Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Ne keiden itse tiedän elämäänsä sekoittaneen piriin sekaantumalla ovat kaikki kyllä kärsineet masennuksesta tai kantaneet jotain traumaa jota eivät ole kestäneet selvinpäin.
Hienoa jos sait oman veljesi pelastettua, se on todella iso juttu. :salut:
En ollut vain minä, vaan siinä oli koko pikkukylän yhteisö. Itse en työstäni johtuen voinut osallistua kaikkeen, esim tohon isojen poikien vierailuun.

Ja noi aukioloajat.. Aikuinen ihminen pääsee kymmeneltä sunnuntai-iltana töistä, ja haluaisi vapaiden alkamisen kunniaksi ottaa illalla lasillisen konjakkia.. Seis! Ei onnistu! Siinähän voi vaikka alkoholisoitua. Täytyy mennä puliukkojen kanssa maanantaiaamuna yheksältä alkoon jonottamaan.
Noin 17-vuotiaana mentiin hienona kesäaamuna esikaupunkipubin ovelle hieman ennen ovien avautumista. Oltiin oltu kaverin isobroidin luona illanvietossa, joka venyi yli yön. Siinä oli kerääntynyt "sekalaista porukkaa" ovelle. No kun ovet avattiin, yksi kovan elämän elänyt kaveri pääsi tiskille ja tilasi tuopin kaljaa. Kun tuoppi laitettiin kaverin eteen, kaverin kädet tärisivät niin, että hänen oli pakko ottaa kiinni siitä molemmin käsin ja silti hieman läikkyi. Ekojen hörppyjen jälkeen kaverin naama valahti ja tärinä loppui.

Siinä vieressä funtsasin, vaikka itsekin olin syntinen, että "Ei helvetti!"

Suomessa 95% kansasta elää sen viiiden prosentin ehdoilla. Lisäksi tuo kielletty hedelmä joka on peruja kieltolain ajasta kiehtoo vielä. Tosin vähemmän nuorempaa sukupolvea.

Kieltolain jälkeen Suomi juuttui holhoukseen, sen sijaan että aikuisille ihmisille olisi annettu oma vastuunsa.

Se on kumma juttu, miten nämä "lääkärit ja uskovaiset" eivät osaa edes selvittää minulle tätä:
- Miten ihmeessä etnisesti sama väestöpohja romahtaisi täällä välittömästi alkoholisteiksi vapautuksen jälkeen, mutta Suomenlahden eteläpuolellamoisesta ei näy merkkiäkään.
(Ai niin, meillä oli kieltolaki, jonka tuhoja ei ole koskaan korjattu.)
On tuolla etelärannalla rapajuoppoja, mutta ovat enimmäkseen Putinin "voittajageenin" kantajia.

Tuo juttu että tarjonta lisää käyttöä tarkoittaisi että Alkon lähellä asuvan väestön pitäisi olla huomattavassa määrässä enenmmän alkoholisoituneita. Hm.. En ole nähnyt sellaisia tutkimustuloksia. Nyt 15/500 miljoonaa (Suomi ja Ruotsi) EU-kansalaista kärsii tällaisesta holhouksesta.

Ei ole mielenterveys vaan ryhmäpaine, no kun muutkin. Oma velipoika retkahti 23v ikäsenä, kun oli Turussa työharjoittelussa telakalla ja asusti kimppakämpässä.
5-6kk homma pysy hallussa, no kun vain maria pössyttelee, sit tulikin porttiteoria, hasis ja siitä amfetamiini ja sit olikin menoa. Parissa kuukaudessa yli 6 tonnin velat. Onneksi tajusi soittaa, että tarvii apua ja tulkaa hakemaan. 2kk myöhemmin tuli sit "isot pojat" perimään velkoja. Sanotaanko näin, ilman että poliisin tarvii kiinnostua, eivät tulleet toiste :D
Joo.
Siinä porttiteoriassa on sekin käytännönportti, että pari ekaa kertaa ilmaiseksi ja loput luotolla.
Korkealla korolla.
Ja aina tarjotaan jotain uutta. Ja velkasi. Ja korko juoksee.
Ja sitten se koukku onkin valmis.
Oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta vierestä on tullut seurattua ja sanottua aina, että "Elä vittu" ja "Ymmärrätkö, kun selitän kuvion."

