Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Noissa proteiinijuomissakin on usein piilevänä ainesosana maitojauhe, joka suoritusta kohentaa, eli puoli litraa maitoa ajaa käytännössä aivan saman asian.
Anabolisilla steroideilla rakennettu, keinotekoinen lihas; vaatii aineen jatkuvaa käyttöä. Kun käytön lopettaa, niin myös sillä hankitut lihakset katoavat varsin nopeasti. Jossain vaiheessa käyttö on aina pakko lopettaa, koska se aiheuttaa helposti kuolemaan johtavan sydänkohtauksen, varsin nuorella iällä.
Hankin sekä salikortin että sarjalipun uimahalleille ( 3 oulussa ).
Jännää kehitystä 4 salikäynnin aikana.
1 kerralla soutulaitteella 438 Wattia...tokalla 500 Wattia...kolmannella 525 Wattia ja neljännellä 559 Wattia maximi teho.
Joo. Riku asuskelee tuossa lähellä... Joskus käytiin salilla, tosin Rikhartti se vaan nosti rautaa, kun me muut muka yritettiin...Mitä Vittua. Kehumisen ketju. Riku Kiri nostanut ilman paitaa 300kg. Ite nostanut 80kg penkista 20 kertaa. Sammaan syssyyn.
Kyllä käynSalilla toki, mutta kasvuhormoneilla saavutettu, keinotekoinen lihasmassa on kyllä aikamoista itsensä pettämistä. Anabolisilla steroideilla rakennettu, keinotekoinen lihas; vaatii aineen jatkuvaa käyttöä. Kun käytön lopettaa, niin myös sillä hankitut lihakset katoavat varsin nopeasti. Jossain vaiheessa käyttö on aina pakko lopettaa, koska se aiheuttaa helposti kuolemaan johtavan sydänkohtauksen, varsin nuorella iällä. Mullakin muuten velipuoli aikoinaan käytti. Kyllä sitä vähän itsekin ihmettelin, kun niin isot lihakset ilmestyivät sille puolessa vuodessa, eikä se tietenkään myöntänyt käyttöä, mutta ensimmäinen sydäri tuli sille jo 20-vuotiaana ja siinä se paljastui. Itse olen käyttänyt lähinnä maitorahkaa ja raejuustoa. Noissa proteiinijuomissakin on usein piilevänä ainesosana maitojauhe, joka suoritusta kohentaa, eli puoli litraa maitoa ajaa käytännössä aivan saman asian.
Hankkikaa työ, jossa saa fyysistä tekemistä.
Nuorena kundina oli duunissa metsurina ja minulla on välilevyn pullistuma vaivana niiltä ajoilta.
Sitä sitten valittelin työterveyshuollossa ja samaan hengenvetoon totesin myös, että kun on aika poikki illalla kun duunista tulee kämpille, että ei oikein jaksa mitään touhuta, että jos heittäytyy sohvalle, niin aamulla siitä nousee duuniin.
Sellainen pikkuinen naislääkäri katselee mua sitten hetken ja sanoo hiukan empien, että auttaisi jos alkaisit käymään salilla.
(hiukan minusta: Olen 195 cm pitkä ja noina aikoina, kun kilpailin painonnostossa ja "vapaaottelussa" painoni oli 147 kg tietämillä ja oikeesti kaurapuurolla)
Hiukan alkoi tympäistä, kun just talvi metsästä tulin sinne lääkärikäynnille ja sitten hiukan tympäytyneesti sanoin, että en mä jaksa enään illalla mitään ylimääräistä, kun on tullut jo tuota liikuntaa harrastettua ennenkin. No naisihminen siihen sitten lausahti, että ala harjoitella maratooniin. Siis minulle, äijälle jonka lihasmassa oli silloinkin ihan valtava verrattuna noihin kukkakeppeihin, joita maratoonikisoissa näkee. Siinä oli sellainen teräksinen vetolaatikkohylly ja kun sitten alkoi oikeasti vituttamaan, niin nostautin sen hyllyn siitä käsipuoleen ja sanoin, että voin kannella vaikka kuntoilun nimissä tätä teidän arkistoa päivät tuolla töissä mukanani, mutta maratooniin en ala... Kun kundit sitten muutama vuosi sen jälkeen tyhjensivät niitä toimistoja metsähallitukselta, niin väittivät sen vetolaatikoston painaneen sen 220 kg..
Oli naisihminen aika säikyn oloinen siinä pöytänsä takana..
Ei sitten tarvinnu ravirinkiin lähteä
Ei ole muuten vieläkään, 30 vuotta myöhemmin, tuo rasvarosentti karannu hanskasta.
Juke, kävin kerran kavereiden kanssa tuolla kylällä salilla ja siellähän oli tosiaan "soutulaite" vai mikäköseperkele on, noh kumminkin pojat höynäsi, että eppä uskalla vetää koneesta savuja pihalle...
Ehdin tempaista täysillä n 10 kertaa ja se "vene" todellakin pimeni siihen.. Näytöstä ei kilowatteja enään tullut Kuulemma normimies vetäsee 900 wattia pikkuharjoittelulla..
??? pitääkö paikkaansa?
Luutnanttia mitenkään vähättelemättä hevos/työmiehen poikana olen kuullut sanonnan mitä isompi sen laiskempi. Ilmeisestikin tässä tarkoitetaan työtä joka ei ole muutaman sekunnin tempo vaan pikemminkin päivän tai useamman (=juuri kuin sotilaalta vaaditaan)
Sotilaallakin on jokin optimi paino/pituus tai voima/kestävyyssuhde. Massa on tietysti voimaa mutta pelkällä voimalla ei pärjää. Pitää olla ennen kaikkea kestävä, ketterä, nopeakin. Massakas myös kuluttaa enemmän.
Rinnalleveto on kyllä kuningasliike kunhan se tekniikka on tosiaan kunnossa. Jää monelta tekemättä rive pitkinä sarjoina. Harmittaa että nykyään monet veivaa kohdistettuja treenejä vain määrättyihin lihasryhmiin esteettisen ulkomuodon saamiseksi. Itse treenannut aina vapailla painoilla ja kehopainoharjoittelulla. Siinä on vissi ero tukilihasten ja kunnon kehittymiselle. Keskipakka on se tärkein, sen kun saa kuntoon niin muu menee aika helpolla. Kreatiinit ja proteiinit on kyllä jäänyt kaupan hyllylle. Hyvällä ruoalla sitä pärjää niin kuin Seppo Rätykin aikanaan