Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Haluan edelleen uskoa että Halla-aho oli tosissaan, kun haistatti pitkät Mv:lle tuomiten sen vieraan vallan toimijaksi.. Nyt kuitenkin Huhtasaaren nimeäminen varapj:ksi ihmetyttää. Se voi olla kylmää laskelmointia mutta äärettömän riskialtista. Pitää kyytä polvellaan. Jos puheenjohtaja Halla-aho kaatuu jonkun kohun seurauksena, terveyssyistä tms on meillä Putinistin johtama puolue. Tarkoittaa myös ettei suomessa ole aitoa nationalistista puoluetta sen jälkeen. Koska jos on Putinisti on joko poikkeuksellisen tyhmä tai isänmaa ei ole niin tärkeä juttu.

Ei osu minuun... en kuulu lestoihin ja olen kiinnostunut vain aikuisista naisista.. ;)
Mitenkäs on sun uskonnollinen suuntautuminen?? :)

Lähinnä kylläkin tarkoitin stojen kiinnostusta "nuorempiin" naisiin...ainakin lehtien mukaan.

Olen ÄÄRIkristittyortodoksihindubuddha.
eli lähinnä uskon auringon nousuun...

Lähinnä kylläkin tarkoitin stojen kiinnostusta "nuorempiin" naisiin...ainakin lehtien mukaan.

Olen ÄÄRIkristittyortodoksihindubuddha.
eli lähinnä uskon auringon nousuun...
Aivan...
Minä olen menettänyt uskoni, en usko mihinkään, ennenkuin näen omin silmin... :D

Timo Soinin perintö on rasismin arkipäiväistyminen

Kansan Uutiset9.6.2017 7.30
Pääkirjoitus

”Demagogit käyttävät yksinkertaista tavallista kansaa omien etujensa astinlautana. Kyydistä pudonneita petetään vielä kerran.”

Näin kirjoitti Timo Soini populismia käsittelevään graduunsa, joka valmistui huhtikuussa 1988.

Hänhän sen tietää. Soini nosti naureskellun puolueen Suomen toiseksi suurimmaksi lupaamalla kansalle muutosta. Jo gradussaan hän totesi, että ”kelkasta pudonneiden” muutosvoima on tänään kaupunkilähiöiden pubikansa, ”passiiviset itseensäsulkeutuneet jurnuttajat”.

Pubikansalle perussuomalaisten noususta vallankäyttäjäksi ei ole ollut mitään iloa. Se on ollut vielä suurempien leikkausten kohteena kuin aikaisempien hallitusten aikana, ja lisää tulee: uusin hanke, asumistuen heikentäminen, kohdentuu juuri heihin, jotka pitivät Soinia viimeisenä toivonaan.

Jos joku muuttui näiden kahdenkymmenen vuoden aikana, niin Soinin oma asema. Kaljakorin päältä torin laidalla kouralliselle kuulijoita puhuva pelle nosti itsensä poliittiseen historiaan – sitä ei kukaan voi kieltää. Valta maistuu makealle. Sen näkee eduskunnan täysistunnoissa, joissa ministeriaition etupenkissä istuu itseensä ihastunut mies.

Mutta muuttui Suomessa muutakin. Se on tämä jääkylmä henkinen ilmapiiri, joka on koventunut sitä mukaa kun rasismi on arkipäiväistynyt Suomessa. Se on suurin perintö, jonka lauantaina väistyvä Soini jättää jälkeensä.

On Suomessa ennen hänen aikaansakin ollut ”kansanjohtajia” pyrkimässä eduskuntaan. He ovat kuitenkin olleet itsensä ja asiansa suurimpia vihollisia.

Tarvittiin osaava ja moraalisesti riittävän selkärangaton demagogi avaamaan heidän kaltaisilleen tie vallan kammareihin. ”Populismi tarvitsee vahvoja ja karismaattisia johtajia”, Soini kirjoitti vuonna 1988.

Soinin selkäranka testattiin vuoden 2003 vaaleissa. Puolueella oli vain yksi kansanedustaja eikä sen säilyminen eduskunnassa ollut varmaa. Hän veti ehdokkaaksi julkirasisti Tony Halmeen ja antoi sillä tavalla puolueensa rasistien astinlaudaksi, mitä tilaisuutta he ovatkin käyttäneet auliisti hyväkseen.