Noin 17-vuotiaana mentiin hienona kesäaamuna esikaupunkipubin ovelle hieman ennen ovien avautumista. Oltiin oltu kaverin isobroidin luona illanvietossa, joka venyi yli yön. Siinä oli kerääntynyt "sekalaista porukkaa" ovelle. No kun ovet avattiin, yksi kovan elämän elänyt kaveri pääsi tiskille ja tilasi tuopin kaljaa. Kun tuoppi laitettiin kaverin eteen, kaverin kädet tärisivät niin, että hänen oli pakko ottaa kiinni siitä molemmin käsin ja silti hieman läikkyi. Ekojen hörppyjen jälkeen kaverin naama valahti ja tärinä loppui.

Siinä vieressä funtsasin, vaikka itsekin olin syntinen, että "Ei helvetti!"

Suomessa 95% kansasta elää sen viiiden prosentin ehdoilla. Lisäksi tuo kielletty hedelmä joka on peruja kieltolain ajasta kiehtoo vielä. Tosin vähemmän nuorempaa sukupolvea.

Kieltolain jälkeen Suomi juuttui holhoukseen, sen sijaan että aikuisille ihmisille olisi annettu oma vastuunsa.
Itsekin olen nuorena vetänyt 3-4 päivän tenutteluita Jussi. American Car show + tukholma + viro... Mutta ei näin vanhempana, tuntuu että yksikin kunnon ilta jo vaikuttaa 2-3 päivää. Ja krapulassa ei mennä töihin, kerran sen tehnyt ja olihan karmea yövuoro....
En edes ymmärrä ihmisiä jotka voi vetää työvuoron päätteeksi 0.5-0.7l viinaa huiviin ja aamulla töihin....

Kyllä oman työni muodostaman kuvan perusteella suomalaisten ei tarvi saada yhtään enempää ja helpommin viinaa. Mutta tämä on vain yhden henkilön omiin kokemuksiin perustuva näkemys siitä arjesta, mitä se yleistä järjestystä ja turvallisuutta valvovalle viranomaiselle näyttää.
Eiköhän sitä viinaa saa jo ihan niin paljon kun vaan maksa kestää.

Kyse on lähinnä siitä kuinka paljon enemmistön pitää saada vaivaa vähemmistön kontrollin puuttesta. Eiköhän ne olisi ihan samat sankarit sähläämässä tarjonnasta ja hinnasta huolimatta.

Hintakaan ei ole este. Dokulla on aina viinaan rahaa. Skidit vaan jäävät ilman kenkiä kun hintaa nostetaan.

Itsekin olen nuorena vetänyt 3-4 päivän tenutteluita Jussi. American Car show + tukholma + viro... Mutta ei näin vanhempana, tuntuu että yksikin kunnon ilta jo vaikuttaa 2-3 päivää. Ja krapulassa ei mennä töihin, kerran sen tehnyt ja olihan karmea yövuoro....
En edes ymmärrä ihmisiä jotka voi vetää työvuoron päätteeksi 0.5-0.7l viinaa huiviin ja aamulla töihin....
No mulla ei koskaan (paitsi tuo kerta) ole aamulla maistunut ja korjaussarjoja en ole harrastanut. Dokaamaan pystyn korkeintaan 3 iltaa, sitten ei vaan maistu. Ja samoin, ei mitään chaanssia että kostean illan jälkeen pystyisi töihin, joten jos ottaa, pitää olla vapaata palautumiseen.

Jos palataan politiikkoaiheeseen, niin tämä on varsinainen tabu. Se 4,7:stä 5,5:een nostaminen ei ole vaikuttanut paskaakaan, mikä oli odotettavissa.

Kun on puhetta aiheesta:

Tasavallan presidentti Sauli Niinistön muotokuva on julkistettu Valtioneuvoston linnassa presidentin esittelysalissa perjantaina. Niinistön muotokuvan ratkaisu ei ole perinteinen, vaan kyseessä on sadan teoksen mosaiikki. https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/247840-presidentti-niiniston-uusi-muotokuva-julki-yllattava-ratkaisu

1525582445993.webp

Ja koira nimeltä R. Ikonen kommentoi: ”Näyttää siltä että Sale on ollut ryyppyreissulla. Otsa paskassa ja nenä punaisena. Jos olisin hänen sijassaan, olisin sanonut suoraan et yrittäkääpä uudestaan.”

