Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

http://timosoini.fi/2016/06/myllerrys-tulossa/

MYLLERRYS TULOSSA
13.6.2016 TIMO SOINI


Orlandon kauhealla terrori-iskulla on merkittäviä seurauksia. Keskustelu käy kuumana. Isku osuu monella tavalla moneen suuntaan. Ruumisröykkiöiden keskellä ei saisi olla voittajia – niitä kuitenkin on, jotka ottavat tästä kaiken irti. Ja onnistuvat. Tähän terroristi pyrkii. Toisen ihmisen henki ei merkitse mitään. Surullista.

Mikäli Britannia eroaa Euroopan Unionista on myllerrys Euroopassa tosiasia. Suomi liittyi sellaiseen Unioniin , jossa britit olivat mukana. Tunnen paljon brittipoliitikkoja. Ilman heitä EU häviää, jopa niin paljon, että se ei sitä kestä. Missä EU, siellä ongelma.

Vasemmistoliiton Li Andersson kannattaa kuuden tunnin työpäivää. Jos hän itse tekee puheenjohtajana mainittuja työtunteja, tulee viime vaalien Paavo Arhinmäen pohjanoteeraus alitettua. Puheenjohtaja vastaa kaikesta kaiken aikaa. Kyllösistäkin, vaikka kukaan ei kysy. Jos Perussuomalainen mies sanoisi saman kuin vasemmistoliittolainen nainen…kaksoisstandardi toimii.

Kirjoitin joku aika sitten lässytyksen lopusta ja tahdin muutoksesta. Retoriikan raaistumisesta. Eipä tarvinnut paljon odottaa. Kun asioita seuraa pitkällä kokemuksella yllätyksiä tulee harvemmin ja ne ovat ikäviä.

Vallankumous syö lapsensa, kokonaisen kommunistin. Ei koska enää stalinistista terroria, sandinistista propagandaa, partisaaniromantiikkaa, eikä uusia sivuja kommunismin mustaan kirjaan. Kommunismi on rutto ja natsismi kolera. Saman totalitarismin rujot lapset. Ei koskaan enää.

Euroopassa poliittinen puhuri yltyy. Sillä on syynsä. Mikään ei synny tyhjästä, eikä hetkessä. Korruptio tuhoaa jokaisen järjestelmän. Se on kuin home. Kun se pääsee taloksi, on tuho tuloksena.

Myllerryksiä seuraa vastavoimat. Ne ovat jo oraalla. Elämme mielenkiintoisia aikoja. Tässä kaikessa Suomella on sivuosa. On niilläkin Oscareita voitettu. Kädet ristiin ja pelko pois.

 
Minä olen ilmeisesti pudonnut kärrystä aikoja sitten. Olen aina kuvitellut että Kokoomus on kovan luokan kapitalistien, talousliberaalien ja yrittäjien puolue.

http://yle.fi/uutiset/ilkka_suominen_kokoomus_liian_markkinaliberaali/8951757

Suominen ei näe, että Lepomäen markkinaliberaalit näkemykset eroavat paljoa kokoomuksen nykylinjasta.

– Hänen ainoa linjansa on tämä talouspuoli, se on hänen vahva puolensa. Ja politiikassa on niin paljon muuta. Kyllähän minäkin olen joskus tätä nykykokoomusta kauhistellut, että se on vähän liiankin markkinaliberaali, tuhahtaa Suominen.
 
http://elepomaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/218397-avoin-kirje-julkisen-sanan-kayttajille

Avoin kirje julkisen sanan käyttäjille
13.6.2016 13:06 Elina Lepomäki

Arvoisat median edustajat,

tänään oli HS:ssä mielenkiintoista pohdintaa naisiin kohdistuvasta asenteellisuudesta politiikassa ja mediassa. Teksti liittyi vahvasti myös minuun, niin haluan laajentaa tässä näkökulmaa omalta osaltani.

