Koneosasto - Maansiirto, maatalous, metsä yms. työkoneet.

Mää oon joskus miettinyt, että jätetäänkö noista Intian valmisteista ne aluevaihteen hitaat rattaat kokonaan asentamatta lootaan. Kyllähän kytkinlevy vielä tuommoista kestää kohtuullisesti, kun polkimen liike näyttää olevan on-off tyyppistä. Luistatteluhan sen syö ennen aikojaan.
 
Mikähän tuollapäin mahtaa olla kytkimen keskimääräinen ikä :rolleyes:

Suhteellisen pieniä takaveto traktoreita, ei etupainoja, kärryissä ei juuri aisan painatusta traktorin vetäville. Eikä voi laittaakaan, kun keulii jo tuolla.

Jo noiden traktoreiden kokoluokan 4 wd asiallinen telikärry perässä menisi noilla kuormilla sen kun ajaisi.

Jokseenkin tympeän näköistä mesomista.
 
Siteeraanpa itseäni känni-topikista.

Manuaali Honda CR-V joutui käymään kytkimen vaihdossa ja nyt joutuu sitten kysymään korjaamolta, että miksi halutessaan voisi laittaa pakin päälle täydessä vauhdissa,
kun se aiemmin ei ollut mahdollista. Eli siis pakki on 5- ja 6-vaihteiden vieressä ja aiemmin siinä on ollut "haitta", niin ettei pakkia ole vauhdissa saanut päälle. Nyt ei ole...

Eli osaakohan joku arvailla, mistä lienee kysymys? Kaksoimassavauhtipyörä oli porsinut ja koko kytkinpaketti meni vaihtoon. Ja tehtiin oikealla korjaamolla verokortille, eikä totuttuun tapaan kossupalkalla näreennokassa.
 
Siteeraanpa itseäni känni-topikista.

Manuaali Honda CR-V joutui käymään kytkimen vaihdossa ja nyt joutuu sitten kysymään korjaamolta, että miksi halutessaan voisi laittaa pakin päälle täydessä vauhdissa,
kun se aiemmin ei ollut mahdollista. Eli siis pakki on 5- ja 6-vaihteiden vieressä ja aiemmin siinä on ollut "haitta", niin ettei pakkia ole vauhdissa saanut päälle. Nyt ei ole...

Eli osaakohan joku arvailla, mistä lienee kysymys? Kaksoimassavauhtipyörä oli porsinut ja koko kytkinpaketti meni vaihtoon. Ja tehtiin oikealla korjaamolla verokortille, eikä totuttuun tapaan kossupalkalla näreennokassa.
Tuliko siihen uusi kaksoismassapaketti vai tavallinen kytkin tilalle? Joihinkin merkkeihin käy tavallinen kytkin tilalle.

Meillä kesti Toyotassa tavallinen kytkin 300 tkm, sitten siitä porsi kone niin vaihdettiin uudet kytkimen osat samalla.

Ongelma on luullakseni asennuksen liittyvä. Siitähän käytettiin laatikko irti kytkimen vaihdon takia ja vika tuli. Ota yhteyttä korjaamoon, joka työn teki. Korjaa he virheensä. (Jos ei, oli mahdollisesti viimeinen EK:n käynti sillä pajalla.)

Vika on sen laatuinen, että sillä tuhoaa vaihteiston ja isot mahdollisuudet jopa onnettomuuteen. Satasen vauhdissa peruutusvaihde päälle liukkaalla, silloin lähti sano Annikki Tähti.. Renkaat lukkoon, vaihteistosta mahtava pauke yms..

Älä ainakaan anna kenenkään muun ajaa sillä ennen korjausta. Ja ennemmin tai myöhemmin vian aiheuttama ominaisuus unohtuu sinultakin.
 
Siteeraanpa itseäni känni-topikista.

Manuaali Honda CR-V joutui käymään kytkimen vaihdossa ja nyt joutuu sitten kysymään korjaamolta, että miksi halutessaan voisi laittaa pakin päälle täydessä vauhdissa,
kun se aiemmin ei ollut mahdollista. Eli siis pakki on 5- ja 6-vaihteiden vieressä ja aiemmin siinä on ollut "haitta", niin ettei pakkia ole vauhdissa saanut päälle. Nyt ei ole...

Eli osaakohan joku arvailla, mistä lienee kysymys? Kaksoimassavauhtipyörä oli porsinut ja koko kytkinpaketti meni vaihtoon. Ja tehtiin oikealla korjaamolla verokortille, eikä totuttuun tapaan kossupalkalla näreennokassa.
Voiko se mennä oikeasti päälle vai kuuluuko vain jumalaton rutina jos yrittää? Eikö ne rattaat pyöri eripäin siinä? Joku haitta tai muu kynnys jäänyt puuttumaan siinä laatikon kasaamisessa? MUTTA älä kokeile oikeasti vauhdissa jos se ottaakin pakin päälle vauhdissa..
 
