PekkaSavo
Ylipäällikkö
Siksi tuonkin asian kanssa on vain elettävä ja koetettava keksiä keinot miten sen kanssa eletään.
Tuo on totta.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siksi tuonkin asian kanssa on vain elettävä ja koetettava keksiä keinot miten sen kanssa eletään.
Se tuli Nokian myötä. Ikäänkuin kännykän kotimaa olisi Suomi ja sen takia erityisasemassa.Missä vaiheessa puhelimesta on Suomessa tullut jonkinlainen "concealed carry"? Siis joku loukkaamaton perusoikeus.
Se tuli Nokian myötä. Ikäänkuin kännykän kotimaa olisi Suomi ja sen takia erityisasemassa.
Nyt kun tässä kovasti murehditaan kännykän käyttöä, niin voin sen sanoa, että ei niitä joukkoja enää johdeta lähetein tai pelkillä parikaapeliyhteyksissä. Kyllä se vaan on niin, että tietokoneen edessä ne komentajat istuu ja siellä asioita pyörittävät. Veiikaan, että netistä löytyy vapaasta levityksestä jotain videoita/juttuja MATIsta. Siihen kun tutustuu, niin ymmärtää että aika on tosiaan muuttunut.
Somesta olen samaa mieltä kirjoittajien kanssa, mutta erilaisten päätelaitteiden käyttö niin töissä/siviilissä kuin puolustusvoimissa on vain nykypäivää, ei siitä mihinkään pääse. Kyllä minäkin kaipaan analogista aikaa, v***ttaa se, että PV:n harjoituksissakin pitää miettiä jotain ip-osoitetta kun alkaa käyttään laitetta. Mutta toisaalta ne saatavat hyödyt on sellaiset, että ei niitä ratsuläheteillävoisi toteuttaa, varsinkaan tällä uudistetulla taistelutavalla.
Yksi oiva sovellus olisi mobiilipohjainen ilmavalvontaseloste jota nykyään tuotetaan radiossa sekä joukkoja että yhteiskuntaa varten. Sen seuraaminen muuttuisi kovasti kätevämmäksi jos radion ja karttatason sijaan olisikin karttapohjalla lentskareita vähän kuin Flightradarissa. Vielä kun voisi piirtää itse varoitus- ja hälytyskehä ja sovellus ilmoittaa kun nämä ylittyy, niin avot.
Ei ne lapinmiehetkään koskaan ole kairaan eksyneet. Eivät ole pahemmin karttoja tai älykännyköitä tarvinneet. Jos lapin äijä sattuu eksymään kairaan, niin sitten se menee takas kotiinsa.Yksi Suomen kartta riittää,kyllä nyt tiedän mihin pitää mennä jos sinne menossa olen,kyllä kai mun kohta tarvii ostaa sellainen älykarttapuhelin etten eksy matkalla paskahuussiin,saa tossa kahdennentoista askeleen kohdalla sitten tarkastaa netistä että suunta on oikea.. voin vaikka eksyä kuusen juurelle.
Haja-asutusalueella, maaseudulla, rajavyöhykkeellä jne. kännykkä on yhteydessä 1- 3 tukiasemaan jolloinka paikannustarkkuus on sadoista metreistä yli kilometriin. Tämä ei ole tarpeeksi tarkkaa tietoa vihollisen epäsuoralle tulelle eikä myöskään meidän hätäkeskukselle.
Nykyaikaisten tähystysmenetelmien oloissa en usko yhdenkään edes jonkinkokoisen joukon pysyvän viholliselta jemmassa määräänsä enempää.