Kyse ei mielestäni ole pelkästään sukupuolesta, vaan siitä, että meidät ihmiset marginalisoidaan julkisessa sanassa helposti vain jonkin ominaisuuden edustajiksi. En usko, että se kaikilta osin palvelee monipuolista kansalaiskeskustelua.

Olen osallistunut viimeisen noin viiden vuoden ajan yhteiskunnalliseen keskusteluun, siitä kaksi vuotta kansanedustajana. Siitä päivästä lähtien, kun nousin kansanedustajaksi oli jännä huomata, kuinka yön yli redusoiduin murto-osaksi siitä, mitä olen. Asiantuntija-status ja aikaisempi työkokemus katosivat hetkessä; olin nainen, ”nuori” ja toki kokoomuslainen.

Ymmärrän, ettei poliitikkoa kutsuta enää asiantuntija-roolissa keskusteluihin, mutta minua alkoi hämmästyttää se, että minua alettiin kutsua lähes yksinomaan tv- ja muihin keskusteluihin ”nuorten pontevien poliitikkonaisten” kanssa. Eli muun muassa Li Anderssonin kanssa.

Arvostan Anderssonia omassa työssään enkä pidä häntä ”tulevaisuuden tähtenä”, vaan tähtenä omalle aatteelleen tässä ja nyt. Hän on tehnyt määrätietoisesti työtä ja hänessä yhdistyy monta ominaisuutta, joista voin itse olla kateellinen. Meillä on sama oletettu sukupuoli, mutta siihen pitkälti samanlaisuutemme päättyy.

Biologian osalta: olemme molemmat naisia, mutta Andersson on minua noin kuusi vuotta nuorempi. Koulutuksen osalta Andersson on valtiotieteiden kandidaatti ja hän valmistunee lähiaikoina maisteriksi. Itse olen valmistunut diplomi-insinööriksi ja maisteriksi yli 10 vuotta sitten. Andersson on tehnyt ikäänsä nähden pitkän uran politiikassa alkaen puolueensa nuorisojärjestöstä ja kunnallispolitiikassa. Hän on ollut mukana julkaisemassa pari kirjaa.

Minä olin 19-vuotiaana kansanedustajan avustaja, mutta kunnallis- tai nuorisopolitiikkakokemusta minulla ei ole. Olen pyörittänyt pieniä firmoja ja ylioppilaskunnan lehteä, työskennellyt rahoitusalalla asiantuntija- ja johtotehtävissä yhtäjaksoisesti noin kymmenen vuotta ja istun Suomen johtavan riippumattoman ajatuspajan, Liberan, hallituksen ruorissa. Tämän lisäksi olen äiti.

En itse koe, että minulla olisi ollut sukupuolesta haittaa tai hyötyä ennen kuin tulin politiikkaan. Se ei itse asiassa ollut minulle edes mikään kysymys, vaikka olen opiskellut (tietotekniikka) ja työskennellyt (investointipankki, startupit) pääsääntöisesti miesvaltaisilla aloilla. HS puhuu "miesten alueelle" tunkeutumisesta, mutta omalla kohdallani tämä on noussut aiheeksi kyllä nyt vasta politiikan ja julkisuuden myötä.

Esimerkiksi miehillä ja naisilla tuntuu olevan julkisuudessa himpun verran erilaiset käyttäytymisstandardit. Olen itse vakava perusilmeeltäni, joten kuulen päivittäin toiveita siitä, että hymyilisin enemmän. Vastaavasti Alex Stubb monen mielestä hymyilee liikaa.

Olen myös pohtinut, miksi pääsen säännönmukaisesti todistustaakan alle ”liiallisesta oikeistolaisuudesta”, vaikken edes ole suomalaisittain perinteinen oikeistolainen, vaan klassinen liberaali (mm. perustili, sosiaaliturvan vastikkeettomuus ja universaalius, arvoliberaalius, työnantajajärjestöjen kritiikki jne.). Sekin on leima, joka harvoin tuo mitään lisää asiakeskusteluun.

