Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Synnyin YYA-Suomessa. Se oli ilmapiiriltään pimeä ja ankea paikka. Keskiaikaista pimeyttä, kun katson taaksepäin. Pelottavaa.

Lauttamatka Vaasasta Uumajaan vielä puolivälissä kasariakin oli edelleen kirjaimellisesti matka maidon ja hunajan maailmaan.

Lapseni syntyivät EU-Suomessa. Olen välillä - kuten me kaikki - kertonut miten joku asia oli "kun minä olin heidän iässään". Vertailu on ollut lähes absurdia. Tarkoitan ihan henkisen ja aineettoman maailman juttuja, en materiaa ja varallisuutta. Olihan minullakin kuusnepa nuorena.

Toivon, että lapsenlapseni, eikä kukaan enää koskaan, synny YYA-Suomessa.

Petteri Orpo ja Janne Pesonen erosivat herrakerhosta – Helsingin Suomalaisessa klubissa naisille on tilaa vain avecina
Puheenjohtaja Petteri Orpo ja puoluesihteeri Janne Pesonen totesivat syksyllä, että he eroavat Helsingin Suomalaisesta klubista, jos se ei hyväksy naisia jäsenikseen. Klubi piti tänään keskiviikkona vuosikokouksen, jossa sääntömuutoksesta ei edes keskusteltu. Puheenjohtaja Matti Viljasen mukaan naiset ja tytöt ovat tervetulleita tilaisuuksiin miesten seuralaisina.

Kimmo Penttinen
pic_5_4155429_k3651847_651.jpg

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ei hyväksy naisten syrjimistä herrakerhossa. Orpo päätti jäsenyytensä Helsingin Suomalaisessa klubissa lokakuussa.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4...sessa+klubissa+naisille+on+tilaa+vain+avecina

Petteri Orpo ja Janne Pesonen erosivat herrakerhosta – Helsingin Suomalaisessa klubissa naisille on tilaa vain avecina
Puheenjohtaja Petteri Orpo ja puoluesihteeri Janne Pesonen totesivat syksyllä, että he eroavat Helsingin Suomalaisesta klubista, jos se ei hyväksy naisia jäsenikseen. Klubi piti tänään keskiviikkona vuosikokouksen, jossa sääntömuutoksesta ei edes keskusteltu. Puheenjohtaja Matti Viljasen mukaan naiset ja tytöt ovat tervetulleita tilaisuuksiin miesten seuralaisina.

Kimmo Penttinen
pic_5_4155429_k3651847_651.jpg

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ei hyväksy naisten syrjimistä herrakerhossa. Orpo päätti jäsenyytensä Helsingin Suomalaisessa klubissa lokakuussa.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4...sessa+klubissa+naisille+on+tilaa+vain+avecina

Hienosti pikkumies pelasi itsensä nurkkaan.. upeaa!

Lisäksi kun EU:n viimeisinkin hanke on suuren johtajan suulla kuollut ja kuopattu, niin tämä GCM tulee jotenkin sopivasti...liki mediahiljaisuudessa..

Voin kuvitella RT:n otsikot, jos nämä keskukset olisi perustettu: ”Perustaako EU Saksan johdolla keskitysleirit uudestaan? Onko fasismi taas nousussa Euroopassa?”

Ja sitten, kun niille valitettaisiin, niin ne sanoisivat, että mehän vain kysymme. Ettekö nähneet kysymysmerkkejä? Emme väittäneet mitään, kai sentään kysymyksiä saa esittää?

Kyllä Kontula on oikeassa. Se nyt vain on pakko leikata elintasossa jos ilmastotavoitteet aiotaan saavuttaa.

Kyllä Kontula on oikeassa. Se nyt vain on pakko leikata elintasossa jos ilmastotavoitteet aiotaan saavuttaa.

Olin tuohon toiseen ketjuun jo arvailemassa mitä tulevaisuus voisi olla jos ääripunavihreät saisivat kaapattua vallan. Odottaisivat hyvin ikävät ajat.

Ehkä niin käy joissakin maissa 20-30 vuoden kuluttua. Ja Afrikassa
todennäköisesti paneskellaan samaan aikaan kuten ennenkin.

Juttua siitä mitenkä Tuomijan Eki ulkoministerinä ollessaan savusti UM:n Venäjä-ekspertti Ilmari Susiluodon pihalle. Susiluoto tunnettiin Martti Ahtisaaren miehenä. Ja suorasanainen kun oli itänaapurinkin suhteen, oli tämä ilmeisesti Tuomiojalle vastenmielistä.

http://rescordis.puheenvuoro.uusisu...ainoat-poliittisen-vammauttamisen-nayttamolla
Mielenkiintoinen Tuula Malinin juttu linkeissä ja tubessa Bätmän Sarasvuon haastattelussa..