Alkoholi ja muut päihdeaineet sekä niiden käyttäminen työssä, varsinkin jos työssä joutuu liikkumaan maissa jossa nämä aineet ovat kiellettyjä voi olla karmivaan lopputulemaan johtavaa.
Meillä käy silloin tällöin sellaisia tyyppejä, jotka eivät oikeasti kykene olemaan ilman alkoholia ja sanomme heitä Budweisereiksi. Yleensä joudun lähettämàään kotimaahan takaisin nämä tyypit viimeistää kuukauden kuluessa työkomennukselta.
Meillä on todellinen 0-toleranssa kaiken huumaavan käytössä ja sitä testataan toistuvasti satunnaisin välein tehtävillä kokeilla.

Intervention tekeminen ystävän, tai läheisen elämäntapaan huumaavien aineiden, tai alkoholin vuoksi on kova rasti ja vaatii valtavaa itsehillintää auttajaltaankin, mutta kahdesti olen tehnyt tämän ja kumpikin kerta on kasvattanut myös minua ihmisenä sekä lisännyt kykyäni kestää raakaa palautetta, erittäin henkilökohtaisesti.

http://jake-hanke.fi/paihteetpuheeksi/?page_id=433

Tuosta hieman lisää tietoa, jos aihe kiinnostaa. Mutta muistakaa mun sanoneen, välittäminen toisistamme kannattaa ja on palkitsevaa, vaikka tie on kivinen.
Edit: anteeksi, tää on nyt kyllä aika offtopic tässä, mutta ajankohtaista aina...

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24...rjelkoon-meita-taman-hallituksen?ref=valinnat
Vasemmistoliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Li Andersson vaati jo perjantaina maakuntavaalien lykkäämistä. Anderssonin mukaan aikataulu on mahdoton ja vaarantaa demokratian toteutumisen.

Mistä lähtien marxilaiset ovat olleet kiinnostuneita demokratiasta muuten kuin että se on heille väline diktatuuriin pääsyyn?

Itse ovat kertoneet että
https://www.verkkouutiset.fi/li-andersson-kylla-olen-marxilainen/
Kyllä, minä olen marxilainen! Ainakin jos lähdetään pääoman ja omistamisen, työn ja vapauden analyysista.

Sen jälkeen kun pääoma ja tuotantovälineet sosialisoidaan ei ole enää vapautta. Eikä ole enää demokratiaakaan.

Islamistit, marxistit, kommunistit ja natsit. Kaikki ne haluavat että demokratia toimii siihen asti kun he ovat päässeet hivuttautumaan valtaan ja jonka jälkeen joko välittömästi tai vähitellen tappamaan demokratian.

Miksi toimittajat kyselevät vasemmistoliittolaisilta ismeistä?

Miksiköhän? Natsien toimesta alkoi toinen maailmansota. Siinä menehtyi 50-70 miljoonaa.
Kommunismin ja marxismin vuoksi on kuollut sadassa vuodessa vähintään 100 miljoonaa ihmistä. Määrä on aivan järjetön kun se on tehty pelkästään yhden totalitaarisen aatteen ja yhteiskuntakokeilujen vuoksi.

Miten montaa ihmistä on vainottu marxismin voimalla? Lienee useampi miljardi ihmistä sadassa vuodessa joka on siitä aatteesta kärsinyt?

On hyvä että maassa on sellaisiakin toimittajia jotka kyselevät.
Sekä vasemmistoliittolaisilta että natseilta.

Muutaman prosentin äänekkäitä vähemmistöjä jotka eivät saa päästä häiritsemään enemmistön elämää.

Viimeksi muokattu:
Suomalaismeppi kiittelee ehdotusta EU:n budjetissa: ”Tässä on myös Suomella ison muutoksen tarve”

Kokoomuksen europarlamentaarikko Henna Virkkunen arvioi, että Euroopan komission esittelemä budjettikehys ottaa askelia oikeaan suuntaan.

–Päälinjoiltaan ehdotus menee juuri oikeaan suuntaan: painopistettä siirretään maatalous- ja aluetuista tulevaisuuden kasvua tukeviin hankkeisiin.

Nuorisovaihtoohjelma Erasmusta ehdotetaan tuplattavaksi ja Horizon-tutkimusrahoitusta kasvatettaisiin 50 prosenttia.

Myös yhteisen turvallisuuden rahoitusta vahvistettaisiin. Oikeusvaltioperiaatteen noudattamisesta tulisi jäsenmaiden rahoituksen ehto.

Päälinjaltaan hyvä kokonaisuus, hän kommentoi Facebookissa.

Virkkunen muistuttaa, että tällä hetkellä EU-budjetista peräti 70 prosenttia käytetään alue- ja maataloustukiin. Nyt komissio esittää molempiin leikkauksia.
Ymmärrettävästi tämä herättää näiden tukien saajissa napinaa, mutta on syytä suunnata EU-budjettia vahvemmin tulevaisuutta, kasvua ja turvallisuutta tukeviin hankkeisiin, hän sanoo IL-blogissaan.

