Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Kävikö niin, että Husu Husseinilla (SDP) oli liian vilkas mielikuvitus? :)

"Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen selvitti Husseinin ajaman taksin lokitietoja.

– Me emme pysty vahvistamaan Husseinin kertomusta reitin osalta. Ajankohdat eivät täsmää. Tuohon Husseinin ilmoittamaan aikaan hänen taksinsa ei ole Tuusulanväylää mennyt, eikä sinne näin ollen olla myöskään pysähdytty.

Kantonen kertoo, että taksien kulkua pystytään seuraamaan hyvin tarkasti. Reitit, nopeudet ja kellonajat tallentuvat tarkasti järjestelmään.

– Järjestelmästä pystyy toteamaan, että onko asiakas jätetty esimerkiksi bussipysäkille vai keskelle tietä, Kantonen sanoo.

Taksi Helsinki on pyytänyt Husseinilta selvitystä yön tapahtumista. Kantosen mukaan selvityspyyntö on tehty julkisuudessa käydyn keskustelun pohjalta.

Husseinilla on seitsemän päivää aikaa vastata selvityspyyntöön. "

"Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen selvitti Husseinin ajaman taksin lokitietoja.

– Me emme pysty vahvistamaan Husseinin kertomusta reitin osalta. Ajankohdat eivät täsmää. Tuohon Husseinin ilmoittamaan aikaan hänen taksinsa ei ole Tuusulanväylää mennyt, eikä sinne näin ollen olla myöskään pysähdytty.

Kantonen kertoo, että taksien kulkua pystytään seuraamaan hyvin tarkasti. Reitit, nopeudet ja kellonajat tallentuvat tarkasti järjestelmään.

– Järjestelmästä pystyy toteamaan, että onko asiakas jätetty esimerkiksi bussipysäkille vai keskelle tietä, Kantonen sanoo.

Taksi Helsinki on pyytänyt Husseinilta selvitystä yön tapahtumista. Kantosen mukaan selvityspyyntö on tehty julkisuudessa käydyn keskustelun pohjalta.

Taxi Helsinki voidaankin kohta motittaa rasismin ja yms. syrjinnän leiman alle.

13664844_1403014453058615_1520707111_n.jpg

Taksikuskiakaan ei aina naurata!
abdirahimhussein

Abdirahim HUSU Hussein4.11.2019 16:56päivitetty 4.11.2019 17:29325
4 tapausta, joissa olisin voinut heittää asiakkaan pois autosta. 2 poistin, 2 jäi.
1. Nuori nainen 30-35v tulee 2 miehen kanssa mun kyytiin klo.3.30-4 välisenä aikana. Heti autoon tultuaan naishenkilö alkaa haukkumaan somaleita, muslimeita, maahanmuuttajia ihan laidasta laitaan. eivät tee töitä. jos tekevät töitä ovat huijareita ym. Varoitan naista ja sanon, etten voi hyväksyä sellaista puhetta mun kyydissä. Nuori nainen ei usko mun puhetta ja jatkaa. Vetoan hänen mieskavereihin mutta nämäkään eivät voi asialle mitään. Tässä kohta ollaan itäväylällä ja ajan Kulosaaren bussipysäkille ja pyydän heitä kaikkia poistumaan autosta. Miehet lähtevät mutta tämä nainen kiukuttelee kuitenkin lopuksi lähtee pois. On kylmää ja seuraava bussit vasta klo.5 tai sitten voivat mennä seuraavalla taksilla. Tosin ilmoitin silloinen työnantajalle.
2. Nuori suomalainen mieshenkilö yhdessä kavereiden kanssa tulee kyytiin ja alkaa suoraan vittuilemaan, että miksi teikälaiset sitä ja tätä. Hän on hyvin vihainen. Puhun hänelle ystävällisesti, että lopettaa. Hän jatkaa hetkeksi mutta tässä vaiheessa sanon etten aja häntä enää jos jatkaa. Hän lopettaa. Hetken päästä tällä tulee paha olla ja pyytää anteeksi. Vien jätkät kotiin.
3. Plus 60v mummo tulee hyvin humalassa kyytiin. Häntä melkein talutetiin autoon. Heti kyytiin tultuaan tämä pyytää viemään Vantaan hakunilaan. Seuraavaksi tämä kysyy, ”ethän aio raiskata mua”… Olen ihmeissään ja katson ensin, että voinko heittää tämän läskiksi? Jos ei olisi niin kännissä, olisin sanonut, ettet ole mun tyyppi, muta kun rouva oli niin kännissä sanon hänelle, että en aio sellaista tehdä ja että aion viedä häntä kotiin. Hän kysyy, ”oletko muslimi?” vastaan kyllä ja hän tässä vaiheessa uskoo että aion häntä raiskata. Hän alkaa puhumaan kovaa ja käyttää niin rumaa kieltä, että päätän laittaa auton radio soimaan kovemmalle, ettei minun tarvitse kuunnella rouvan puhetta. En halua heittää häntä pois kyydistä koska A. on vanha rouva ja B: on niin humalassa eikä välttämättä tiedä mitä tekee. Long story short: Vein rouvan kotiin turvallisesti ja tämä jopa lopuksi kiitti kyydistä ja kehui kuinka tämä oli paras taksi kyyti ikinä.
4. Viime viikolla kyytiin tulee suomalainen mieshenkilö iältään 45-55v. Tämä kertoo ensin minne haluaa tulla ajetuksi ja me lähdetään sinne päin. Lähdettiin keskustasta Tuusulan tien päin. Heti matkan alettuaan herra alkaa kyselemään mistä päin oon, mitä teen Suomessa, miksi lähdin kotimaastani ja miksi en jäänyt sinne sotimaan ja puolustamaan kotimaani. Yritän selittää, ettei siellä ole hyökkäyssotaa vaan sisällissotaa joka olisi tarkoittanut että minun pitää ampua oman maalaisia plus, että olin lapsi kun lähdin sieltä. Nämä selitykset eivät kelpaa hänelle ja hän jatkaa hänen hyökkäävä aggressiivista puhetta. Ollaan ajettu about 10min . ja tämä kaikki jatkuu. Päätän lopettaa tämän keskustelun pyytämällä häntä poistumaan kyydistä. Jätän hänet sellaisen kohtaan, jossa on bussi pysäkki.
Tätä ulkomaalaisten kuskien vastaan kohdistettua vihaa alkoi ja lisääntyi taksi alalla kun viime hallitus teki taksilaki uudistusta. Tämä ala, joka oli todella hieno ala on pilattu viime hallitus kaudella ja me kaikki tiedämme kenen tekele tämä on. Taksi uudistuksen myötä taksikuskien keskuudessa ei ole kunnioitusta eikä luottamusta. Taksikuskit, jotka aiemmin antoivat toisille kunnioitusta ovat nyt kilpailemassa asiakkaista. Ylilyöntejä näkee joka kertaa kun auton rattiin menen. Mikä pahinta tässä on se, että asiakkaat kärsivät eniten tässä.
Todistan melkein joka ilta kuinka asiakkaat esim. suoraan sanovat, etteivät aikoo n******n tai Äh***n kyytiin menee jos löytyy suomalaista kuskeja. Tämä ei ollut mahdollista aiemmin, sillä nuo suomalaiset kuskit silloin puolustivat muita kuskeja vaikka kuinka erinäköisiä ne olivat. Muistan tapauksen jossa minulle tuntematon suomalainen kuski sanoi yhdelle asiakkaalle, ettei saa tänä iltana kyytiä keneltäkäään muulta kuskilta tuollaisella asenteella.
Uuden yrittäjien osalta uskon enemmistön olevan vilpittömiä mutta joukossa on myös pahaa tekeviä siksi tarvitaan jatkuvaa valvontaa kunnes jotain tolkkua saadaan tähän. Tämä ala on mielestäni pilattu. Sitä eivät ole pilanneet asiakkaat, eivätkä kuskit. Vaan viime hallituksen lainsäädäntö jolla toimiva järjestelmä hajotettiin. Ratkaisuja on monenlaisia ja esim. Taksi Helsingin porukalla on todella hyviä ehdotuksia. Olisi hyvä kuunnella näitä alalla kauan olleita tekijötä.
3+
Jouni SnellmanSanna HäkkinenTaru Elkama
abdirahimhussein