Kuten Ilkka Suominen sanoi, olen kokoomuksessa markkinaliberalismini suhteen pikemmin “valtavirtaa”. Ero on mielestäni pikemmin siinä, miltä osin markkinamekanismi - eli kuluttajista lähtevää kysyntä ja kilpailun aikaansaama hinnanmuodostus - yleensä ymmärretään. Markkinakurin hyödyntäminen ei nimittäin poissulje julkista rahoitusta.

Tai antaako kuivakka ulosantini viestiä jääräpäisyydestä, vaikka olen monipuolisen työuran aikana – ja useissa eri maissa – tottunut tekemään yhteistyötä ja niitä kuuluisia kompromisseja monenlaisten ihmisten ja organisaatioiden kanssa. Olisiko mahdollista, että tässä väitetyssä ”tinkimättömyydessäni” olisi myös hienoista ennakkoluuloista kumpuavaa maustetta mukana?

Jos saisin esittää yhden toiveen teille arvon toimittajat. Älkää tehkö sukupuolesta tai sellaisista joutavista määreistä kuten iästä meille poliitikoille rasitetta. Ei korostetusti mimmi vs. mimmi tai jäärä vs. jäärä -vääntöjä. Se asettaa meidät jo lähtökohtaisesti eri kategorioihin. Muistetaan kaikki kolmikymppiset pää- ja valtiovarainministerit, puheenjohtajat - heitä on lukuisia.

Jos Andersson ja minut niputetaan, koska olemme ”nuoria” naisia, niin miksei minua sitten välillä niputeta jonkun kuusi vuotta vanhemman naisen tai miehen kanssa ”lähes keski-ikäiset” -kategoriaan? Tai vielä virkistävämpää, niputettaisiin jonkin muun ominaisuuden kuin iän ja sukupuolen perusteella? Esimerkiksi ”tässä on kaksi diplomi-insinööriä, jotka keskustelevat tekijänoikeuslainsäädännöstä”. Tai ”kaksi Suuren valiokunnan jäsentä keskustelemassa EKP:n rahapolitiikan vaikutuksista Suomen vakauteen”. Monet toimittajat löytävät tällaisia vastinpareja iästä ja sukupuolesta riippumatta toki jo nyt.

Kun olin 22-vuotiaana analyytikko Nordeassa ja haastattelitte minua markkinatilanteeseen ja korkoennusteisiin liittyen, ette tehneet asiasta sukupuoli- tai ikäkysymystä. Tuskin edes ajattelitte asiaa niin. Siitä on nyt 12 vuotta – mutta edelleen olen ”nuori”.

Nuoruudessa ei tunnu olevan muussa elämässä mitään vikaa, mutta politiikassa se korostaa kahta asiaa: ikään kuin mielipiteillä ei ole niin paljon arvoa (tai ne ovat “ideologisia”, josta ”kulmat on vielä hiomatta”) ja henkilönä on vasta se ”tulevaisuuden” lupaus. Erityisen outoa se on tilanteessa, jossa takana on jo 15 vuotta työuraa.

Kävimme kahden kuukauden sosiaalisen median tilastoja läpi kampanjani ajalta. Tyypillinen Lepomäen kannattaja on 35-44-vuotias mies. Kannattajista 65 % on miehiä, 35 % naisia. Naisfanien keski-ikä on miesfanien keski-ikää korkeampi. Keski-ikä miehillä on 38 ja naisilla 49. Keski-iät ovat kohtuullisen korkeita siihen nähden, että sosiaalisessa mediassa suomalaiskäyttäjien keski-ikä on noin 35 vuotta.

