Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005022028.html?ref=rss

emma_sitaatti_pakolaiset_0.jpg

Fasistin ulostulo tuo mainos.
 
Kannatan Emma Karia vihreiden puheenjohtajaksi niin pysyvät ainakin vihreiden motiivit esillä. Yksi ärsyttävimmistä Vihreiden poliitikoista. Verrattavissa Anni Sinnemäkeen. Tuon tyyppisiä jos on Saksakin täynnä niin se maa ja koko Eurooppa on tiellä josta ei ole paluuta.

Ja jos näin käy niin taas on yksi entisen kgb:n yhteyksisen ihmisen lähisukulainen valtiovallan huipulla..:confused:

Muoks.
http://pekkavirkki.puheenvuoro.uusi...-lahipiirista-uusia-vaitteita-itakontakteista
 
Viimeksi muokattu:
Ja tammikuussa 2018 pitäisi jo jonninmoista systeemiä olla pystyssä?

Tarkoittaisi suurella todennäköisyydellä sitä, että jokin taho on kehitellyt, testannut ja valmistanut jo autojen seuraamiseen tarkoitettua laitteistoa hyvän aikaa. Ei tuollaista projektia muuten moisella aikataululla polkaista käyntiin.

Jos ei ole, niin taas on yksi cluster fuck edessä nykyhallituksen toimesta.
 
Ja tammikuussa 2018 pitäisi jo jonninmoista systeemiä olla pystyssä?

Tarkoittaisi suurella todennäköisyydellä sitä, että jokin taho on kehitellyt, testannut ja valmistanut jo autojen seuraamiseen tarkoitettua laitteistoa hyvän aikaa. Ei tuollaista projektia muuten moisella aikataululla polkaista käyntiin.

Jos ei ole, niin taas on yksi cluster fuck edessä nykyhallituksen toimesta.

Muistakaa Jorma "huutaa kurkku suorana" Ollilan työryhmä!
He ovat tämän asian parissa painaneet jo 2 vuotta!!!
 
Kuka omistaa Suomen tiet tulevaisuudessa. Veroparatiisiyhtiö vai vakuutuskuori? Veli venäläinen? Vai vaikkapa Tapiola-yhtiö tai DNA?

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/berner-hs-lle-jatkossa-autoilijaa-saattavat-laskuttaa-tien-käytöstä-vakuutusyhtiöt-teleoperaattorit-ja-autokauppiaat-1.173589

Berner HS:lle: Jatkossa autoilijaa saattavat laskuttaa tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat

Tässä lainaus vielä jutusta:
Liikenneverkkoyhtiö saisi rahansa palveluntarjoajalta, joka maksaisi teiden käytöstä tukkuhintaa.

Berner uskoo, että halukkaita palveluntarjoajia löytyy helposti.

”Ensimmäisinä toimijoina voisivat olla esimerkiksi vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokaupat”, Berner visioi.

Poikkeuksena olisivat kuitenkin kuljetusyritykset. Ne voisivat Bernerin mukaan ostaa ajonsa suoraan tukkuhinnalla liikenneverkkoyhtiöstä.

Eli kuljetusyhtiöt ostaisivat kilometrinsä suoraan kuljetusverkkoyhtiöltä, mutta yksityisille lisättäisiin yksi rahastaja välille. Mikäli tämä toteutuu, niin joku tulee käärimään hyvät rahat. Kunnon kusetus.
 
Tässä lainaus vielä jutusta:


Eli kuljetusyhtiöt ostaisivat kilometrinsä suoraan kuljetusverkkoyhtiöltä, mutta yksityisille lisättäisiin yksi rahastaja välille. Mikäli tämä toteutuu, niin joku tulee käärimään hyvät rahat. Kunnon kusetus.

Jos palvelua myy useampi taho, niin eiköhän siihen kilpailua synny.

En minä ainakaan täysin tyrmää liikenneministeriön ajatusta siitä, että teitä pitäisi rakentaa/ylläpitää käyttöperusteisesti eikä ns. "pekkaroimalla". Jos vielä varsinaisessa lakiesityksessä estetään "tieinfra Oy:n" myyminen pääomasijoittajille, niin ei minulta suurta vastustusta tähän löydy, edellyttäen, ettei verokuormitus kasva (ts. autoilun kustannuksia vähennetään muualta).
 
