Kaksi tankkialusta hyökkäyksen kohteina Persianlahdella

Laita vaan sinun hutkimuspaperia pöytään, vaikka ihan mielenkiintoiselta ennakkoasetelmalta kuulostaa kun todisteiden puute on osoitus suur-Suomen olemassaolosta. Veikkaan, että tämä hutkimuspapyrus ei pidä mitään muuta sisällään kuin jonkin trubaduurin lirkutteluita pohjoisesta kuningaskunnasta missä lohikärmekset lentelee.

Kuten sanoin, että todisteet yhteiskunnan kehityskulusta ei kiinnosta kun on ydinohjukset mielessä. Mutta voi olla huoleti: mitään ydinhimmeleitä ei ole tulossa Soomi Oy:n toimarin peukalon alle, koska siinä tapauksessa T-72:t rullaisivat samalla viikolla rajan yli Suomeen. Jos haluat alkaa pitämään PKoreaa jonkinlaisena mittapuuna Suomelle niin siinäkin on taas yksi esimerkki kuinka homma meinaa lähteä täysin lapasesta. PKorealla olisi mitään jakoa saada yhtäkään ohjusta ilmaan ellei kommari-Kiina olisi tarjoamassa tietoa ja materiaalia vasemmalta ja oikeelta jenkkien harmiksi.

Huh huh, meneepä ohi aiheen heittämällä.

Ei ole ollut puhe kuin elintasosta ja miten Suomi alueena poikkesi naapureistaan viikinkiajalla, ei mitenkään.
Jostain syystä puhut asian vierestä ja sinulla tuntuu olevan jopa pakkomielle Suomen poikkeavasta alemmuudesta suhteessa muihin ennen ja nyt.
Minulla on realistinen kuva resursseista silloin ja tänään, niiden hahmottaminen on todellakin tärkeää jotta pystyy hahmottamaan todellisuutta.
 
@Talvela
Tuleva hallitus on poliittisesti sekä taloudellisesti raskaampi ja vaarallisempi kuin ydinaseohjelma.

Nykkö se tietää tulevan hallituksenkin? Näkijä...:rolleyes:

priesters(1).jpg
 
Voihan viikinkisodat...

Koitin pikaiseen katsella varmuutta asiasta, mutta en löytänyt mitään muita kuin väittämiä asiasta, ilman faktaa.
Oliko se laite, minkä iranin venemiehet irrotti laivan kyljestä todellakin MIINA?
Olisiko jollain osoittaa selvää lähdettä?

Onko mitenkään mahdollista että kyseessä oli jokin muu esine, esimerkiksi vakoilijoiden välittämää tavaraa...?

Joku voisi uskoa että se oli räjähtämätön miina, jonka kaveri teki reiän laivan kylkeen. Mutta saattoihan tosiaan olla niinkin että laivan kylkeen oli liimattu salaisia tietoja Iranin ydinohjelmasta vakoojien toimesta, mutta Iranilaiset äkkäsivät sen ja jonka jälkeen jenkit/kiina/pohjoiskorea ampuivatkin laivaa ohjuksella mutta Iranilaiset ehti ensin hakemaan vakoilupostin talteen.
Itse olen taipuvainen uskomaan yleensä todennäköisintä selitystä. Kuten että venäläissotilaat ampuivat MH-17:sta ukrainan kapinallisalueelle kuljetetulla BUKilla.

Miinaa poistassa oli ilmeisesti magneetti jäänyt laivan kylkeen. Tai ainakin näin meille uskotellaan :D


2119514735248529787.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Voihan viikinkisodat...

Joku voisi uskoa että se oli räjähtämätön miina, jonka kaveri teki reiän laivan kylkeen. Mutta saattoihan tosiaan olla niinkin että laivan kylkeen oli liimattu salaisia tietoja Iranin ydinohjelmasta vakoojien toimesta, mutta Iranilaiset äkkäsivät sen ja jonka jälkeen jenkit/kiina/pohjoiskorea ampuivatkin laivaa ohjuksella mutta Iranilaiset ehti ensin hakemaan vakoilupostin talteen.
Itse olen taipuvainen uskomaan yleensä todennäköisintä selitystä. Kuten että venäläissotilaat ampuivat MH-17:sta ukrainan kapinallisalueelle kuljetetulla BUKilla.