Virkkunen pitää järkevinä myös yhteiseen turvallisuuteen, rajavalvontaan ja maahanmuuton hallintaan esitettyä lisärahoitusta.
–EU-budjetista kannattaa rahoittaa juuri näitä hankkeita, jotka voidaan paremmin ja tehokkaammin hoitaa yhteisesti Euroopan kuin kansallisella tasolla.

Virkkunen kuvailee EU-budjetin kokoa ”varsin minimaaliseksi”, sillä se on vain yksi prosentti jäsenmaiden yhteenlasketusta bruttokansantulosta. Tulevalle kaudelle komissio esittää sen nostamista maltillisesti 1,11 prosenttiin. Virkkunen kuitenkin ennakoi, että tästä tulee vielä jäsenmaiden neuvottelussa iso vääntö.

Komissio on ideoinut myös joukon verotuloja, joilla voitaisiin kattaa 12 prosenttia EU-budjetista.

Näistä Virkkusen mukaan mielenkiintoisin on ehdotus eräänlaisesta muoviverosta, jota jäsenmaat kantaisivat 80 senttiä kilolta kierrättämättömästä muovisesta pakkausjätteestä.
–Ehdottomasti pohtimisen arvoinen avaus, sillä kierrätykseen on saatava lisää puhtia ja erityisesti muovin osalta. Tässä on myös Suomella ison muutoksen tarve. Jätteen kierrätyksessä Suomi on alle EU:n keskiarvon jo nyt, ja jatkossa tavoitteet tulevat vain kiristymään. Sekä ympäristön että talouden kannalta on perusteltua kerätä raaka-aineet paremmin talteen ja hyödynnettäväksi, hän toteaa.

Virkkunen linjaa, että ehkä tärkein esitys komission budjettiesityksessä on EU-rahoituksen kytkeminen jatkossa oikeusvaltioperiaatteeseen.
–Nykyinen tilanne, jossa erityisesti Puola ja Unkari nostavat kassasta kymmenien miljardien EU-tuet, mutta viis piittaavat yhteisistä eurooppalaisista arvoista, on täysin sietämätön. Siitä on tehtävä loppu.

Komissio ehdotus budjettikehyksestä siirtyy nyt jäsenmaiden ja EU-parlamentin käsittelyyn. Tavoitteena on, että neuvottelut saataisiin päätökseen vuoden kuluttua ennen EU-vaaleja.

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) arvioi viikolla, että Suomen keskeisiä prioriteetteja on huomioitu EU:n budjettiesityksessä. Sipilän mukaan EU-budjetin taso asettui ”hurjempia suunnitelmia alemmalle tasolle, mutta se on Suomen tavoittelemaa korkeammalla tasolla”.
https://www.uusisuomi.fi/raha/24800...budjetissa-tassa-myos-suomella-ison-muutoksen

Eikö SDP ole vieläkään irtisanoutunut marxismista vai trollaako Haatainen?

Minä jo ehdin kuvitella että marxilaisia ovat vain vasemmistoliittolaiset. Mutta että tuota pääpirua ihaillaan SDP:ssäkin.. Pahuuden aate jonka vuoksi suomalaisetkin alkoivat sotia toisiaan vastaan 100 vuotta sitten. Myrkkyä joka pitäisi hävittää maan päältä.

Tosiaankin täysin samaa tasoa jos lahjaksi antaisi Adolf Hitlerin tuotoksia.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PSS
Eikö SDP ole vieläkään irtisanoutunut marxismista vai trollaako Haatainen?

Minä jo ehdin kuvitella että marxilaisia ovat vain vasemmistoliittolaiset.
Mutta että tuota pääpirua fanitetaan SDP:ssäkin..

Tosiaankin täysin samaa tasoa jos lahjaksi antaisi Adolf Hitlerin tuotoksia.

Yhden edustajan kommenttien perusteella ei kannata alkaa mitään koko puolueen irtisanoutumisia ihmettelemään. Koskee Hakkaraista ja Haataista samalla tavalla. Irtisanoutumisten vaatimiset ja kollektiivinen syyllisyys, yhden henkilön tekojen, puheiden tai kirjoitusten takia on vain typerää. Ei tuossa Rinne julistanut koko puolueen viettävän Marxin 200 vuotisjuhlia.

• Tykkää
Reactions: jak
Back