Jos palvelua myy useampi taho, niin eiköhän siihen kilpailua synny.

En minä ainakaan täysin tyrmää liikenneministeriön ajatusta siitä, että teitä pitäisi rakentaa/ylläpitää käyttöperusteisesti eikä ns. "pekkaroimalla". Jos vielä varsinaisessa lakiesityksessä estetään "tieinfra Oy:n" myyminen pääomasijoittajille, niin ei minulta suurta vastustusta tähän löydy, edellyttäen, ettei verokuormitus kasva (ts. autoilun kustannuksia vähennetään muualta).

En minäkään vielä tee muuta kuin seuraan katseella. Se suomalainen "kilpailu" vain on aina hiukan samanlaista kuin bensa-asemien, teleoperaattoreiden ja vaikka lentoaseman kahvilayrittäjien kilpailu: kaikkien sämpylä maksaa jostain syystä saman 4,80... :)
 
En minäkään vielä tee muuta kuin seuraan katseella. Se suomalainen "kilpailu" vain on aina hiukan samanlaista kuin bensa-asemien, teleoperaattoreiden ja vaikka lentoaseman kahvilayrittäjien kilpailu: kaikkien sämpylä maksaa jostain syystä saman 4,80... :)

Tuohon olisi oivallinen kilpailukeino ottaa ulkomaan kilpiin rekisteröity auto omaan käyttöön suomessa.. Tosin, mun ajoista ei vuodessa montaa tuhatta kilometriä kerry... Saa puolestani olla... :)
 
En minäkään vielä tee muuta kuin seuraan katseella. Se suomalainen "kilpailu" vain on aina hiukan samanlaista kuin bensa-asemien, teleoperaattoreiden ja vaikka lentoaseman kahvilayrittäjien kilpailu: kaikkien sämpylä maksaa jostain syystä saman 4,80... :)

Kilpailu on rikki, sanoi Vonka. Muita vasta-argumentteja?
 
Toivottavasti Berner joutuu pian eroamaan, täysin pihalla siitä että valtiot eivät ole yrityksiä.
Valtioiden ydintoimintaa on valtion sisäinen sekä ulkoinen turvallisuus, kansakunnan itsemäärämisen ja olemassaolon perusedellytykset kuten energia ja infra tulee heti niiden jälkeen.
 
Sanoin, että suomalainen kilpailu on rikki.

Kahvi lentoasemalla maksaakin kaikilla kilpailijoilla 4,20. World record!

Suomalainen kilpailu on pääosin toimivaa. Joskus, olosuhteiden salliessa, ylläoleva mahdollistuu.

Esimerkiksi puhelinliittymät eivät ole samanhintaisia, vaan niitä on yritetty kilpailijoiden kesken muuttaa niin paljon kuin mahdollista, jotta suora hintavertailu olisi vaikeampaa (datakatot, nopeudet, verkon peitto, ...) .

En näe, että tieliikenteen infrauudistukset ainakaan kilpailuongelmiin kaatuvat, vaan kaatuminen tapahtuu esimerkiksi yksityisyyden suojan liialliseen loukkaamiseen, poliittiseen peliin tai joihinkin vastaaviin asioihin.
 
Tämä koko liikennepaketti on polkaistu käyntiin jo paljon ennen Berneriä. Silloinen liikenneministeri Risikko kertoili jo alustavasti jotain lukuja. Omalla autolla tai pahimmassa tapauksessa valtiolle sosialisoidulla sellaisella ajaminen maksaisi 800-1200€/kk.

No, nuo nyt oli sen aikaisia kaavailuja. Onhan tämä silti härskiä touhua, perustarpeisiin kuuluvia asioita laskutetaan kansalaiselta kuukausittaisena könttäsummana ja tuo laskutus vielä annetaan asiaan täysin kuulumattoman kolmannen osapuolen tehtäväksi. Meinaan ihan oikeasti, eikö se oikea taho olisi trafi, kuten tähänkin asti? Miksi helvetissä sen laskutuksen hoitaisi autoja myyvä liike, teleoperaattori tai vakuutusyhtiö?

