Jatkosotaan liittyvää

Muistelen, että heimopataljoonilla oli vihreä-musta-värisiä merkkejä???? Vai onko tuossa lila-vihreä? Pioneerit?
 
Ketkä täältä ovat vierailleet kiskis kukkuloilla. Itse olen käynyt ja piti varmaan maastoa haravoida vartin ennen ensimmäisen hylsyn löytymistä. Venäläinen 9mm hylsy.
 
Ketkä täältä ovat vierailleet kiskis kukkuloilla. Itse olen käynyt ja piti varmaan maastoa haravoida vartin ennen ensimmäisen hylsyn löytymistä. Venäläinen 9mm hylsy.
Mitäs 9mm asetta venäläiset käyttivät? 9mm Makarov kaliiperi otettiin Venäjällä käyttöön vasta sodan jälkeen.
 
Mitäs 9mm asetta venäläiset käyttivät? 9mm Makarov kaliiperi otettiin Venäjällä käyttöön vasta sodan jälkeen.
Kävin aikanaan näyttämässä aseliikkeessä hylsyä. Sanoivat sen olevan konepistoolin patruunan hylsy. Myös yksi upseeri tuttu antoi saman vastauksen.
 
Joka tapauksessa venäläisillä ei ollut 9mm konepistoolia käytössä, joten miksi he olisivat tehneet 9mm kp patruunoita. 7.62 tokarev oli heidän pistoolikaliiperinsa.
Kaivan sen esille jahka löydän. Jossain vanhempien peräkammarissa lipastossa.
 
Katso liite: 46710
Twitterissa kysellään tuosta hihanauhasta. Onko täällä tietoa?
Kyselin tästä myös Axis History Forumin Suomi-sivuilla, sieltä havainto, että tästä nauhasta lumipuvun hihoissa on myös sen aikainen värikuvakin (JSdia638 ):

166378_r500.jpg

Osasto (Erillinen Osasto P) vetäytyy pois valtaamaltaan alueelta ja miinoittaa vanhat asemansa. Räjähdysainereki on ajanut eteen ja miehet valmistautuvat laittamaan ansojaan ryssille.
Petsamo, Kukkesjaur 1942.04.13



Arvaukset forumilla oli, että olisi omatunnus erottamaan iivanan lumipukuisista.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top