En itse tunnista tässä mitään selvää ikä- tai sukupuolilaatikkoa. En ole tilastojen valossa “uuden sukupolven ärhäkkä esitaistelija”, vaikka toki kannattajien jakauma ulottuu myös nuoriin. Olisiko vain niin, että jos kuljettaa valtavirtaa myötäilevää - eli säilyttävää - viestiä, on automaattisesti enemmän “aikuinen”? Vastaavasti kääntäen.

Kun julkaisimme Ajatuspaja Liberassa vuoden 2013 kesällä työmarkkinajärjestelmää kritisoineen Umpikujassa-raportin, tituleerasi muuan Hesarin toimittaja minua, silloista Liberan tutkimusjohtajaa, kollegoilleen ”vanhojen sikojen juoksulikaksi”.

Jos yrityselämässä ajateltaisiin iän kautta – tai asetettaisiin alusta asti kaiken maailman kiintiöitä – väitän, että kansantaloudella menisi nykyistä vielä paljon, paljon huonommin. Olin itse yhden maailman suurimman investointipankin Director-tason tehtävässä Lontoossa 26-vuotiaana, muttei se ollut silloin mikään kysymys puolin tai toisin. Mielikuva rahoitusalan konservatiivisuudesta on vahvasti liioiteltua suomalaiseen julkiseen keskusteluun verrattuna. Ilkka Paananen perusti Supercellin 32-vuotiaana. Esimerkkejä on tuhansia.

Tämä pätkä aamun Hesarissa on itsetutkiskelussaan timanttia:

"Media ei kuitenkaan pelkästään kuvaa ympäröivää yhteiskuntaa. Se myös rakentaa itse todellisuutta, normittaa ja laittaa poliitikkoja tiettyihin muotteihin. Näin tehdään tietysti jokaisen poliitikon kohdalla, mutta naisten tapauksessa kyse on usein negatiivisesta, arvovaltaa riisuvasta kehystyksestä." Media olemme me!

Yhteistyöterveisin,

Elina
 
Minä olen ilmeisesti pudonnut kärrystä aikoja sitten. Olen aina kuvitellut että Kokoomus on kovan luokan kapitalistien, talousliberaalien ja yrittäjien puolue.

Ei ole, Kokoomus on pikemminkin sosiaalidemokraattinen puolue, oikeastaan kaikki poliittiset puolueet taitavat olla enemmän tai vähemmän sosialistisia. Poliitikkojen ja puolueiden vallanhimon tyydyttämiseksi alati suurempi osa kansantulosta pitäisi kanavoida julkisen sektorin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
http://www.defensenews.com/story/de...06/09/finland-russia-nato-diplomacy/85646262/

Osu tämmönen silmiin. Jaa että suomettuminen on ohi, ja Suomi tekee päätökset itsenäisesti?

En tiedä lähteestä tai sivustosta, mutta sanotaan että Suomi keskustelee Venäjän kanssa Suomen Nato linjasta suljettujen ovien takana ja ilkka kanerva vahvistaa tämän. Karkeasti tiivistäen putte sanoo, että hyppää, ja tp sale kysyy kuinka korkealle.

Palo-käpy-edit:

On se kumma on harjoitellaan liittolaisten (usa) kanssa sotilaallista puolustusta, niin maalataaan piruja seinille ja kaikki demonisoidaan helvettiin militaristi sotahulluina. Mutta hei, pistetään roskiin demokratia, oikeuslaitos, tasa-arvo, ihmisarvot, rationaalinen länsimainen ajattelu yms, niin saadaan ainakin myytyä maitoa diktaattoreille, jotka murhaavat kansalaisiaan ja politiikkojaan sekä ovat historian sivun pyrkineet alistamaan naapureitaan. Bisness se on joka kannattaa, ja oman kansan pelottelu.

Voi helvetti menee pää jumiin osan Suomalaisten ajatusmaailmasta.
 
Viimeksi muokattu:
http://www.defensenews.com/story/de...06/09/finland-russia-nato-diplomacy/85646262/

Osu tämmönen silmiin. Jaa että suomettuminen on ohi, ja Suomi tekee päätökset itsenäisesti?