Minä en jaa monen hienoista varauksellisuutta, koko homma haisee ja pahasti. Eihän tämä ole mitään muuta, kuin tulonsiirtoa verovaroista yritysmaailmalle. On puhdasta semantiikkaa, että ajoneuvovero ja polttoainevero muutetaan "palvelumaksuiksi".
 
Tämä koko liikennepaketti on polkaistu käyntiin jo paljon ennen Berneriä. Silloinen liikenneministeri Risikko kertoili jo alustavasti jotain lukuja. Omalla autolla tai pahimmassa tapauksessa valtiolle sosialisoidulla sellaisella ajaminen maksaisi 800-1200€/kk.

No, nuo nyt oli sen aikaisia kaavailuja. Onhan tämä silti härskiä touhua, perustarpeisiin kuuluvia asioita laskutetaan kansalaiselta kuukausittaisena könttäsummana ja tuo laskutus vielä annetaan asiaan täysin kuulumattoman kolmannen osapuolen tehtäväksi. Meinaan ihan oikeasti, eikö se oikea taho olisi trafi, kuten tähänkin asti? Miksi helvetissä sen laskutuksen hoitaisi autoja myyvä liike, teleoperaattori tai vakuutusyhtiö?

Minä en jaa monen hienoista varauksellisuutta, koko homma haisee ja pahasti. Eihän tämä ole mitään muuta, kuin tulonsiirtoa verovaroista yritysmaailmalle. On puhdasta semantiikkaa, että ajoneuvovero ja polttoainevero muutetaan "palvelumaksuiksi".


http://www.vtt.fi/sites/maaseutumaas/PublishingImages/tulokset/MaaseutuMaaS_1_tyopaja_2016.pdf

http://alueuudistus.fi/documents/1477425/3470395/05_Liite+04_Liikenneverkkohankkeen+tilannekatsaus

Hinnoittelun muodostuminen:
• Pääsääntönä tukkuhinnoittelussa kustannusperusteisuus + kohtuullinen tuotto.
Lainsäädäntö koskisi tukkuhintoja, ei palveluoperaattoreiden vähittäishintoja.
• Maksut voisivat tukkutasolla olla kilometripohjaisia (snt/km) tai muodostua perusmaksusta ja kilometripohjaisesta maksusta. Maksut voisivat olla myös ajoneuvon ympäristöpäästöjen mukaan porrastettu. Vähittäismaksut hinnoitellaan osana erilaisia palvelupaketteja (esimerkiksi kiinteä kuukausimaksu).

1200 e/kk vai kilometrit prepaidilla? Viestimet: Näin liikenteen maksut voivat mullistua

Liikenneministeri Anne Bernerin ehdotus Suomen teiden yhtiöittämisestä voisi johtaa mielenkiintoisiin vaihtoehtoihin teiden rahoittamiseksi.

Asiakasmaksujen keräämiseksi on ehdotettu useita eri vaihtoehtoja. Yle ja Helsingin Sanomat ovat listanneet, millaisia vaihtoehdot voisivat olla.

1. Autoilijan prepaid. Tässä mallissa autoilija voisi ostaa tietyn määrän ajokilometrejä. Tässä, kuten muissakin malleissa, autoilijan kilometrimäärää tarkkailtaisiin autoon asennettavien seurantalaitteiden avulla, jotka kuitenkin keräisivät autoilijasta vain tarvittavat tiedot. Tarkoitus on, etteivät auton kokonaiskustannukset nousisi.




2. Laskutusmalli. Tässä mallissa autoilija ajaisi ja maksaisi käytön mukaan esimerkiksi kuukausittain tai aina katsastuksen jälkeen.

3. Vuosimaksumalli. Tässä mallissa autoilija maksaisi vuoden käyttömaksun ja saisi ajaa sinä aikana niin paljon kuin tarvitsisi.

4. Palvelupakettimalli. Tässä mallissa liikenneoperaattori ostaisi esimerkiksi 10 000 autoa autoliikkeeltä ja niihin tietyn määrän ajokilometrejä valtion liikenneverkkoyhtiöltä. Lisäksi pakettiin voitaisiin ostaa esimerkiksi julkista liikennettä. Paketti myytäisiin kokonaisuutena kuluttajalle esimerkiksi 80 euron kuukausihintaan.

