Koirat (koiranomistajien ketju, ei sotilaspoliisijuttu) :D

Sydämeni kuuluu sittenkin ranskalaisille buldogeille:
arNf+

Kaverilla oli jo kaksi sellaista.

Ja mitä enemmään katsoin niitä ja seurasin, sitä enemmään ihastun..

Rotu on kuulemma helppo, mutta sairauksia on paljon. Olen vilustunut, enkä voi mitään muuta katsella ja ajatella kun ranskan buldogia, se on ainoa koira jonka kanssa olin eniten tekemisissä, ulkoilutin ja leikkinyt.
 
Viimeksi muokattu:
Lähes kolmetoista vuotta tuli tämän kaverin kanssa touhuttua kaikkea mahdollista. Eilen vanhalla jahtikaverilla sitten tuli viimeinen pillin vihellys ja ansaittu lepo. Sydän uupui jääkaapin eteen.
Ammuin haudalla kolme kunnialaukausta haulikolla ja hyvästelin ystävän. Ihmeellistä oli se että, aina kun tällä mäellä ammutaan alkaa muiden koirien vimattu haukku. Nyt oli kaikki hiljaa. :salut:
riekkoja.jpg
 
Lähes kolmetoista vuotta tuli tämän kaverin kanssa touhuttua kaikkea mahdollista. Eilen vanhalla jahtikaverilla sitten tuli viimeinen pillin vihellys ja ansaittu lepo. Sydän uupui jääkaapin eteen.
Ammuin haudalla kolme kunnialaukausta haulikolla ja hyvästelin ystävän. Ihmeellistä oli se että, aina kun tällä mäellä ammutaan alkaa muiden koirien vimattu haukku. Nyt oli kaikki hiljaa. :salut:
Katso liite: 10408


:salut::salut::salut: otan osaa....
 
Lähes kolmetoista vuotta tuli tämän kaverin kanssa touhuttua kaikkea mahdollista. Eilen vanhalla jahtikaverilla sitten tuli viimeinen pillin vihellys ja ansaittu lepo. Sydän uupui jääkaapin eteen.
Ammuin haudalla kolme kunnialaukausta haulikolla ja hyvästelin ystävän. Ihmeellistä oli se että, aina kun tällä mäellä ammutaan alkaa muiden koirien vimattu haukku. Nyt oli kaikki hiljaa. :salut:
Katso liite: 10408
Otan osa. Lemmikkin menetys sattuu.

Koiratkin otti osan, siksi olivat hiljaa.
 
Jos koiran (tai kissan) adoptio kiinnostaa, niin Kyproksesta löytyy niitä:
https://www.facebook.com/groups/552...if_t=group_activity&notif_id=1476110113059486
Voi yhdistää loman ja eläin adoptio.

Minua aina järkyttää heidän suhtautuminen kissoihin ja koiriin, vaikka kuin selitetään että eläin voi elää ulkona itsekseen ja jollakin esim. "historiallisella kyproksen kissatradiitiolla" mitä käytännössä minun silmässäni näyttää siltä että kissat elävät ulkona, sairaana, nälissä, hakeutuvat hotellien viereen sesonkiin aikana, jossa eläinrakkaat turistit ruokii niitä. Jotkut villaomistajat sesonkina myös ruokivat niitä. Sesonkin loppuaan hakeutuvat sisäämaahan ihmisten asutusten lähelle ja tietenkiin suurin osa yksinkertaisesti menehtyy. Olen nähnyt itsekseen kulkevia koiria, selvästi kodittomia.

Koko eläinsuojelu toiminta pyörii siellä vapaaehtoisten varaan.
 
Ruokin tätä pentua pipetilla viime syksyllä Kyproksella, hänen emo tapettiin. Kuka sen teki, en tiedä, mutta joku kusipää. Kissa taisteli paljon, ja kuulin tämän kun olin sisällä, jokin epäily heräsi ja jokin ajatus kävi mielessä ettei tämä ole mitään kissatappelu, en kuullut siellä koskaan kissojen tappelevana. Vasta seuraavana iltana tajusin että rikos tapahtui kun nälkäinen sokea pentu huusi nälkäänsä. Aikaisemmin emo toi Soulin minulle useasti näytille, se oli vain yksi hänellä (loput varmaankin tapettu). Emon olen ruokinut jo kevällä kun hän oli tiinenä, tykkäsin hänestä. Valitettavasti olin jo lähdössä sieltä pois Suomeen enkä ehtinyt tehdä paljon mitään enää, mutta yritin todella. Onneksi hoitoa jatkaneet britit - Ivana ja Mitch. JA onneksi nämä ihmiset olivat olemassa! Muuten Soul ei olisi selvinnyt.
Nyt Soul sai pysyvän kodin Lontoossa :)
hvKU+

