J20 Kiinan häivehävittäjä

Teräsmies kirjoitti:
J-20 ja J-10B viereikkäin, ei tuo nyt niin hirveän suurelta vaikuta.

Mihin vertaat ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10

J-10 on jo sinällään monsteri 1,4 m pidempi kuin F-16.

Samoja ongelmia kuin mistä F-22 onnettomuuksien yhteydessä on mainittu.

Gripen on J-10iä 2,3 m lyhyempi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/JAS_39_Gripen

J-20 on 5 metriä pidempi kuin Gripen eli käytännössä jo päämitoissa 25% isompi.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Chengdu_J-20.jpg

Mutta dramaattisin ero on paino eli tavallaan koneen koko ( tilavuus )...se on 5 kertaa isompi kuin JAS Gripen.

J-10 on vain 2,5 kertaa JASia isompi.
 
China’s J-20 to be effective capability by 2018 - Pentagon
A Pentagon report has highlighted major advances by the Chinese People's Liberation Army Air Force (PLAAF), with specific mention of the developmental Chengdu J-20 aircraft.

Washington believes the J-20 could achieve an "effective operational capability" by 2018, and suggests the aircraft's role is as not a fighter, but rather a long-range attack platform. It says engine technology is the main challenge China will face in developing the J-20.

The US Department of Defense's annual report to Congress, entitled "Military and Security Developments Involving the People's Republic of China," covers all aspects of China's defence modernisation.

Loput artikkelista löytyy täältä.
http://www.flightglobal.com/articles/2011/08/26/361283/chinas-j-20-to-be-effective-capability-by-2018-pentagon.html
 
Teräsmies kirjoitti:
China’s J-20 to be effective capability by 2018 - Pentagon
A Pentagon report has highlighted major advances by the Chinese People's Liberation Army Air Force (PLAAF), with specific mention of the developmental Chengdu J-20 aircraft.

Washington believes the J-20 could achieve an "effective operational capability" by 2018, and suggests the aircraft's role is as not a fighter, but rather a long-range attack platform. It says engine technology is the main challenge China will face in developing the J-20.

The US Department of Defense's annual report to Congress, entitled "Military and Security Developments Involving the People's Republic of China," covers all aspects of China's defence modernisation.

Loput artikkelista löytyy täältä.
http://www.flightglobal.com/articles/2011/08/26/361283/chinas-j-20-to-be-effective-capability-by-2018-pentagon.html

Mitäs jenkeilla on laittaa vastaan vuonna 2015-2018: Vanhentuneet F-22:st, linjalta ulos suolletu esiversion F-35:t. Kinkit pistää leikiksi jenkkien kaluston kanssa tulloin...
 
Osaako Suomen Hornet tehdä näin?

dvOcS.jpg


j8MqG.jpg


oXEHW.jpg
 
Teräsmies kirjoitti:
Miksei pystyisi?

No mietiin vaan, koska sillä kiinaliskoneella on deltasiivet ja parempi manouverability...
 
Hejsan kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
Miksei pystyisi?

No mietiin vaan, koska sillä kiinaliskoneella on deltasiivet ja parempi manouverability...

Eikös tuo ole ihan normaali tynnyriliike?
2. Maailmansodan aikaisillekin hävittäjille nuo olivat mahdollisia, miksei myös uusille?
Vauhdistahan se on kiinni ja ettei lähde ns. "stalling" tilaan. Avioniikan asiantuntijat varmaan osaavat fysiikanlakeja tulkita paremmin.
 
madmax kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
Miksei pystyisi?

No mietiin vaan, koska sillä kiinaliskoneella on deltasiivet ja parempi manouverability...

Eikös tuo ole ihan normaali tynnyriliike?
2. Maailmansodan aikaisillekin hävittäjille nuo olivat mahdollisia, miksei myös uusille?
Vauhdistahan se on kiinni ja ettei lähde ns. "stalling" tilaan. Avioniikan asiantuntijat varmaan osaavat fysiikanlakeja tulkita paremmin.

Minustakin vaikutti tynnyriltä. Pikemminkin pitäisi kysyä, että kumpi noista koneista tekee sellaisen nopeammin. F-16 tekee sellaisen vissiin n.sekunnissa ja Hornet vissiin hieman hitaammin, mutta veikkaisin, että tuo kiinalaisten kone kokonsa puolesta ei välttämättä ole niitä ketterimpiä koneita.
 
SJ kirjoitti:
madmax kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:
Miksei pystyisi?

No mietiin vaan, koska sillä kiinaliskoneella on deltasiivet ja parempi manouverability...

Eikös tuo ole ihan normaali tynnyriliike?
2. Maailmansodan aikaisillekin hävittäjille nuo olivat mahdollisia, miksei myös uusille?
Vauhdistahan se on kiinni ja ettei lähde ns. "stalling" tilaan. Avioniikan asiantuntijat varmaan osaavat fysiikanlakeja tulkita paremmin.

Minustakin vaikutti tynnyriltä. Pikemminkin pitäisi kysyä, että kumpi noista koneista tekee sellaisen nopeammin. F-16 tekee sellaisen vissiin n.sekunnissa ja Hornet vissiin hieman hitaammin, mutta veikkaisin, että tuo kiinalaisten kone kokonsa puolesta ei välttämättä ole niitä ketterimpiä koneita.

Niin ei kai noissa kuvissa ole mitään mitä Cessna 172:lla ei voisi tehdä...hapuilevaa taitolentoa vaakalennon sijaan...eli koelento-ohjelma etenee. Toivottavasti ei kapsahda kuuseen.
 
Back
Top