Liikenneministeriö on vahvistanut Uudelle Suomelle, että ministeriön ehdotukset vuodelta 2014 ovat edelleen ajankohtaisia. Ministeriö ehdotti silloin, että esimerkiksi 95 eurolla kuukaudessa voisi saada 1 500 kilometriä lähiliikennettä, 100 kilometriä taksikyytiä, 500 kilometriä vuokra-auton käyttöä, rajoittamattoman julkisen liikenteen käytön kotikaupungissa sekä puhelin- tai internet-palveluita.

Kalliimmassa hintaluokassa 800 eurolla kuukaudessa voisi saada vuokrapyörän, videoneuvotteluyhteyden EU-alueella, pick-up-palvelun EU-alueella, taksin ulkomailla sekä leasing-auton tiemaksuineen.

Perheille suunnatussa mallissa 1200 eurolla saisi leasing-auton tiemaksuineen, rajoittamattoman julkisen liikenteen käytön kotikaupungissa, 2 500 kilometriä lähiliikennettä, 6 500 minuuttia puheaikaa, nopean intenet-yhteyden sekä vartissa saapuvan kimppataksin koko perheelle.

5. Mainosmalli. Tässä mallissa autoilija saisi ilmaisia kilometrejä, kun hän katsoisi tai kuuntelisi mainoksia. Mainostajat pääsisivät käsiksi auton sijaintitietoihin ja pystyisivät kohdentamaan mainoksia silloisen sijainnin mukaan. Auton keräämästä datasta tehtäisiin kauppatavaraa.

Tässä vaiheessa kaikki mallit ovat vasta pohdintoja, eikä mitään ole lyöty lukkoon. On mahdollista, että uusi tieyhtiö lanseerattaisiin jo vuonna 2018.

Ehdotusten lähtökohta on, etteivät autonkäyttäjien maksamat maksut nousisi
. Toisin sanoen asiakasmaksun luominen tulisi vähentämään esimerkiksi polttoaineveroa, autoveroa tai ajoneuvoveroa.
http://www.helsinginuutiset.fi/arti...dilla-viestimet-nain-liikenteen-maksut-voivat
 
Niin, nykyisistä veroista osa lähtee eli niitä laskettaisiin. Siihen sitten tulee väliin vapailta markkinoilta toimija jonka rooli on mikä? Periä kansalaisilta veroluontoista maksua, kuoria siitä päältä osa itselleen (tehdä tuottoa tekemättä itse mitään) ja siirtää valtiolle loput.

Joku tällä pääsee tekemään melkoisen määrän massia. Valtio tarjoaa moisen lahjan oikein hopeatarjottimella.
 
Mitenkä sen perustuslain kanta tämmöisessä asiassa, saako yksityinen toimija periä veroluontoita maksua?

Vai kulkeeko hallitus taas tuttua polkua keksimällä asioita ilman että tarkistaa laillisutta etukäteen?
 
Niin, nykyisistä veroista osa lähtee eli niitä laskettaisiin. Siihen sitten tulee väliin vapailta markkinoilta toimija jonka rooli on mikä? Periä kansalaisilta veroluontoista maksua, kuoria siitä päältä osa itselleen (tehdä tuottoa tekemättä itse mitään) ja siirtää valtiolle loput.

Joku tällä pääsee tekemään melkoisen määrän massia. Valtio tarjoaa moisen lahjan oikein hopeatarjottimella.

Juuri näin. Mutta ei ole olemassa pysyviä autoiluun liittyviä verohuojennuksia tässä maassa. Kyllä se on nollasummapeli. Hallitukset vaihtuvat. Kyse on tulonjaosta ja edunvalvonnasta. Nyt halutaan siirtää tuloa vähän eri paikkaan kuin joku toinen kokoonpano haluaisi. Tavallinen palkansaaja on se, joka häviää kaikissa tapauksissa.

Koska EU:n päästötavoite on 39% ja liikenteen päästöt ovat 40%, homma tähtää siihen, että tulevat sukupolvet eivät juuri autoile ja ne jotka sen tekevät, ovat varakkaita.
 
Back
Top