Helsingin Sanomien jäähyväishaastattelun (Kuukausiliite 3.6.) perusteella omatunto soimaa ainakin vähän: ”Olen minä joutunut sitä miettimään, että kun minä nousin, mitä minun mukanani nousi. – – Kun tulee todella iso nousu, siihen tempautuu mukaan kaikenlaista jyvästä, jotka rupeavat käyttämään liikettä omanaan.”

Käytännössä hän ei ole vaivannut asialla päätään. Jyväset ovat saaneet määritellä puolueen maahanmuuttopolitiikkaa, jota hän itse ei ainakaan puheidensa perusteella edes kannata.

Mikä on perussuomalaisten tulevaisuus Soinin jälkeen? Ehkä vastaus löytyy hänen gradustaan: ”Melko varmaa kuitenkin on, että nykyinen mukautuneen populismin sävyttämä hallitus-SMP ei voi saavuttaa yhtä suuria voittoja kuin oppositiosta käsin. Siihen se on liian maltillinen.”

[email protected]
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3732485-timo-soinin-perinto-on-rasismin-arkipaivaistyminen

Kansan tehdessä päätöksiä kärsii kansa itse päätöksiensä seurauksista. Samaa ei voi sanoa poliittisesta eliitistä. Siksi hyväksyn enemmistön tyhmätkin päätökset. Jos tyhmiä päätöksiä tehneitä poliitikkoja tuomittaisiin mittaviin sanktioihin, niin silloin voisi ajatella kansanvallan rajoittamista.

Ahtisaari IS:lle: ”Kansanäänestykset pitäisi lailla kieltää”
7833f531189f4c729815729f3fbb16e9.jpg

Martti Ahtisaari kuvattuna työhuoneessaan. (KUVA: Antti Hämäläinen / IS)

Julkaistu: 10.6. 7:00 http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247679.html

80-VUOTISHAASTATTELU
Presidentti Martti Ahtisaari kertoo 80-vuotishaastattelussaan Ilta-Sanomissa, ettei hänen presidenttikaudellaan vuosina 1994-2000 edes harkittu Suomen Nato-jäsenyyttä.

Syy Nato-hiljaisuuteen oli tuolloin se, että EU-jäsenyyden ja rahaliiton markkinoimisessa oli tuolloin haastetta tarpeeksi.

Martti Ahtisaarta haastellut Lasse Lehtinen muistutti, kuinka pari vuotta sitten Ahtisaari paljasti Ylen Ykkösaamussa, että mikäli Suomen kansa olisi aikoinaan hylännyt EU-jäsenyyden, hän olisi eronnut presidentin virastaan.

Ahtisaari tunnustaa yllättyneensä, että kansanäänestys meni niin täpärälle.

– Kansanäänestys ei ole toimiva järjestelmä, ei Sveitsissäkään, ne pitäisi lailla kieltää. Niitä hyväksi käyttäen poliitikot vain väistävät vastuutaan, Ahtisaari sanoo.

Tänään, ja jo vuosia, Ahtisaari on puhunut kuuluvasti Suomen Nato-jäsenyyden puolesta.

– Minusta Suomen tulee kuulua kaikkiin niihin järjestöihin, joihin läntiset demokratiat kuuluvat. Sillä ei ole mitään Venäjän uhan kanssa tekemistä enkä minä sen takia ole argumentoinut, että Natoon pitää liittyä, Ahtisaari selittää.

Lue Martti Ahtisaaren koko haastattelu viikonlopun Ilta-Sanomista.
IS

Kansan tehdessä päätöksiä kärsii kansa itse päätöksiensä seurauksista. Samaa ei voi sanoa poliittisesta eliitistä. Siksi hyväksyn enemmistön tyhmätkin päätökset. Jos tyhmiä päätöksiä tehneitä poliitikkoja tuomittaisiin mittaviin sanktioihin, niin silloin voisi ajatella kansanvallan rajoittamista.

Jos kansalaiset ovat liian tyhmiä päättääkseen asioistaan kansanäänestyksissä, niin eivätkö he ole myös liian tyhmiä äänestääkseen edustajistaan? Vaalit pitäisi kieltää.

