Koneosasto - Maansiirto, maatalous, metsä yms. työkoneet.

Liittyen siihen omaan kaivuriprojektiin, niin käännön särkynyt osa tilattiin kiinalaiselta. Merkkiliikkeen vajaa 3000 euroa muuttui kaikkineen vajaaksi 300 euroksi. Joskus köyhänkin on vain pakko ostaa halvin..
On kyllä valtava hintaero.

Ja palatakseni noihin akkukoneisiin niin, käytössä on enimmäkseen kiinalaistuotteita Einhelliä, Parkside se Lidlissä myynnissä oleva merkki ym. Ja Milwaukeen isompi pulttipyssy ja rasvaprässi. Noista ainoastaan Milwaukeen pulttipyssy laukesi melko samantein, takuuna kyllä korjasivat.
Se on tietenkin myös huomioitava että jos noitten käyttö on ihan ammattimaista ja päivittäistä, siihen laatuun kannattaa panostaa.
 
On kyllä valtava hintaero.

Ja palatakseni noihin akkukoneisiin niin, käytössä on enimmäkseen kiinalaistuotteita Einhelliä, Parkside se Lidlissä myynnissä oleva merkki ym. Ja Milwaukeen isompi pulttipyssy ja rasvaprässi. Noista ainoastaan Milwaukeen pulttipyssy laukesi melko samantein, takuuna kyllä korjasivat.
Se on tietenkin myös huomioitava että jos noitten käyttö on ihan ammattimaista ja päivittäistä, siihen laatuun kannattaa panostaa.
Ehkäpä juuri akkukoneissa ja joissain muissa työkaluissa se halvan ja hyvän ero onkin suurin.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Vähän meinaa olla ostokuumetta kevyempään sahaan...onko kokemuksia Stihlin 201:stä, joka eniten kiinnostaisi?
 
Vähän meinaa olla ostokuumetta kevyempään sahaan...onko kokemuksia Stihlin 201:stä, joka eniten kiinnostaisi?
Mulla vähän samat mietteet. Tosin tulee kakkossahaksi, joten ei tarvi olla paras ja kallein niin harrastajasarjakin riittää tässä kohtaa. Echo on vähän ollut harkinnassa. Käyttö karsinnassa, nurkkahommissa ja sirkkelillä klapeja tehdessä isompien puiden pätkimistä 2-3 metrisiksi. 1,5 kilowattinen riittäis ihan hyvin.
 
Mulla vähän samat mietteet. Tosin tulee kakkossahaksi, joten ei tarvi olla paras ja kallein niin harrastajasarjakin riittää tässä kohtaa. Echo on vähän ollut harkinnassa. Käyttö karsinnassa, nurkkahommissa ja sirkkelillä klapeja tehdessä isompien puiden pätkimistä 2-3 metrisiksi. 1,5 kilowattinen riittäis ihan hyvin.
Kakkossahaksi minullekin, 353G:n rinnalle. Echoa olen kanssa vilkuillut, mutta onhan tuossa Stihlissä ylivoimainen teho/painosuhde.
Tämä Echot lähinnä..


Kuitupuun sahuuseen ja alustan siivoamisen ennen raivuria etsin riukuranteilleni sopivampaa sahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mää oon jo tavallaan päättänyt ostaa tuon CS3510-ES mallin. Ja yleensä kun tällainen harkittu pohdinta on alkanut, niin lopulta se kampe on tullut hankittua. Tubessakin oli koekäyttövideoita, eikä pahemmin haukuttu.
 
Vähän meinaa olla ostokuumetta kevyempään sahaan...onko kokemuksia Stihlin 201:stä, joka eniten kiinnostaisi?
Tulihan tuolla useita vuosia sahailtua, kunnes vaihdoin suurempaan. Oli se oikein hyvä ja näppärä saha, tehoakin ihan kohtuullisesti. Tärinänvaimennus jousi katkesi kerran, muita vikoja en muista olleen.
 
Kansoja ja maita voi karkeasti jaotella kahteen ryhmään, eli niihin jotka osaa tehdä sahoja ja niihin jotka ei osaa. Japanilaiset kuuluu siihen osaavaan ryhmään..
Vaihdoin tuon edellämainitun Stihlin Japanissa valmistettuun Husqvarnaan ja hyvä peli sekin on ollut. Jos kokemukseni Stihlin sahoista ovat olleet hyviä, ei samaa voi sanoa toisesta saksalaismerkistä eli Solosta. Tarvitsin joskus isoa tukkisahaa ja Solon suurin malli oli hinnaltaan edullinen. Käyttö jäi kuitenkin lyhyeksi erilaisten vikojen vuoksi. Erittäin ärsyttävä piirre oli myös bensakorkin vuotaminen pakkasilla. Ilmeisesti tiiviste kutistui tai kovettui kylmässä ja vaatteet haisivat bensalta jo lyhyenkin käytön jälkeen.
 
Ehkäpä juuri akkukoneissa ja joissain muissa työkaluissa se halvan ja hyvän ero onkin suurin.
Oman kokemuksen mukaan hirveästi ei mene väärään, jos Milwaukeen ostaa. Arvokkaita ovat, mutta jonkinlaisia asennustöitä maansiirtokoneisiin noilla on tullut tehtyä. Välttämättä huonoilla kamppeilla ei olisi onnistunut.
 
Mulla vähän samat mietteet. Tosin tulee kakkossahaksi, joten ei tarvi olla paras ja kallein niin harrastajasarjakin riittää tässä kohtaa. Echo on vähän ollut harkinnassa. Käyttö karsinnassa, nurkkahommissa ja sirkkelillä klapeja tehdessä isompien puiden pätkimistä 2-3 metrisiksi. 1,5 kilowattinen riittäis ihan hyvin.
Echoa ja Shimanoa olen kuullut jopa ammattilaisten kehuvan, mutta itse olen kyllä arvostanut Stihliä. Nämä on niitä makuasioita joista lähinnä saa tappelun aikaiseksi.
 
Oman kokemuksen mukaan hirveästi ei mene väärään, jos Milwaukeen ostaa. Arvokkaita ovat, mutta jonkinlaisia asennustöitä maansiirtokoneisiin noilla on tullut tehtyä. Välttämättä huonoilla kamppeilla ei olisi onnistunut.
Kaveri korjaa raskaita koneita työkseen ja käytössä Makitaa. Nyt on hankkinut ikäloppujen korvaajaksi Milwaukeeta.
 
Mää oon jo tavallaan päättänyt ostaa tuon CS3510-ES mallin. Ja yleensä kun tällainen harkittu pohdinta on alkanut, niin lopulta se kampe on tullut hankittua. Tubessakin oli koekäyttövideoita, eikä pahemmin haukuttu.
Tuo taitaa olla paras saha, jonka saa reilun 250 € hìnnalla. Itseäkin vähän kutkuttais isomman Tilhin kaveriksi. Echon yläkahvasaha löytyy jo.
 
Back
Top