Vs: RHC vapaaehtoiset alkavat väsyä tilanteeseen
«
Vastaus #12954 : tänään kello 08:08:50 »
Lainaus
Venäläiset, ranskalaiset, arabit ja afrikkalaiset ovat rasisteja toisiaan kohtaan. Eiköhän meille riitä ihan nämä kotimaiset rasset. Tuontitavararasismia emme tänne kaipaa...
Nyt justiin minua raivostuttaa se, että monet venäläiset, jotka ovat tulleet Suomeen opiskelemaan tai töihin, käyttäytyvät erittäin rasistisesti ennen kaikkea mustia kohtaan. Yksi afgaaniystäväkin tuntee tämän suhtautumisen päivittäin. Samoin arabi ajaa afrikkalaisen pois kaupasta missä on pakko joskus asioida. Minusta tällaiset ihmiset saisivat lähteä omaan maahansa täältä.
Toni
Olen nähnyt samaa. Eiköhän meille riitä ihan nämä kotimaiset rasset. Tuontitavararasismia emme tänne kaipaa...
Tuomo
Pitäisi saada tuo persuöyhöttäjien lauma kuriin, muutenhan uussuomalaiset luulee perseilyn olevan maan tapa ja toteuttavat sitä sitten.
Aino
Tämä asia on myös haaste itselleni, etten tämän vuoksi alkaisi venäläisiä syrjimään pelkästään sen vuoksi, että ovat venäläisiä. Silti olen sitä mieltä, että rasistit saisivat mennä omaan maahansa. Täällä voisi jonkinlaista solidaarisuutta osoittaa toisia maahanmuuttajia kohtaan.
Kaija
Varhaiskasvatuksen parissa on myös havaittavissa itänaapurista tulevien ylemmyydentunto. Ilman perusteluja.
Salla
Jep, sama havainto esi- ja alkuopetuksesta. Ja ei, eivät suinkaan kaikki venäläiset perheet. Mutta jos muksu heittää mun työpaikalla ”en saa leikkiä tuonväristen lasten kanssa”- selityksen, niin tapauksista vähintään 3/4 on venäläistaustaisista perheistä.
Toni
Olen tavannut rasismia myös latinalais-amerikkalaisissa ihan paikan päällä ja valitettavasti myös täällä. Nämä eivät tunnu ymmärtävän sitä että natsien kaasukammiojonossa he olisivat olleet heti juutalaisten ja romanien perässä...
Kaija
Minä olen asiaa ihmetellyt ainakin 20 vuotta. Kurja juttu. Ja kun työni kuvaan jo kuuluisi "tykätä kaikista".
Helena
Joskus 2000 luvun alussa kirjoittelin maikkarin keskustelupalstalle, silloin siellä eräs ranskalainen paasasi muslimeja vastaan. Melkein raivosin sille, että miksi hitossa mamuna paasaat toisia mamuja vastaan.
Katri
Venäläiset on monet rasisteja jo omassa maassaan, vaikka ovat siellä enemmistönä. Opiskelin Pietarissa 90-luvun alussa ja oli selkeästi havaittavissa asenne afrikkalaisia opiskelijoita kohtaan. Ei toki kaikki, mutta järkyttävän yleistä se oli.
Kirsi
Oman lyhyehkön ulkomaantyökokemuksen perusteella kävi selväksi miten eri kansallisuuksien väliset klikit työskentelevät kuka hyvissä ja kuka huonoissa väleissä keskenään.
Esim. suomalaiset ja irlantilaiset tulivat hyvin toimeen, kun taas arabit ja mustaihoiset eivät mitenkään. Ja nimenomaan niin perin että mustat eivät pitäneet arabeista. Tosin heidänkin suhtautuminen vaihteli vähän sen mukaan olivatko kotoisin Karibialta vai Afrikasta.
Venäläiset tulivat silloin toimeen lähes kaikkien kanssa.Tosin koska he olivat kaikki hotellin turvapalveluissa töissä niin kukaan ei uskaltanut olla heidän kanssaan eri mieltä.
Lyhyempikin työura kansainvälisessä firmassa avaa silmiä aika paljon. Myös hyvässä, etten pelksätään tässä valita.
Rasmuksessa mennään ihan solmuun, kun RHC tättähäärä Lilja avautuu venäläisten harjoittamasta rasismista. Eikö se monikulttuurinen unelma olekaan totta? Rasmus joutuu varmaan kohta laittamaan pillit pussiin, koska nyt Suomeen jo tuodaan rasisteja ja omissakin on jo ihan tarpeeksi kaitsemista.
Meillä Oli Unelma(TM).