Jos kansalaiset ovat liian tyhmiä päättääkseen asioistaan kansanäänestyksissä, niin eivätkö he ole myös liian tyhmiä äänestääkseen edustajistaan? Vaalit pitäisi kieltää.
Minusta tuossa oli kyllä Ahtisaarelta varsin hyvä kommentti, että kansanäänestykseen vetoaminen on ikään kuin päättäjien luistamista vastuusta. Nythän on NATO keskustelussa käynyt niin, että päättävät poliitikot markkinoivat kansanäänestystä, jotta eivät itse joutuisi ottamaan asiaan kunnolla kantaa ja sitä mukaa leimautumaan joko kannattajiksi tai vastustajiksi. Eikä ainakaan kenellekään tunnu olevan halua ottaa niin paljoa vastuuta, että asia nostettaisiin aidosti käsittelyyn. Vastuun luistamista siis. Päättäjien täytyisi juuri tarttua tämmöisissä isoissa härkää sarvista ja tehdä se päätös, oli sitten puolesta tai vastaan. Mistäs se nimitys "päättäjät" edes muuten tulisi...

Itse olen osittain menettänyt uskoni kansaäänestykseen. Kansan mielipidettä kun on loppujen lopuksi niin helppo muokata, ettei se pysty tietynlaisen paineen ja propagandan alla tekemään oikeita ratkaisuja.

Minusta tuossa oli kyllä Ahtisaarelta varsin hyvä kommentti, että kansanäänestykseen vetoaminen on ikään kuin päättäjien luistamista vastuusta. Nythän on NATO keskustelussa käynyt niin, että päättävät poliitikot markkinoivat kansanäänestystä, jotta eivät itse joutuisi ottamaan asiaan kunnolla kantaa ja sitä mukaa leimautumaan joko kannattajiksi tai vastustajiksi. Eikä ainakaan kenellekään tunnu olevan halua ottaa niin paljoa vastuuta, että asia nostettaisiin aidosti käsittelyyn. Vastuun luistamista siis. Päättäjien täytyisi juuri tarttua tämmöisissä isoissa härkää sarvista ja tehdä se päätös, oli sitten puolesta tai vastaan. Mistäs se nimitys "päättäjät" edes muuten tulisi...

Itse olen osittain menettänyt uskoni kansaäänestykseen. Kansan mielipidettä kun on loppujen lopuksi niin helppo muokata, ettei se pysty tietynlaisen paineen ja propagandan alla tekemään oikeita ratkaisuja.

Sellainen vaikutelma kieltämättä syntyy että moni olisi faktojen perusteella puolesta mutta julkinen mielipide painostaa olemaan sanomatta sitä ääneen. Lopputulemana menee maha löysälle ja vaaditaan kansanäänestystä.

Ehkä meille tarvittaisiin paljon enemmän edustajia joilla olisi muutakin elämää kuin poliitikon ura. Olisi kanttia kertoa mitä oikeasti ajatelee koska uran loppuminen ei olisi paniikin paikka.

Tai sitten pitäisi olla niitä katoavan rodun edustajia eli valtiomiessarjan poliitikkoja.

Nimenomaan tämä. Kansanäänestyksen aiheen voisi rinnastaa puolueiden vaalilupauksiin. Kummassakin tapauksessa äänestäjien pitää harkita, mikä heistä itsestään tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Oleellinen ero tulee lähinnä siinä, että vaalilupauksista on kansanäänestyksen tulokseen verrattuna huomattavasti helpompi erkaantua jälkeenpäin. Onhan Suomessakin nähty näitä Sipilän ja Stubbin "koulutuksesta ei leikata"-vaalilupauksia, jonka jälkeen koulutus olikin sitten yksi merkittävimmistä leikkauskohteista...

Kumpihan lie halvempaa? Lahjoa ja kiristää 200 kansanedustajaa vai mediavaikuttaa muutamaan miljoonaan äänestäjään. Jos halutaan ajaa joku agenda läpi.

Haluan edelleen uskoa että Halla-aho oli tosissaan, kun haistatti pitkät Mv:lle tuomiten sen vieraan vallan toimijaksi.. Nyt kuitenkin Huhtasaaren nimeäminen varapj:ksi ihmetyttää. Se voi olla kylmää laskelmointia mutta äärettömän riskialtista. Pitää kyytä polvellaan. Jos puheenjohtaja Halla-aho kaatuu jonkun kohun seurauksena, terveyssyistä tms on meillä Putinistin johtama puolue. Tarkoittaa myös ettei suomessa ole aitoa nationalistista puoluetta sen jälkeen. Koska jos on Putinisti on joko poikkeuksellisen tyhmä tai isänmaa ei ole niin tärkeä juttu.

