Kännitopiikki

Paras oli ehken, kun juttelin yhden tyypin kanssa viskeistä 20 min englanniksi. Sitten se kysy et mistäpäin maailmaa olen. Oltiin molemmat Suomesta, mutta aksentti oli niin kadonnut vuosien varrella (ja kännissä) niin ei tajuttu sitä ensiks. :D

"Voidaan kai jatkaa tätä ihan suomekskin!" :D
 
Koulukaveri soitti ja kutsui wanhan jengin tapaamiseen paikkaan X tuonne Tampereen ja Seinäjoen välimaastoon. En lupautunut.

Viimeksi kävin nuoruuden porukkamme kokouksessa 25 vuotta sitten. Säännöt ovat alkuun hyvin tarkat. Saunallinen maja järven rannalla on varattuna heinäkuussa kesäloma-aikaan. Sinne tullaan aina vesiselvänä, ja ensimmäinen ryyppy nautitaan, kun kaikki ovat paikalla. Tämä sääntö on pyhä.

Kun kaikki ovat koolla, kaadetaan piripintaiset ja ensimmäinen ryyppy otetaan Mannerheimille. En lainkaan tajua, miksi pirkanmaalaiset duunaripojat sen aikanaan halusivat noin, mutta ehkä siinä on ollut Tuntemattoman sotilaan kiljukohtauksen kanssa jotain tekemistä. Joka tapauksessa sama perinne on ollut voimassa 36 vuotta.

Sitten alkaa vapaa saunominen, joka kestää kenellä lauantaihin, kenellä sunnuntaihin.

Muistan, että viimeksi minun piti lähteä lauantaina, ja olin soittanut kuljettajan hakemaan minua. Pojat olivat eri mieltä asiasta ja päättivät, että kuljettaja jää saunomaan, ei sillä niin kiire ole. Pakko hänen lopulta olikin, koska kun menimme autoon, avaimia ei löytynyt mistään, vaikka kuski sanoi jättäneensä ne virtalukkoon.

Avaimia ei löytynyt koskaan, mikä oli tietysti hieman ikävää sitten sunnuntaikrapulassa, koska auton pois saamisesta sieltä korvesta tuli vähän järjestelyä ja kustannuksia, jotka tietenkin hoidettiin. Joku oli heittänyt ne avaimet järveen.
 
Paras oli ehken, kun juttelin yhden tyypin kanssa viskeistä 20 min englanniksi. Sitten se kysy et mistäpäin maailmaa olen. Oltiin molemmat Suomesta, mutta aksentti oli niin kadonnut vuosien varrella (ja kännissä) niin ei tajuttu sitä ensiks. :D

"Voidaan kai jatkaa tätä ihan suomekskin!" :D

Hmm. Eikö pohjoismaista / skandinaavista englannin aksenttia tunnista kännissä ? Minusta ainakin suomalaiset ja ruotsalaiset ja virolaisetkin puhuvat englantia hyvin samanlaisella aksentilla.
 
Hmm. Eikö pohjoismaista / skandinaavista englannin aksenttia tunnista kännissä ? Minusta ainakin suomalaiset ja ruotsalaiset ja virolaisetkin puhuvat englantia hyvin samanlaisella aksentilla.

Kun on asunut pitkään ulkomailla ja duunannut brittifirmassa, niin se niiden tapa puhua tarttuu.
 
No mikä jottei sian saksa alkaa taipumaan
 
Pakko oli vielä laittoa sauna tulillle, vaikka vaimon kansa sovittiin jotta huomenna vasta kylvetään.
Meukow toimi. Onneksi on riittävästi saunakaljaa. Harmi kun kaikki muut nukkuu, koira on ainut lähössä kaveriksi löylyyn.
 
Nyt alakaa jo kihisemään, kiuas, kohta pääsee. Koira on jo malttamattomana kun istuu ylälauteella. Van hyi persetti että on Olvin neloskalja pahaa lämpimänä, piti ottaa siivu Martellia välissä. No, kaipa tuo saunassa uppojaa. Mutta hyveä ei ole.
Kannattaa kyllä viilentää tuo ensin.
 
Tulen olemaan vaihtelevan suuruisessa humalatilassa perjantai kello viidestä aina sunnuntaille kello neljään saakka, mahdollinen lyhyt tauko lauantaina klo 12-13. Jos minulla on tylsä hetki, saatan kirjoittaa foorumille. Pahoittelen etukäteen kollegoilta.
 
Itse en mielelläni Suomessa lähde viihteelle, koska turvajärjestelyt ovat suoraan sanottuna perseestä.
Turvatarkastus tulisi olla ehdoton tänä päivänä yökerhoissa. Mutta kun ei.
 
Ja vielä,
Saaketti, onneksi on vapaata ja kaapissa kaljaa. Rapulan korjailua, tuli eilettään nähtyä sukulaisia ja hieman siivua otettiin.
Meinasi jopa kehno olo tulla, mutta kun varovasti korjailee ja saunaan niin hyvä on.
 
Voi Luoja, että sauna tekee hyvää ihmisen sielulle ja terveydelle!
On ihan voittaja olo vaikka vähän aika sitten kuolema tuntui tulevan.
Pari olttapulloo ja kipakat löylyt vielä niin tässähän melkein ihmiseksi taas tuntoo ihtesä.

Takaisin elävien kirjoihin, tanakasti pyritään!

 
Back
Top