Täikampa.

Uusien tiedustelulakien myötä 11 kansanedustajaa on saamassa muita kansanedustajia laajemmat oikeudet käsitellä myös salassa pidettäviä tietoja. Nyt kiistellään siitä, pitäisikö suojelupoliisin tehdä näille uuden tiedusteluvaliokunnan kansanedustajille henkilöturvallisuusselvitys. Eduskunnan perustuslakivaliokunta käsittelee tällä viikolla tiedustelulakiesityksiä.

”Koko asian ydin tässä on se, että minkälaisen viestin tämä antaa kansalaisille ja ulospäin. Tässä on kyse luottamuksesta ja ennen kaikkea kansalaisilla pitää olla luottamus näihin henkilöihin etenkin, kun puhutaan hyvästä hallinnosta”, sanoo sotatieteiden tohtori, Puolustusvoimien analyytikko ja tietokirjailija Saara Jantunen Uudelle Suomelle.

Suomen perustuslaissa säädetään, että kansanedustajilla on oikeus saada viranomaiselta ”edustajantoimen hoitamiseksi tarpeellisia tietoja”. Oikeus ei kuitenkaan ole rajoittamaton, kuten Jantunenkin huomauttaa. Tiedonsaantioikeus ei koske tietoja, jotka ovat salassa pidettäviä.

Jantusen mukaan tietoja on historian aikana vuodettu maailman sivu, mutta turvallisuusselvityksen tarkoituksena on ”kammata ilmiselvät riskit pois”. Hän arvioi, että tiedustelun näkökulmasta heikoimpina lenkkeinä voi pitää henkilöitä, joiden taustoja ei ole tarkastettu ja joiden hallussa on salaista tietoa.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/265030-sotatieteiden-tohtori-saara-jantunen-eduskunnan-tiedusteluvaliokunnan-11

Kova on Jantusen asenne ja asema, kun hän näköjään päättää itse, kenelle ja millä perusteilla tietoja antaa. Kyllä kai se vielä on eduskunta joka Suomessa päättää laeista ja siitä, kenelle ja millä perusteilla tietoja annetaan eikä pv tai Supo. Voin toki olla väärässäkin.

Tuollaiset provosoinnit kannattaisi jättää sanomatta. Eivät mielestäni lisää PV:n ja Supon uskottavuutta osana kansanvaltaista järjestelmää.

Kova on Jantusen asenne ja asema, kun hän näköjään päättää itse, kenelle ja millä perusteilla tietoja antaa. Kyllä kai se vielä on eduskunta joka Suomessa päättää laeista ja siitä, kenelle ja millä perusteilla tietoja annetaan eikä pv tai Supo. Voin toki olla väärässäkin.

Tuollaiset provosoinnit kannattaisi jättää sanomatta. Eivät mielestäni lisää PV:n ja Supon uskottavuutta osana kansanvaltaista järjestelmää.

"Hän näköjään päättää itse..." :rolleyes:

Aika löysällä taas osalla leukalihakset, kun tuollaista tuubaa tulee jo aamusta.

"Hän näköjään päättää itse..." :rolleyes:

Aika löysällä taas osalla leukalihakset, kun tuollaista tuubaa tulee jo aamusta.

"Lähtökohtaisesti jos ihmisen taustoja tai luotettavuutta ei ole todennettu ja määritelty vaaditulle tasolle, niin miksi antaisin salassa pidettäviä tietoja, jos en voi luottaa siihen, että he käsittelevät niitä oikein.”

”Itse en ainakaan antaisi omaa työtäni koskevia tietoja, jotka ovat luottamuksellisia, jos en voisi luottaa siihen, että tiedon vastaanottajat osaavat käsitellä sitä oikein”, Jantunen toteaa."

Yllä viittaamani Jantunsen kommentit. Kannattaisi lukea, mitä kommentoi, ennen kuin alkaa kovin suureen ääneen arvioimaan toisten leukalihaksia.

Loimaan kassa ei nyt oikein toimi...

– Emme uskalla kertoa siitä äidille. Hän on monisairas ja hänen sydämensä on niin heikko, että tämä olisi ollut hänelle kauhea järkytys. Hän on ollut niin onnellinen siitä, että sotaveteraaneja on alettu vihdoin oikeasti arvostaa.

tietoa_saatiosta.jpg

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005904117.html

Back