Miinaa poistassa oli ilmeisesti magneetti jäänyt laivan kylkeen. Tai ainakin näin meille uskotellaan :D


Heh, juu, kyllä minäkin yleensä uskon sitä järkevintä selitystä, kuten tuossa MH-17, jossa muuten arvasin oikein heti suoriltaan kun twitterissä oli rajan yli venäjälle kovaa kyytiä karkaavia BUK-lavetteja.

Vähän vedit överiksi sen mitä minä olin ajamassa takaa, mutta ei se mitään. Minä lähdin hakemaan enemmänkin jotain kylkeen laitettua elektronista nuuskijalaitetta, joka tällä tavoin pääsee seurailemaan esim USAn laivaston signaaleja lähempää kuin jollain iranilaisella veneellä pääsee.

Tai vaikka wifilaitetta jonka kanssa pääsee häkkeröimään itse laivan internettiä.

Tai sitten jossain satamassa on laitettu vodkapullo magneetilla laivan kylkeen kiinni, jotta Ajatollah voi käskyttää joukkonsa "poistamaan miinan" ja tuomaan heti hänelle tutkittavaksi, täysin salassa tietenkin.

En olisi lähtenyt itse hakemaan länsimaiden salajuonta tässä, mutta miksei sekin... :D

Edit: Kiitos kuvasta, siinäpä onkin ihmettelemistä kerrakseen.
1. Räjähdys on mennyt toisessa läpi, toisessa...ei? Mikä jälki siinä toisessa kohdassa on, eikö se toinen ollut räjähtämätön?
2. Miksi räjähdyksestä on jäänyt jäljelle magneetti, vai onko se laitettu jälkeenpäin näytiksi
3. Miina on "extra-large" eikä onnistu rikkomaan rahtilaivan kylkeä, aika heikkoja miinoja?

Yhden laivan miehistö oli nähnyt jotain lentävän ennenkuin räjähti, olisiko ollut niin naurettava testi menossa, että kokeillaan, voiko minisukellusveneestä ampua katapultilla magneettimiinoja laivojen kylkiin, niin ettei tarvi mennä lähelle...? :D
 
Viimeksi muokattu:
Heh, juu, kyllä minäkin yleensä uskon sitä järkevintä selitystä, kuten tuossa MH-17, jossa muuten arvasin oikein heti suoriltaan kun twitterissä oli rajan yli venäjälle kovaa kyytiä karkaavia BUK-lavetteja.

Vähän vedit överiksi sen mitä minä olin ajamassa takaa, mutta ei se mitään. Minä lähdin hakemaan enemmänkin jotain kylkeen laitettua elektronista nuuskijalaitetta, joka tällä tavoin pääsee seurailemaan esim USAn laivaston signaaleja lähempää kuin jollain iranilaisella veneellä pääsee.

Tai vaikka wifilaitetta jonka kanssa pääsee häkkeröimään itse laivan internettiä.

Tai sitten jossain satamassa on laitettu vodkapullo magneetilla laivan kylkeen kiinni, jotta Ajatollah voi käskyttää joukkonsa "poistamaan miinan" ja tuomaan heti hänelle tutkittavaksi, täysin salassa tietenkin.

En olisi lähtenyt itse hakemaan länsimaiden salajuonta tässä, mutta miksei sekin... :D

Edit: Kiitos kuvasta, siinäpä onkin ihmettelemistä kerrakseen.
1. Räjähdys on mennyt toisessa läpi, toisessa...ei? Mikä jälki siinä toisessa kohdassa on, eikö se toinen ollut räjähtämätön?
2. Miksi räjähdyksestä on jäänyt jäljelle magneetti, vai onko se laitettu jälkeenpäin näytiksi
3. Miina on "extra-large" eikä onnistu rikkomaan rahtilaivan kylkeä, aika heikkoja miinoja?

