Jokainen aselupa on asekohtainen, joten mitä mä sellasella luvalla teen mitä vastaavaa asetta mulla ei ole? Voishan sitä kysyä vaikka näinpäin, että miksi mulla pitäis olla lupa aseeseen, joka multa on varastettu? Mähän joutuisin silloin myös vastaamaan siitä.
Ehei, se lupa on mitätöitävä ja mun on sitten saatava uusi lupa samoilla perusteilla millä se varastettukin myönnettiin - ellei varas sitten jää hyvin pian kiinni ja varastettu omaisuus saada palautettua. ASeiden kauppa on Suomessa muutenkin niin jumissa, että se lappujen vieminen asemalle on aika pieni vaiva. Lupaprosessi tietty ottaa oman aikansa, mutta aseettapa mä jäin sen voron takia. Näin se prosessi nyt vain menee.
Mä en kyllä pysty lukemaan tota lainkohtaa mitenkään muuten, kuin että se koskee nimenomaan varastettua asetta eikä harrastajan muuta kalustoa. Ja se on järkeenkäypää, koska eihän se voi olla laillinen tila, että voron käsissä olisi luvallinen ase.
Miten tää siis sun mielestäsi pitäisi hoitaa? Rosvo saisi mun nimissä olevalla aseella rötöstellä ad infinitum?