Nyt kisuli nukkuu sängyssä ja tuntee itseään kuninkaaksi. 3 kuukautta hän odottii lupa matkustaa sieltä väliaikaisestä pentukodistä :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse en sääliä tunne noille "pelastetuille" kissoille ja koirille. Ne on villiintyneitä eläimiä ja niinä niitä pitää kohdella. Eli lyijymyrkytys.
Ihminen jos ottaa lemmikin, se pitää siitä huolen. Jos ei, niin sen pitää se lopettaa.
Edellisellä paikkakunnalla eräs villiintynyt kissa tappo kaikki oravat ja isommat pikkulinnut 2 vuoden aikana, sit sille tuli noutaja. Isoin sen tappo oli n. 6kg rusakko...
 
Itse en sääliä tunne noille "pelastetuille" kissoille ja koirille. Ne on villiintyneitä eläimiä ja niinä niitä pitää kohdella. Eli lyijymyrkytys.
Ihminen jos ottaa lemmikin, se pitää siitä huolen. Jos ei, niin sen pitää se lopettaa.
Edellisellä paikkakunnalla eräs villiintynyt kissa tappo kaikki oravat ja isommat pikkulinnut 2 vuoden aikana, sit sille tuli noutaja. Isoin sen tappo oli n. 6kg rusakko...
En ymmärrä lausen alkua. Miksi sinä haluat tappaa "pelastettua" eläintä? Jos eläin on pelästetty, sitä on tullut perheen jäsen, ja se on toisen ihmisen omaisuutta.
Moni on ottanut "villintynyttä" kissa/koira ja niistä tuli ihan uskollisia ystäviä ja esimerkillisiä kotilemmikkeitä. Ne villintyy typerien ihmisten takia ja niiden takia ne kärsivät. Ja moni heistä on joitakin ihmisiä jalompi.
Kissat ja koirat eivät kuuluu luontoon, totta. Ja niitä täytyy hoitaa loppuun asti.
 
Kohdasta 2:51... koira vs. intruder. Yksi koira hoitaa homman, ei luovuta. Miehen paras ystävä, ja sotilaspoliisin!

 
Koira on brutaali vastustaja jos puree. Niin kauan kun se ei pure, on mahdollisuus poistua. Mutta jos se tulee päälle, niin onnea. Osa koirista haluaa vain purra, kädestä/jalasta yms. Mutta jotkut puree tappaakseen, eli tulevat ksavoihin/kurkkuun.
Valmistautunut ihminen voittaa koiran, mutta se vaati hermoja.
Edellisen Rotikan kanssa otettiin paljon leikkitaisteluita, missä koira tuli päälle mutta ei purrut täysillä, niin oppii kuinka koiran voittaa lähitaistelussa. Mutta pienikin virheliike ja auts...
 
Suomi huudettu... tai haukahdettu. Jennin rinnalla on helppo virnuilla! Ollaan meidän terrierien kanssa tavattukin Lennu koirapuistossa, ainoa hurtta Suomessa jolla on SUPO:lta oma vahtikoira :D...

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005099...-other&share=88e2304ff56ff801b8c7fd00b5fe47a0

95816179873a431996290de48bf59a7e.jpg

Presidentin Lennu-koira trendaa juuri nyt maailmalla: ”Suomella on tosi hyvä koira!”
Sauli Niinistön ja Jenni Haukion Lennu huomattiin keskiviikkona myös maailmalla ja suosionosoituksia satelee.
 
Suomi huudettu... tai haukahdettu. Jennin rinnalla on helppo virnuilla! Ollaan meidän terrierien kanssa tavattukin Lennu koirapuistossa, ainoa hurtta Suomessa jolla on SUPO:lta oma vahtikoira :D...

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005099...-other&share=88e2304ff56ff801b8c7fd00b5fe47a0

95816179873a431996290de48bf59a7e.jpg

Presidentin Lennu-koira trendaa juuri nyt maailmalla: ”Suomella on tosi hyvä koira!”
Sauli Niinistön ja Jenni Haukion Lennu huomattiin keskiviikkona myös maailmalla ja suosionosoituksia satelee.
Saulissa ja Lennussa on samanäköisyyttä.
 
Back
Top