En tiedä lähteestä tai sivustosta, mutta sanotaan että Suomi keskustelee Venäjän kanssa Suomen Nato linjasta suljettujen ovien takana ja ilkka kanerva vahvistaa tämän. Karkeasti tiivistäen putte sanoo, että hyppää, ja tp sale kysyy kuinka korkealle.


Tää nyt ei ollut vähääkään asioita seuraville uutinen että Venäjä kertoo mitä Suomi "haluaa"...? :rolleyes:

...mutta hyvä että toi tämän jutun/linkin laudalle

..iso Kiitos :salut::solthum:
 
Stubb ei jatka ministerinä:
Kokoomuksen puheenjohtajan paikalta syrjäytetty Alexander Stubb ei jatka ministerinä. Stubb järjestää asiasta tiedotustilaisuuden kello 11.

Valtiovarainministerin salkun kokoomuksen uudelle puheenjohtajallePetteri Orpolle menettäneestä Stubbista kaavailtiin ulkomaankauppa- ja kehitysministeriä.

Stubbin mukaan Orpo tarjosi hänelle mahdollisuutta ministerin pestiin.

- Olen kiitollinen siitä, että Petteri on tarjonnut minulle mahdollisuutta kuulua hänen ministeritiimiinsä. Arvostan sitä kovasti. Tunnen kuitenkin, että on aika suunnata katse tulevaan, niin puolueella kuin minulla, toteaa Stubb tiedotteessa.

Stubb toimi vuosina 2011-2014 Jyrki Kataisen (kok) hallituksen eurooppa- ja ulkomaankauppaministerinä. Vuosina 2008-2011 Stubb toimi Matti Vanhasen (kesk) ja Mari Kiviniemen (kesk) hallitusten ulkoministerinä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061521733327_uu.shtml
 
Huoh... Kannattaa lukea Twitterin viestiketju, kaksi kansanedustajaa keskustelee.



Tiivistelmä: edustaja Huhtasaari kannattaa Brexitiä ja sitten Suomen eroa EU:sta koska Venäjän kauppa. Lisäksi Venäjä valtaa halutessaan koko Itämeren ennen kuin kukaan ehtii tehdä mitään.

Lepomäki olisi saattanut tosissaan loukkaantua, jos media olisi käsitellyt häntä yhdessä Huhtasaaren kanssa. Se ei riitä, että molemmilla naisilla on vaaleat hiukset.
 
Erinomainen kirjoitus Matti Vanhasesta ja hänen menneisyyden muokkamasta agendastaan pyrkiä pitämään Suomi irti lännestä (NATO:sta) ja jatkaa Suomi- Venäjän kuoleman syleilyä...

:solthum::salut:

Vanhasesta vähäsen
16.6.2016 12:28 Jukka Seppinen

http://seppinenj.puheenvuoro.uusisuomi.fi/218562-vanhasesta-vahasen


Suomen Keskusta/Keskustapuolue/Maalaisliitto on avannut presidenttipelin vuoden 2018 vaaleihin. Puolueen entinen puheenjohtaja ja pääministeri Matti Vanhanen on 12.6. yksimielisesti kukitettu puolueen ehdokkaaksi. Moninkertaista presidenttipyrkyriä Paavo Väyrystä ei näkynyt, eikä myöskään Ahti Karjalaisen ja Johannes Virolaisen näköistä ankaraa kamppailua ehdokkuudesta kuten syksyllä 1981. Presidentin tärkein tehtävä on yhdessä valtioneuvoston kanssa ohjata maata ulko- ja turvallisuuspolitiikan keinoin.