Abdirahim HUSU Hussein Ilmoita asiaton viesti

Abdirahim ”Husu” Hussein on Suomen PENin sananvapauspalkinnolla palkittu poliitikko, järjestöaktiivi, mediapersoona ja neljän lapsen helsinkiläisisä. Koulutukseltaan Hussein on yhteisöpedagogi ja työskentelee tällä hetkellä mm. konsulttina suomalaisten pk-yritysten viennissä Itä-Afrikkaan

Kyllä tässä maassa on nyt sananvapautta lyöty lapiolla päähän ja kuopattu. Nyt Rinne seisomaan omien sanojensa takana. Kaikki EU-tuet Suomelta vex ja heti oikeusvaltioperiaatteen räikeästä rikkomisesta, ja takaisin vasta kun Suomi on taas sananvapauden oikeuden tunnustuva oikeusvaltio.

Husulla on varmaan luottotoveri Al-taee tarinaa takaamassa ;)

Kyllä tässä maassa on nyt sananvapautta lyöty lapiolla päähän ja kuopattu. Nyt Rinne seisomaan omien sanojensa takana. Kaikki EU-tuet Suomelta vex ja heti oikeusvaltioperiaatteen räikeästä rikkomisesta, ja takaisin vasta kun Suomi on taas sananvapauden oikeuden tunnustuva oikeusvaltio.

Ny sie oot käsittäny ihan väärte. Tää on just sitä ehtaa oikeusvaltio-meininkiä. Saat sanoa ja ajatella ihan mitä lystäät kunhan ensin varmistat sanojen ja ajatusten turvallisuuden Totuuskomission kautta. Täytyy myöntää, että itsekin olen ollut hiukan hakoteillä näissä asioissa joten aion käydä mp-netin forumin tiheällä kammalla lävitte ja keräämällä mahdollisia tuomiota lieventävien ilmiantojen osalta jos ja kun itse joudun ajatuspoliisin pakeille. Edistetään isämmaan etua yksi torjuttu ajatusrikos kerrallaan.

Mikäs se kortinpoistoraja nykyisin on? Vai onko harkintakysymys?

3 kympin jälkeen voi poistaa. riippuu tilanteesta. Itse olen ajanut 145km/h 80:n alueella, ja sain 28 pväsakkoa...

edit: vaati vähän keskustelua paikallisen poliisipäällikön kanssa...

edit2: oli että en sitten itke hänelle mitään vuoteen, ja olen muutenkin kunnolla..

edit3: oli hauskaa kun poliisi katsoi tulot.. "tää sitten vähän kirpaisee"... no, omahan oli moka.

Viimeksi muokattu:

Like a boss!

Samankaltaisuus tarinoissa on vahva. Tarinoiden samanlaisuus lukemattomien kaupunkitarinoiden kanssa on myös vahva.

Back