Joukkopako Reservistä?

Rauhantekijä

Respected Leader
Kyllä varmasti monitahoinen. Hyvä juttu olisi myös että intti olisikin joissain tilanteissa joustava. Siinähän tavallaan ulkopuolinen osallistuu henkilön arviointiin ja antaa suosituksen.
Tarkoitinkin edellä joustamattomuudella lähinnä niitä jotka itse ensin päättävät vastustaa armeijaa ja sen lisäksi itse päättävät olla osallistumatta millään tavalla. Se ei saa minulla kannatusta, koska sen merkittävän energian voisi kanavoida toisinkin - maan puolesta.

YLE Puhe. 02.03.2015.

• 13:02
    Emilia Kukkala

Antimilitarismi. Suomessa on yleinen asevelvollisuus, joka koskee juridiselta sukupuoleltaan miehiä. Vain muutama kymmenen asevelvollista vuosittain kieltäytyy myös siviilipalveluksesta. Millaisista syistä ihmiset kieltäytyvät alkujaankin astumasta armeijan palvelukseen? Entä miksi innokas reserviläinen päättää myöhemmin luopua sotilasarvostaan? Aiheesta keskustelemassa totaalikieltäytyjä Henri Sulku, jonka pantarangaistusta on jäljellä noin kuukausi, sekä entinen innokas reserviläinen Jouni Tikkanen, joka päätti sittemmin luopua sotilasarvostaan.
Ootteko muuten koskaan nähneet ohjelmaa innokkaasta alokkaasta joka on mielellään armeijassa tai vaikka siitä, että miten suuren sosiaalisen kaveriporukan ressuharrastus kerää yhteen viettämään vapaa-aikaa?

skärdis

Respected Leader
Ootteko muuten koskaan nähneet ohjelmaa innokkaasta alokkaasta joka on mielellään armeijassa
Tottahan toki! Pelastakaa sotamies Hytönen -saaga oli useita jaksoja pitkä. :)

Yle Femmalta tuli kymmenosainen sarja Dragsvikin varusmiehistä. Marko Röhr teki Upinniemen sukeltajista moniosaisen seurantadokkarin Taistelusukeltaja, joka löytyy kokonaisuudessaan youtubesta. Immolan erikoismiehiä seurattiin myös useamman pätkän sarjassa, jne.

Varmasti noita on ollut muitakin ja vielä enemmän on ollut sellaisia yhden dokkarin mittaisia ohjelmia aivan tavallisista varusveijareista tyyliin alokkaasta sotilasvalaan tai peräti reserviin siirtymiseen asti. Ressuista en moisia muista.