On syytä tarkastella lyhyesti tässä vaiheessa Matti Vanhasen linjauksia Suomen lähihistorian ja eletyn elämän antamaa taustaa vasten. Miten hän sijoittuu suomettumisvuosiin? Miten hänen ulkopoliittinen ajatusmaailmansa on muotoutunut ja minkälaisessa ympäristössä? Onko hän samastunut puolueensa k-linjaan ja miten dogmaattisesti? Olihan Kekkonen k-linjan kantakirjaisiä.

Matti Taneli Vanhanen syntyi 4.11.1955 Jyväskylässä. Häntä voi pitää ns. syntymäkepulaisena. Hänen isänsä Tatu Vanhanen oli tunnettu Maalaisliitto-Keskustapuolueen virkailija ja myös akateeminen tutkija. Kansallisbiografiassa olevan Vanhasen pienoiselämäkerran kirjoittajan tohtori Martti Häikiön mukaan Tatu Vanhasen keskimmäisen pojan nimet annettiin Urho Kekkosen kaksoispoikien Matin ja Tanelin mukaan. Luulisi Kekkosen ajatusmaailman olevan siten tutun, mutta onko näin todella? Vai onko Vanhanen juuttunut suomettumisen ajan dogmeihin?

Synnynnäinen kepulainen syvärokotus on kuitenkin taattu. Vanhasen kansainvälinen kokemuspohja karttui ennen kaikkea Kepun keskeisen yhteistyösuunnan Neuvostoliiton kanssa. Hän toimi Keskustapuolueen nuorisojärjestön puheenjohtajana vuosina 1980–1983. Vanhasen edeltäjänä toimi vuosikymmenen alussa tohtori Risto Volanen, josta tuli sittemmin niin Anneli Jäätteenmäen kuin Matti Vanhasen pääministerikausien valtiosihteeri. Volanen näyttäytyy Vanhasen presidenttihankkeen uskollisena soturina tänä päivänä. Ahti Karjalaisen saaminen Suomen presidentiksi Kekkosen jälkeen KGB:n pitkäaikaisella tuella kuului heidän agendalle, mutta ei itse Kekkosen – ainakaan 1970 -luvulla.

Mainittakoon, että Volasen ja Vanhasen välissä Esko Aho toimi nuorisojärjestön puheenjohtajana. Eräissä (varsin merkittävissä) suhteissa hengenheimolaiset Vanhanen ja Eero Heinäluoma kohtasivat poliittisissa merkeissä jo 1970 -luvulla. He luovuttivat Kekkoselle 10 000 allekirjoituksen adressiin varusmiesten sosiaalisten etujen kehittämiseksi. Vanhanen toimi Varusmiesliiton puheenjohtajana vuosina 1977–1979.

Merkittävämpää oli, että Vanhanen ja Heinäluoma kohtasivat toisensa Neuvostoliiton Kommunistisen Puolueen (NKP) etäpesäkkeessä Suomen Rauhanpuolustajissa. Tämä Nkp:n ja KGB:n käsikassara toimi suomalaisten poliitikkojen (ja miksei eräiden muidenkin vaikuttajien) valtaväylän erittäin tärkeänä etappina ja esikartanona. Sieltä sai valtapolulle sertifikaatin, ulkopoliittisesti luotettavan leiman ja varmaan muutakin. Tämä tie koki huippukautensa Mauno Koiviston presidenttikausilla erityisesti 1980 -luvulla ja ennen Neuvostoliiton romahtamista.

Vanhanen ja Heinäluoma olivat jäseniä Suomen Rauhanpuolustajien johtoelimissä. Taistolaiset hallitsivat operatiivista toimintaa. Tunnetut kärkinimet olivat taistolaiskommunistien ehdotonta eliittiä. Kaksi nimeä on jäänyt poliittiseen historiaan: Mirjam Vire-Tuominen ja Johannes Pakaslahti.