Ei sellainen puolue suurta kannatusta saa mikäli:
- ei ajeta Halla-ahoa oppositioon jossa hän sitten myöhemmin vihreiden / äärivasemmiston miinoituksten avulla kaadetaan ja saadaan tilalle putinistit
- vielä pahempaa ajetaan Halla-aho oppositioon ja toistuu 2015 kaltainen typeryys rajavalvonnan kanssa

Veikkaanpa että laiton maahantulo, laittomasti maassa olevat.. niitä käytetään nyt sisäpolitiikan aseena. Ehkä haetaan Brysselin tai YK:n kautta vipua jotta tänne saadaan rajojen yli lisää ukkoa ja Halla-aho nurin

Outoa sahtivaarin sanomaksi??? No onhan hän vissiin demari, että Siinä valossa suorastaan pakollinen statement...

Halla-ahon voittoisa kampanja on ylittänyt uutiskynnyksen ulkomaillakin:

The True Finns turned to Mr Halla-aho to revive their fortunes by presenting a sharper anti-immigration and anti-EU message that proved unpalatable to their coalition partners. Mr Halla-aho, a member of the European Parliament, was found guilty in 2012 of disturbing the religious peace for blog posts that suggested the Prophet Mohammed was a paedophile, and hinted Somalis were robbers. Both Mr Sipila and Mr Orpo criticised Mr Halla-aho’s reported intention to run the party while continuing as an MEP in Brussels.

https://www.ft.com/content/86724712-4f75-11e7-a1f2-db19572361bb

Kateellisten panettelusta huolimatta, herra Halla-aho voi luottaa rouva Hilla Halla-ahon, jonka etunimi sointuu hyvin sukunimeen, vankkumattomaan tukeen tulevissa taistoissa yhtäältä perussuomalaisten arvojen puolesta ja toisaalta Brysselin valtaa, moniavioisuutta ja monikulttuurisuutta vastaan.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005251527.html

VMP, hallituksen hajottamisesta oli päätetty jo eilen, keskustelu käytiin muodon vuoksi ja siinä ei ollut mitään rehellistä, suoraa tai avointa ainakaan Sipilän puolelta.

Siltä alkaisi vaikuttaa. Arvailin toisaalla, että takana ei kuitenkaan lopulta Halla-aho persoonana eikä maahanmuuton tiukentaminen, vaan EU ja turvallisuuspolitiikka. EU-erolla hekumointi oli liikaa nykyisessä turvallisuuspoliittisessa tilanteessa. Kepu ei hevillä riskeeraisi maakuntamalliansa eikä Kokkare valinnanvapautta, ellei takana olisi jotain todella suurempaa huolenaihetta. TP Niinistö on jo aiemminkin osoittanut, että turpovenettä ei keikuteta tuumaakaan. Näin kävi nytkin.

Oma arvaukseni toki. Eikä mitenkään mukava, jos todella näin.

Maisterisjätkä ja ministerismies ei poistunutkaan politiikan parrasvaloista hiljaa takavasemmalle tai edes äänekkääseen äärioikeistoon.

20 perussuomalaisten kansanedustajaa ilmoittaa perustavansa uuden eduskuntaryhmän. Mukana on myös perussuomalaisten entinen puheenjohtaja Timo Soini. Asiasta kertoi kansanedustaja Simon Elo eduskunnassa ennen puolueen eduskuntaryhmän kokousta. Ryhmän nimi on Uusi vaihtoehto ja siinä ovat mukana kaikki perussuomalaisten ministerit. Uuteen ryhmään kuuluvat ulkoministeri Timo Soini, puolustusministeri Jussi Niinistö, työministeri Jari Lindström, Eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terho sekä kansanedustajat Simon Elo, Hanna Mäntylä, Vesa-Matti Saarakkala, Kimmo Kivelä, Matti Mölsä, Ari Jalonen, Anne Louhelainen, Kari Kulmala, Pirkko Mattila, Ritva Elomaa, Kaj Turunen, Tiina Elovaara, Lea Mäkipää, puhemies Maria Lohela, Reijo Hongisto ja Pentti Oinonen. Perussuomalaisten eduskuntaryhmä oli aiemmin kooltaan 37. Ryhmä on valmis jatkamaan Juha Sipilän (kesk) johtamassa hallituksessa.

– Tämä todennäköisesti tuhoaa poliittisen uramme, Simon Elo kommentoi.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005252440.html?utm_campaign=tf-IS&utm_term=1&utm_source=tf-other

Toisin kuin toinen poliittinen uppotukki, nimittäin Jari ”maisteri” Vilen.

http://hikipedia.info/wiki/Jari_Vil%C3%A9n

Back