Muutamien millien ero esimerkiksi 100 metriin ampuessa on minulle merkityksetön
Se millien ero tulee eteen pitkällä matkalla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Muutamien millien ero esimerkiksi 100 metriin ampuessa on minulle merkityksetön
Se millien ero tulee eteen pitkällä matkalla.
En ole tehnyt sitä ”tarkkuuden takia” vaan säästääkseni hylsyjä ja laiskuutta ( suun supistaminen vaatii vähemmän voimaa, kuin hylsyn täydellinen supistaminen)Paljonko kaulasupistuksen ja täyssupistuksen ero on käytännön käyntitarkkuudessa ? Oletko itse huomannut minkälaisen eron osumakuviossa?
Siksi koska kyseessä on eri patruuna jonka ominaisuudet saa selville vain koe ampumalla.Koska kyseinen kivääri ampuu ratapatruunalla 1 MOAn käyntiä, niin miksi sama ei olisi toistettavissa, kun ladataan tasalaatuinen patruuna itse, mutta vaihdetaan tilalle paremmat ballistiset ominaisuudet omaava luoti.
En ole tosiaan latauspuristinta ikinä käyttänyt enkä tiedä miten tukevan asennuksen se vaatii tai paljonko voimaa pitää kampea painaessa käyttää. Ajattelin lisäpainoksi ehkä jotain noin 15 kiloa painavaa harkkoa. Työasento ei tietenkään ole ihan optimi, mutta luuletko, että tuollainen penkki riittäisi vai oliko tuo hymiö vittuilua?
En Googlella löydä 7.62x53R hylsyn minimipituutta. Onko se juurikin tuo 53 mm?
Sillä ei ole muuta merkitystä luoti pysyy kiinni hylsyssä.
Mutta tuossa on lyhennyspituus 53,30.
@pstsika vaihtoehtona olisi tietenkin mm. Berdan-nallien poistoon käytettävä, veden paineen avulla poistava nallinpoistaja (toimii siis toki Boxer-nallisillakin patruunoilla).
Tällaista laitetta ainakin yksi saksalaisfirma valmistaa:
Informationsseite
Willkommen bei der DENIC eG, der zentralen Registrierungsstelle und Betreiberin aller Domains mit der Länderendung .de im Internet.www.erich-bischof.de
Niin, monethan tekee käsitöitä ruutua katsellessaanNallittamiset, liekkireiän kalvamiset ja muut käsityöt on hyvä tehdä samalla kun katselee esimerkiksi telkkaria tai suorittaa muuta tuottamatonta ajankuluketta...
Koska kaikki tapahtuu muutenkin omalla vastuulla, niin avarran alkuun erän hylsyjen liekkireikiä tuohon 2,05 milliin ja katson mitä tapahtuu. Kaiken järjen mukaan palotapahtuman pitäisi olla ihan yhtä turvallinen kuin ennenkin ja ainakin vakioitu "läpiporaus" kuulostaa tarkkuuden kannalta paremmalta vaihtoehdolta kuin nallinpoistopiikin väkisin avaama purseinen ja jopa teoriassa kahden kymmenesosamillin hajonnan sisällä oleva pikkureikä.
Mutta ilmeisesti Sako on halunnut tehdä reiän omien mittojen mukaan.
Ketjun aiheeseen sopien, mitä käytätte mahdollisesti aliäänilatauksissanne pitääksenne ruudin patruunan pohjalla? Asianmukainen tapahan on toki säilyttää patruunat luoti ylöspäin, mutta olen kuullut ainakin joidenkin laittavan täyteaineeksi sillaa, jotta ruuti ei pääsisi hölskymään niin paljon. Miten tällainen sillatäyttö pitäisi toteuttaa, ja muuttaako se latausarvoja jotenkin?Liekkireiän avartamitta käytetään yleensä kun ladataan aliäänipatruunoita kivääriin.
Patruunassa on vähän nopea ruutia, raskas luoti ja ”täyteainetta”.
Koska ruutia on vähän se saattaa olla hylsyn reunalla. Joten pienettä reiästä liekki ei tavoita ruutia.
Normaalisti nallinpoistopiikki menee hyvin liekkireiän läpi.
Mutta ilmeisesti Sako on halunnut tehdä reiän omien mittojen mukaan.
Ketjun aiheeseen sopien, mitä käytätte mahdollisesti aliäänilatauksissanne pitääksenne ruudin patruunan pohjalla? Asianmukainen tapahan on toki säilyttää patruunat luoti ylöspäin, mutta olen kuullut ainakin joidenkin laittavan täyteaineeksi sillaa, jotta ruuti ei pääsisi hölskymään niin paljon. Miten tällainen sillatäyttö pitäisi toteuttaa, ja muuttaako se latausarvoja jotenkin?
Sama metodi käytössä itsellä.Pulttaa puristimeen kiinni pöydän sijaan metrinen lankku, tämän sitten kiinnität pöytään parilla vinkalla. Toimii ja helppo laittaa piiloon kun ei tarvetta.