Kun 1980 -luku alkoi, Rauhanpuolustajat määritteli itsensä yhä Neuvostoliiton intressiryhmäksi. Asiaa koskeneessa muistiossa/17.5.1980 todettiin: "Kansainvälinen tilanne tulee kärjistymään, luomaan pontta rauhantyölle…se myös paljastaa maailman luokkavoimien päämäärät ja suhteet, jotka merkitsevät ideologiselle työlle mahdollisuuksia ja haasteita. Nyt on luotava USA:n ja Naton vastaista asennetta".



Matti Vanhanen nousi tätä polkua pitkin politiikan huipulle Suomessa. Kun hänet vuoden 2016 kesän alkajaisiksi valittiin presidenttiehdokkaaksi, asiaa täytyy seurata. Hänen kampanjansa lähtöteesit ovat jo tulleet julkisuuteen.

IS julkaisi 12.6.2016 Matti Vanhasen haastattelun. Vanhanen oli todennut Seinäjoella, että "pitäisi tehdä töitä, jotta Ruotsi pysyisi Naton ulkopuolella". Onkohan näin? Mistähän tuo ajatus on lähtöisin? On huomattava, että Vanhasen lähistöllä puolueessa on erittäin vahva neuvostoperäinen Venäjä-painotus. Suomi-Venäjä -seuran uusi puheenjohtaja Katri Kulmuni nousi Keskustan varapuheenjohtajaksi ja ystävyysseuran entinen puheenjohtaja Paula Lehtomäki Sipilän hallituksen valtiosihteeriksi.

Vanhasen asenne kertoo ennen kaikkea sen, että hän suhtautuu ilmeisen kielteisesti Suomen Nato-jäsenyyteen, vaikka näön vuoksi ja äänien toivossa puhuu kuuluisasta ikuisuusasiasta eli Nato-optiosta. Vanhanen kertoo jo ryhtyneensä Ruotsissa tuumasta toimeen. Yhteys nuoruusvuosiin Suomen rauhanpuolustajissa on ilmeinen. Oppi ei ole mennyt hukkaan. Tähän liittyy myös Keskustan ilmeisen niukka suhtautuminen Euroopan integraatioon, vaikka Esko Aho nousikin tärkeään asemaan puheenjohtajakaudellaan. Hänkin tosin palvelee Venäjän valtarakenteita Moskovassa tänään suuren pankin hallituksessa tunnetulla tavalla.

Neuvostovastainen -käsite rantautui Suomeen jo erillisrauhansopimuksessa/19.9.1944. Sen jälkeen Nkp ja erityisesti KGB laajensivat onnistuneesti sen käyttöä Suomessa. Leimaaminen oli vastenmielinen ilmiö kiikun kaakun puolueettomana eli länsimaisena vuonna 1977 pysyneessä Suomessa. Tänään Vanhanen käyttää päivitettyä muunnelmaa ja termiä "Venäjä-vastainen". Hän vastaa lehden asiaa koskevaan kysymykseen: "Tätä (Venäjä-vastaisuutta) on ollut havaittavissa".

Vanhanen on avannut pelin. Vanhoillisuus kuultaa Vanhasen esiintymisistä. Se muistuttaa myös Mauno Koivistoa, joka linnoittautui muuttumattomuuden taakse. Neuvostoliitto tosin hajosi vastoin KGB:n ja Koiviston tahtoa. Vapautumisen aika koitti sen miehittämille maille, vaikka Koivisto totesi 10.1.1991 A-studion haastattelussa: "Suomen kansallisen edun mukaista on se, että Neuvostoliitto ei hajoa".

Suomen tulevaisuus on pelissä: avoin, vapaa länsimainen Suomi vastaan ummehtunut, yya-sopimuksen alistama Venäjän vasallivaltio. Kun presidenttiehdokas Vanhasen puheissa kumpuaa perusasioista menneisyyden kaipuu, Suomi vaipuu helposti yhä turvallisuuspolitiikassa harmaalle vyöhykkeelle. Suomen kansainvälisen aseman perusta ei ole vielä riittävän vakaa. Ahtaiden ulkopoliittisten dogmien aika on syytä jättää historiaan: ne johtivat Suomen kannalta hyvin epätoivottaviin vaiheisiin. Sitä paitsi, Kekkosen ajasta irrotettu tulkinta johtaa helposti vikaraiteille, vaikka etunimet olisivat Matti Taneli, tässä ilman sukunimeä. Suomi tarvitsee uusia ratkaisuja.

