneet aikaan mitään. Eliitillä tarkoitan myös RKP:n ylivaltaa suhteessa kannatukseen (anteeksi Adam7:blush: Minusta olisi pitänyt menetellä poliittisessa kähminnässä siten, että Persut olisivat olleet hallituspuolue RKP:n ja Kristillisten sijaan. Ei siksi, että minulla olisi mitään ao. puolueiden ministereitä vastaan, mutta vaan kansanvallan ja äänestystuloksen johdosta. Persut vaan menivät tyrimään tämän mahdollisuuden ja tähän, nimenomaa tähän, olen tyytymätön :a-angry:.
Tuolla "helvetillisellä ajalla" tarkoitan tulevana keväänä alkavaa "Suomalaista Kreikan säästökuuria"; olisin toivonut, että valtakunnan johdossa olisi oikeasti ollut myös tavallisesta tallaajasta välittävä porukka. Nyt näin ei ole; Kokoomus on "eliitin" puolesta, SDP on unohtanut tavallisen tallaajan, kun on päässyt hallitukseen. Muut on täytepuolueita; niillä ei ole merkitystä paitsi RKP; liikaa valtaa :a-angry: suhteessa kannatukseen.
edit: Korjattu "Muut on täytepuolueita; niillä ei ole merkitystä paitsi RKP; liikaa valtaa :a-angry:"