Aquilifer
Kenraali
Onko Suomen perustuslakiin kirjattuna, että Venäjän tuho ja venäläisten kansanmurha on yksi keskeisimpiä tavoitteitamme?Kyllä merkillisen paljon ymmärrystä löytyy sotilaallisen suurvallan heikompien polkemiselle täältä kun taas vertaa esim Ukraina ketjuun. Historiasta voidaan toki vängätä olisiko Israel pitänyt perustaa minne perustettiin ja miten valideja oikeutuksia Israelin olemassaololle oli. Loppujen lopuksi nykytilanne on se millä on merkitystä ja se on ollut ainakin viimeiset 30 vuotta se että Israel on alueen sotilaallinen suurvalta ja Israel asevoimin pitää alueellaan olevia arabeja C-luokan kansalaisina jotka siirretään pois tieltä sillä hetkellä kun se on jonkun intresseissä.
Mitä tuohon puheeseen arabeista raivohulluina islamisteina tulee niin sehän on aivan samanlaista puhetta jota Neuvostoliiton propagandistit käyttivät suomalaisista oikeuttaessaan alueriistojaan. "Suomalaiset valkobandiitit" jne.
Ehkä pihvinä edelleen se että miten herrat itse toimisivat tilanteessa kun muualta saapuneet miehitysjoukot saapuisivat talonne eteen, käskisivät suksia helvettiin, ajaisivat puskutraktorilla maallisen omaisuutenne matalaksi ja jos mukula sattuu heittämään kivellä traktoria niin vielä ampuisivat tämän? Jos tämä on teille ok koska miehittäjän säätämä laki niin sanoo niin olkoot niin, mutta itse tuossa tilanteessa alkaisin mahdollisesti harkita muita vaihtoehtoja.
Sitten jossain ulkomaisilla foorumeilla keskusteltaisiin raivohulluista suomalaisista jotka eivät itse asiassa koskaan mikään kansa olleetkaan vaan sekalainen joukko venäläisiä ja ruotsalaisia. Ja sortivat itsekin saamelaisia läpi historian jne..
Ja kyllä olen tietoinen palestiinalaisten likaisista tempuista (lasten käyttö propagandaan yms) ja tuomitsen ne, mutta suuressa kuvassa näen heidän nykyisen positionsa olevan uhri.
Hamasilta tällainen löytyy Israelin ja juutalaisten suhteen, eli tuo esimerkkisi ontuu hieman.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hamas_Covenant