 
Soinin ploki on kirjoitettu kuin lapselle, joka ei ole saanut kohdussa tarpeeksi happea. Samalla se on silti hieno yhdistelmä postmodernia monitasoisuutta ja parhaimmillaan beat-runoutta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061721749514_uu.shtml

Timo Soini on politiikan Vesa Keskinen. Siinä missä Vesa Keskinen roudaa vaimoja eksoottisista maista saadakseen huomiota, Soini pitää puolueessaan rasisteja, jotta saisi pelokkaiden ääliöiden äänet.

Oikeat menestyjät Rupert Murdock, Jaajo Linnonmaa, Tokmanni, Onnibus ja Lidl ovat tajunneet, että kannattaa mieluummin myydä halpaa massoille kuin kallista eliitille. Tätä tekee Soinikin.

Timo Soini on markkinoinnin nero.

soini_vaaka1108in_503_uu.gif


 
Soinin ploki on kirjoitettu kuin lapselle, joka ei ole saanut kohdussa tarpeeksi happea. Samalla se on silti hieno yhdistelmä postmodernia monitasoisuutta ja parhaimmillaan beat-runoutta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061721749514_uu.shtml

Timo Soini on politiikan Vesa Keskinen. Siinä missä Vesa Keskinen roudaa vaimoja eksoottisista maista saadakseen huomiota, Soini pitää puolueessaan rasisteja, jotta saisi pelokkaiden ääliöiden äänet.

Oikeat menestyjät Rupert Murdock, Jaajo Linnonmaa, Tokmanni, Onnibus ja Lidl ovat tajunneet, että kannattaa mieluummin myydä halpaa massoille kuin kallista eliitille. Tätä tekee Soinikin.

Timo Soini on markkinoinnin nero.


Embusken mielipide tiedetään jo entuudestaan, ei siinä ole mitään uutta. Huoraa vain itselleen huomiota.
 
Onkohan unohtunut omat opetukset, tai toimitaanko kuten suvakit ja vihervassarit säänöt ja moraali koskee vain muita?


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml

IL-selvitys: Kirkolla hurjasti viinaostoksia - arkkipiispa osti kello 6.45 vodkaa, Askolalla kosteita lounaita

Lauantai 18.6.2016 klo 22.18



Kävimme läpi piispojen kuitteja. Viiniä on nautittu veronmaksajien piikkiin muuallakin kuin ehtoollisella. Onko kirkonkin edustettava alkoholin avulla?
 
Helsinki on Vihreiden ja vihervassareiden hallitsema kaupunki ja se myös näkyy kun politiikoilla on jalat ilmassa ja järki jäässä.

Vallalla on vihervassareiden lisäksi porukka jolla on päällä sininen torkkupeitto mutta sielu on punainen kuin arbuusin sisus, mitä muuta voi odottaa politiikoilta jotka ovat halunneet Suomen liittämista aikoinaan Neuvostoliittoon, liittäminen epäonnistui mutta jäljelle jäi neukku moraali ja taloustaidot jota lännessä kuvaillaan korruptioksi.

http://www.hs.fi/paivanlehti/20062016/a1466304078654

Digiyhtiön kirjanpidossa puolen miljoonan sotku – Helsinki joutuu tulemaan hätiin
Helsingin kaupunginhallitus päättää maanantaina maksaako kaupunki puoli miljoonaa ylimääräistä, jotta kehitysyhtiö Forum Virium selviää kuiville.
 
Back
Top