Pihatonttu
Respected Leader
Ääni kirjojen pituudet ovat luokkaa 15 - 20 h. ja ilmeisesti olen hieman kehittynyt kuuntelussa, kun pystyn jo kuuntelemaan x1.7 nopeudella....
"Ja tänään on vuorossa Kalle Päätalon Iijoki-sarja pikkuoravien esittämänä!"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ääni kirjojen pituudet ovat luokkaa 15 - 20 h. ja ilmeisesti olen hieman kehittynyt kuuntelussa, kun pystyn jo kuuntelemaan x1.7 nopeudella....
Itse luen juuri ampiaisten häädön lomassa (veneestä), Paavo Rintalan sissi luutnantti;
http://kirsinbookclub.com/kirjat/pa...-aikansa-kohuteos-ylen-101-kirjaa-vuosi-1963/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sissiluutnantti

Toverit antavat tovereille palkintoja...
Onko siinä kaikki tiedot myös englanniksi? Toki suomalainen reserviläinen nyt sen verran Saksaa osaa, kuin Nykänenkin.Arvaa paikka -ketjussa hehkutin jo Weyers Flotten Taschenbuch -vuosikirjoja. Nämä ovat kaikille paljuamiraaleille ja suppilautaa tai sitä suurempia vesikulkuneuvoja komentaville pakollista luettavaa. Kirjassa on esitelty tekniset tiedot, valokuvat ja erinomaisesti laaditut silhuettikuvat maailman jokaisesta sota-aluksesta. Ehdottomasti paras kirja sotalaivojen tunnistukseen ja siitä löytyy valtava tietosisältö mm. eri laivojen tekniikasta. Kirja ilmestyy kolmen vuoden välein ja 2022-painoksessa on varmasti jo Pohjanmaat mukana.
Katso liite: 34000
Natürlich auf Deutsch! Aika paljon esim. tekniikasta ja aseista on tiivistetty NATO-lyhenteisiin (FSG, SSM, SAM, GODOG, jne.), mutta lähtökohtaisesti kirja on saksankielinen. Täytyy tarkistaa kotona, nyt olen parhaillaan kirjamessuilla, josta tarttui mukaan mm. panssaritaktiikan historia.Onko siinä kaikki tiedot myös englanniksi? Toki suomalainen reserviläinen nyt sen verran Saksaa osaa, kuin Nykänenkin.
Ei. Vaan oikeastaan Rukajärven tiellä -kirjaan vuodelta 1990.Eikös elokuva Rukajärven tie perustu tähän kirjaan ?
Piirsihän se Tuntemattoman sotilaan ilmestyessä kuvan, jonka mukaan Runeberg teki ravasta kunniaa ja Linna kunniasta rapaa. Kari ei muuten tiettävästi koskaan lukenut Tuntematonta.Kari Suomalaisen kommentti aiheesta on helmi!
"Kyllä meidän Paavo tietää! Sehän oli silloin jo kuusivuotias!"
Nyt pääsin katsomaan varsinaista kirjaa. Minulla on 1984-1985 -painos ja 2002-2004 -painos sekä näköispainoksena tehty vuoden 1940 versio. Uusin on aika pitkälti kaksikielinen saksa-englanti, mutta alun n. 20 sivun sanallinen selostus eri maiden laivastojen kehityksestä on ainoastaan saksaksi. Taulukot, kuvasivut ja tunnistuslistat ovat kaksikielisiä.Natürlich auf Deutsch! Aika paljon esim. tekniikasta ja aseista on tiivistetty NATO-lyhenteisiin (FSG, SSM, SAM, GODOG, jne.), mutta lähtökohtaisesti kirja on saksankielinen. Täytyy tarkistaa kotona, nyt olen parhaillaan kirjamessuilla, josta tarttui mukaan mm. panssaritaktiikan historia.
Tuo 1940 versio vaikuttaa mielenkiintoiselta, ilmestymisajankohdan perusteella. (Abwehr verlag)Nyt pääsin katsomaan varsinaista kirjaa. Minulla on 1984-1985 -painos ja 2002-2004 -painos sekä näköispainoksena tehty vuoden 1940 versio. Uusin on aika pitkälti kaksikielinen saksa-englanti, mutta alun n. 20 sivun sanallinen selostus eri maiden laivastojen kehityksestä on ainoastaan saksaksi. Taulukot, kuvasivut ja tunnistuslistat ovat kaksikielisiä.
Se on! Saksalaisaluksista puuttuvat kokonaan Bismarck, Tirpitz, Scharnhorst ja Gneisenau. Muiden tietoja en ole vertaillut, mutta voi olla, että niitäkin on siloiteltu. Brittiläisistä ja ranskalaisista aluksista löytyvät sen sijaan aivan kaikki mahdolliset joistain aseistetuista troolareista lähtien.Tuo 1940 versio vaikuttaa mielenkiintoiselta, ilmestymisajankohdan perusteella. (Abwehr verlag)

Mulla on toi kanssa. Jäi isovanhemmilta perinnöksi.Katso liite: 34071
6€ kirppikseltä