Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Ehkä jossain vaiheessa huomataan, että vety on se ainoa oikeasti vähäpäästöinen auto...

Valitettavasti vedyn tekeminen vaatii paljon energiaa ja vety on polttoaineen logistiikan näkökulmasta varsin haastava.

Näistä syistä sähköautot näyttävät menevän ohitse.

Muoks. Ja siis päästöt riippuvat siitä, millä energialla se vety on tehty.
 
Hahaa :D

Tuolla systeemillähän Suomessa vaikutetaan
En ole varma mitä yrität sanoa, mutta Suomessahan EI voi vaikuttaa persujen ajamiin asioihin, tärkeimpänä maahanmuuttoon. Siis ei voi. Muut puolueet ovat tämän asian suhteen kartellissa, ja valinta on kokoomuslaisen tai vihervasemman hulluuden välillä.

Hallitukseen ei ole pääsyä. Mutta kannatuksen tasainen nousu ja hallituksen kovaääninen arvostelu, jopa vihapuhe, kasvattaa painetta. Loputtomiin kansan enemmistön tahto ei voi olla näkymättä politiikan teossa.

Tai tietysti voi. Henkilökohtaisesti en usko että tästä päästään eteenpäin ilman kunnon mullistusta. Yritettäisiin vaan ensin vielä äänestämällä.
 
Oma ketju sähköautoille?

Ostin juuri Maasturin. Tämän hetkiset sähköautot eivät vaan nyt vakuuttaneet. Missä niissä on neliveto jolla pääsee edes 10 sentin lumessa ja on lämmin pakkasilla. Mielelläni olisi sellaisen ostanut. Ei pääse mökille ja metsälle "julkisillakaan"

Vihreät ja vasemmistoliitto seuraavassa hallituksessa. Sen jälkeen
uusista nelivetoisista ja korkeamaavaraisista autoista tulee harvinaisuuksia.
Liekkö merkitystä maanpuolustukselle? Kansalaisten autoja ei muutenkaan tarvita?

Ja kiinteistöveroa ne alkavat periä myös peltomaalta.
 
Viimeksi muokattu:
Hallitukseen ei ole pääsyä. Mutta kannatuksen tasainen nousu ja hallituksen kovaääninen arvostelu, jopa vihapuhe, kasvattaa painetta. Loputtomiin kansan enemmistön tahto ei voi olla näkymättä politiikan teossa.

Varmaankin juuri noin se tulee menemään. Mutta kansan enemmistön tahto ? Meinaatko että jo nyt vaalikarjan enemmistö olisi PS:n takana ? Ainakaan mielipidemittausten mukaan ei olla lähelläkään. Ja sanon suoraan että Suomen kaltaisessa maassa yhden ainoan puolueen on turha uneksia päälle 50 % äänisaaliista. Yksipuoluehallitus on käytännössä mahdottomuus. Meinaan että sangen moni äänestäjä miettii ja pitää itselleen tärkeinä muitakin asioita kuin pelkkää haittamaahanmuuton torjuntaa, mihinkä PS on nimenomaan profiloitunut.
 
Valitettavasti vedyn tekeminen vaatii paljon energiaa ja vety on polttoaineen logistiikan näkökulmasta varsin haastava.

Näistä syistä sähköautot näyttävät menevän ohitse.

Muoks. Ja siis päästöt riippuvat siitä, millä energialla se vety on tehty.
Totta turiset.
Olikos se nyt myös niin, että ilmailupiireissäkin tunnettu woikoski Oy.n omistaja on tehnyt vetymoottorikokeiluja ja on käynyt ilmi, että vedyn käytto ottomoottorissa aiheuttaa valtavaa korroosiota jonka myötä normimoottori on kestämätön ratkaisu? Jostain muistaakseni luin korroosio-ongelmasta.
 