Yhden laivan miehistö oli nähnyt jotain lentävän ennenkuin räjähti, olisiko ollut niin naurettava testi menossa, että kokeillaan, voiko minisukellusveneestä ampua katapultilla magneettimiinoja laivojen kylkiin, niin ettei tarvi mennä lähelle...? :D
Se magneetti jäi suutarina poistetusta miinasta, eikä räjähtäneestä. Näin ollen poistettu miina ei tee reikää kylkeen kuten vieressä räjähtänyt kollegansa.
 
Eikun paranee vaan. Iranin pojat väittää pudottaneensa Usan vakoilulennokin ohjuksella.


MQ-4C, jos pitää paikkansa niin ei ollut halpa pikkulennokki. Eikä 15+km lentokorkeudella helpoin ampua alas. Kas että alasampumisesta ilmoitti vallankumouskaarti jolla ei tiettävästi ole edes sopivia aseita sen alasampumiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
jolla ei tiettävästi ole edes sopivia aseita sen alasampumiseen.

"Iranian activists on social media have been sharing a video purporting to show Iranian Revolutionary Guards transporting S-300 air defense systems to areas along the Gulf. "
///

Ilmoitettu maksimikorkeus on 18km.
 
Lieneekö lentänyt maksimikorkeudella? Mikä S-300 ohjusversio tuonne on roudattu?
Tukialusryhmän (Abraham L.) MQ-4C-kyky puolittui.
 
Varmasti harmitti iranilaisia kun olikin kamera taivaalla kuvaamassa pojat itse teossa. Ei yllätä että halusivat sen alas ja taisivat ottaa todella kovan riskin sen takia. Jännityksellä seuraan vastatoimia.
 
MQ-4C, jos pitää paikkansa niin ei ollut halpa pikkulennokki. Eikä 15+km lentokorkeudella helpoin ampua alas. Kas että alasampumisesta ilmoitti vallankumouskaarti jolla ei tiettävästi ole edes sopivia aseita sen alasampumiseen.
Eikös kaarti ole Iranin eliittijoukko? Eiköhän kyseinen poppoo käytä ne resurssit mitä maalla on tarjota.
 
Trumpin pakko tehdä seuraava liike. Muuten menettää kasvonsa omiensa joukossa.
 
Eikös kaarti ole Iranin eliittijoukko? Eiköhän kyseinen poppoo käytä ne resurssit mitä maalla on tarjota.

Se on enemmän sellainen suojeluskunta joka on perinteisesti jättänyt raskaamman sarjan sotimisen varsinaiselle armeijalle. Olen ollut siinä uskossa että Iranin järeämmät ilmatorjunta-aseet on armeijan hallussa. Voihan tietysti olla niinkin että armeijan yksikkö on hoitanut alasampumisen ja kaarti kerää siitä vain mediassa kunnian.
 
Se on enemmän sellainen suojeluskunta joka on perinteisesti jättänyt raskaamman sarjan sotimisen varsinaiselle armeijalle. Olen ollut siinä uskossa että Iranin järeämmät ilmatorjunta-aseet on armeijan hallussa. Voihan tietysti olla niinkin että armeijan yksikkö on hoitanut alasampumisen ja kaarti kerää siitä vain mediassa kunnian.
Tai kaartia on ohjeistettu ottamaan syyt niskoilleen, koska uhrattavissa ja näin saadaan USAn mahdollisille vastaiskuille helppo maali.
 
Setä samulin ja sen rahojen väliin ei kannata joutua.
 
Veikkaan, jos lennokki oli tosiaan kansainvälisessä ilmatilassa. Niin samalle reitille ilmestyy kohta uusi lennokki. Ja jos sitä kohti ammutaan. Saattaa jostain tulla vastatoimia. Muutama risteilyohjus saattaa poistaa kyseisen it-järjestelmän.
 
Back
Top