Lukasinpa tämän ketjun läpi. Täällä on näemmä käyty läpi kesän 1944 torjuntataistelut, THL:n ja STM jutut jne. Ihme kouhutusta, anteeksi vain. Parempi kuolla leijonana yms. Paskan marjat. Melkoista viisastelua. Tilasin Ffb3 maskit tammikuussa, muitakin maskeja oli jo ennestään. Nyt minulla on riittävästi maskeja eli ffb3 maskeja, suurin osa uudelleen käytettäviä, sopivasti kierrättämällä pärjään todella pitkään. Olen antanut, jakanut maskivarastostani tutuille ja ystäville sekä luonnollisesti lähipiirilleni. Ajattelen kumminkin etten lahjoita niitä terveydenhuollon ihan etulinjaan, koska oletin että näistä asioista oikeasti vastuussa olevat hoitavat hommansa ja ajoissa ja infektio-osastoilla yms muilla näitä tarvitsevilla on näitä tarpeeksi...pistää kyllä miettimään.
Pari huomiota:
Ihmiset Suomessa ovat varsin etuoikeutettuja, mutta jonkun satasen pistäminen ajoissa suojamaskeihin omasta pussista : mahdoton tehtävä vissiin. Kaikkeen muuhun kyllä löytyy fyrkkaa.
Hauskempi huomio naisystävältä: kun on itsellä maski, niin ihmiset ottaa vaistomaisesti etäisyyttä sinuun. Jos haluaa vielä lisää rakoa niin mutisee että kotona osa on karanteenissa yms. Johan tulee rakoa näiltä leijonilta.
Olen aikoinani tavannut työni puolesta paljon noita kesän 1944 veteraaneja, nyt ovat jo menneet manan majoille monet heistä. Jos pitäisi lonkalta arvioida, monet heistä olisi pannut maskin päälle ilman sen kummempaa numeroa.
Ja olisivat ottaneet ne sitten pois kun niitä ei enää olisi tarvittu.
Anteeksi, näin terveydenhuollon ammattilaisena ( 25v) vähän ärsyttää nämä jutustelut.