Totta turiset.
Olikos se nyt myös niin, että ilmailupiireissäkin tunnettu woikoski Oy.n omistaja on tehnyt vetymoottorikokeiluja ja on käynyt ilmi, että vedyn käytto ottomoottorissa aiheuttaa valtavaa korroosiota jonka myötä normimoottori on kestämätön ratkaisu? Jostain muistaakseni luin korroosio-ongelmasta.
Elektrolyysilla ja polttokennolla ei tarvita moottoreita tai muita härpäkkeitä. Aurinkopaneelit halpenevat ja maapallolla on tilaa niille kyllä, joten tuotanto saattaisi olla mahdollista järjestää eikä silloin tuotannon hyötysuhde ahistaisi. Polttokennoissa se taitaa olla hyvä. Jakelu ja varastointi lienevät ongelmia, nesteytys ei taida sopia ajoneuvokättöön ja paineistamalla pitäisi paineiden olla moninkertaiset kaasuautojen vastaaviin, tai tankkien suuremmat. Maallikon ajatuksia.
 
Ostitko Kalashnikovin? :ROFLMAO:

https://www.theguardian.com/environ...es-on-tesla-with-retro-look-electric-supercar

Kalashnikov takes on Tesla with retro-look electric 'supercar'
Russian arms maker says cutting edge elements will ensure it can take on Elon Musk’s brand
Katso liite: 23640

Naapuri haastaa Teslaa. :cool:
Ihan uskomatonta että yrittävät tuollaisen näköisellä kotterolla markkinoille.

Mieletön sleeper...


cbfacc26-kalashnikov-cv-1-8.jpg


5cffa5eb91ecc1a492bdb7ad1a8172f0--soviet-union-dream-cars.jpg


Tosin ehkä 2018 olisi voinut hieman enemmän modernisoida..:ROFLMAO:
 
En keksi miten sähköautot ja muut päristimet tähän ketjuun kuuluvat, mutta turvallisuusnäkökohta: näin juuri kellaritallin jonka portilla oli erikseen kielto kaasu- ja vetyautoille. Ilmeisesti joku on laskeskellut riskejä ja todennut ettei tekniikka vielä sovi yhteen sisätilojen kanssa...
 
En keksi miten sähköautot ja muut päristimet tähän ketjuun kuuluvat, mutta turvallisuusnäkökohta: näin juuri kellaritallin jonka portilla oli erikseen kielto kaasu- ja vetyautoille. Ilmeisesti joku on laskeskellut riskejä ja todennut ettei tekniikka vielä sovi yhteen sisätilojen kanssa...
Joskus näin arvion, että jos alunperin olisi ajettu vetyautoilla, eivät bensalla toimivat saisi hyväksyntää vaarallisuutensa vuoksi. Dokumentissa taidettiin ampua kiväärillä molempia ja pensavehkeet saatiin komiampiin roihuihin.
 
En keksi miten sähköautot ja muut päristimet tähän ketjuun kuuluvat, mutta turvallisuusnäkökohta: näin juuri kellaritallin jonka portilla oli erikseen kielto kaasu- ja vetyautoille. Ilmeisesti joku on laskeskellut riskejä ja todennut ettei tekniikka vielä sovi yhteen sisätilojen kanssa...

Huom. Sähkö ei ole vety tai kaasu. Tosin, kuten tunnettua, litiumakustokin voi palaa erittäin voimakkaasti. Kuva Teslasta alla.

Mutta kaasujen kanssa nimenomaan on omat haasteensa.

Siksi mm. maakaasubusseista on Helsingissä aika pitkälti luovuttu.

tesla-p90-d-in-flames.jpg
 
Missähän Skärdis mahtaa asua? Meidän kulmilla näkyy olevan yksi (1) latauspiste: ammattikorkeakoulun pihalla.

https://plugit.fi/fi-fi/kartta/354/

Tuo plugitin kartta on aikalailla jälkeenjäänyt.

Käyttökelpoisin lienee Chargemap.com. Sen mukaan meillä Tampereen seudulla on 55 julkista latauspaikkaa.

Justiinsa avattiin Ideaparkiin uusi latauskenttä, jossa voi yhtäaikaa ladata 40 (!) patteriautoa.

Parasta ja järkevintä on kuitenkin kotona lataaminen. Suomalaiset ovat jo valmiiksi tottuneet laittaman auton piuhaan.. Päivittäisiin ajoihin saa aivan riittävästi virtaa tavallisesta 230 V töpselistä ja auto rajoittaa virran 8 A:iin.
 
Ohoh, Chargemapin mukaan Kokkolassa onkin nyt kokonaista kaksi (2) latauspistettä. Kylläpäs kehitys kehittyy.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Back
Top