Voiko se mennä oikeasti päälle vai kuuluuko vain jumalaton rutina jos yrittää? Eikö ne rattaat pyöri eripäin siinä? Joku haitta tai muu kynnys jäänyt puuttumaan siinä laatikon kasaamisessa? MUTTA älä kokeile oikeasti vauhdissa jos se ottaakin pakin päälle vauhdissa..
Leyland Syncro-lootalla ottaa täydestä laukasta peruutusvaihteen. Kun sillä harvakseen ajelee, on syytä palauttaa mieleen, missä nurkassa on R. Laatikko siitä tuskin hajoaisi, se on luja, mutta jostain muualta voimalinjasta.

8c8598fb8385542ec2b0848448406f7c.jpg
Syncromallissa kepit sivulla. Erinomainen ja luja laatikko. 80-luvun alun traktoreiden parhaita vaihteistoja. Kolme aluetta, kolme eteen ja yksi taakse joka alueella.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko se mennä oikeasti päälle vai kuuluuko vain jumalaton rutina jos yrittää? Eikö ne rattaat pyöri eripäin siinä? Joku haitta tai muu kynnys jäänyt puuttumaan siinä laatikon kasaamisessa? MUTTA älä kokeile oikeasti vauhdissa jos se ottaakin pakin päälle vauhdissa..
Antaisi yrittää, mutta en viitsi. Onneksi niin pitkälle ei ole lipsahtanut, että ääni pääsisi. Vittumainen kun joutuu varomaan kutoselle vaihtaessa ja sitten on helposti nelonen silmässä.

Ei ole tarkoitus testata (vaikka kyllähän se tietysti ihan pikkuisen houkuttelee :rolleyes:), vaan maanantaina ilahduttaa korjaamon väkeä omalla mainiolla persoonallani.
 
Antaisi yrittää, mutta en viitsi. Onneksi niin pitkälle ei ole lipsahtanut, että ääni pääsisi. Vittumainen kun joutuu varomaan kutoselle vaihtaessa ja sitten on helposti nelonen silmässä.

Ei ole tarkoitus testata (vaikka kyllähän se tietysti ihan pikkuisen houkuttelee :rolleyes:), vaan maanantaina ilahduttaa korjaamon väkeä omalla mainiolla persoonallani.

He odottavat sinua epäilemättä ilolla ja pursuen lämmintä asiakaspalveluhenkeä...

(ohessa valvontakameran kuva @EK edellisestä käynnistä hätätilanteita varten kehitetyn oppaan kannessa)

1616931002155.png
 
Tuliko siihen uusi kaksoismassapaketti vai tavallinen kytkin tilalle? Joihinkin merkkeihin käy tavallinen kytkin tilalle.

Meillä kesti Toyotassa tavallinen kytkin 300 tkm, sitten siitä porsi kone niin vaihdettiin uudet kytkimen osat samalla.

Ongelma on luullakseni asennuksen liittyvä. Siitähän käytettiin laatikko irti kytkimen vaihdon takia ja vika tuli. Ota yhteyttä korjaamoon, joka työn teki. Korjaa he virheensä. (Jos ei, oli mahdollisesti viimeinen EK:n käynti sillä pajalla.)

Vika on sen laatuinen, että sillä tuhoaa vaihteiston ja isot mahdollisuudet jopa onnettomuuteen. Satasen vauhdissa peruutusvaihde päälle liukkaalla, silloin lähti sano Annikki Tähti.. Renkaat lukkoon, vaihteistosta mahtava pauke yms..

Älä ainakaan anna kenenkään muun ajaa sillä ennen korjausta. Ja ennemmin tai myöhemmin vian aiheuttama ominaisuus unohtuu sinultakin.
Kaksoismassa. Se siitä olikin porsinut.
 
He odottavat sinua epäilemättä ilolla ja pursuen lämmintä asiakaspalveluhenkeä...

(ohessa valvontakameran kuva @EK edellisestä käynnistä hätätilanteita varten kehitetyn oppaan kannessa)

Katso liite: 48547
Ehkä ei sentään. Yritetään aluksi hyvällä. Yleensä suosin aluksi semmoista rakentavaa lähestymistapaa, mutta tietysti jos se ei toimi, niin sitten pitää kokeilla vähemmän rakentavaa lähestymistapaa.
 
Kaksoismassa. Se siitä olikin porsinut.

Paljonko kesti CRV:n kaksoismassa?
Tarjosiko korjaamo kaksoissmassa vauhtipyörän tilalle tavallista vaihtoehtona?

En tiedä, saako CRV:en tavallista vauhtipyörää ja kun siinä nyt joka tapauksessa uusi kaksoismassa on, ei sitä nyt kannata enää tässä remontissa vaihtaa.

Tavallinen vauhtipyörä on käytännössä tuhoutumaton, kaksoismassa ei valitettavasti ole. Osassa autoista kytkimen akilleen kantapää.

En käsitä, miksi kyseistä rikkoontuvaa paskavärkkiä autoihin edes alettiin asentamaan. Edut ovat minimaaliset, haitat maksimaaliset. Edut ovat lähinnä korjaamoilla. Työllistävä vaikutus.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko kesti CRV:n kaksoismassa?
Tarjosiko korjaamo kaksoissmassa vauhtipyörän tilalle tavallista vaihtoehtona?

En tiedä, saako CRV:en tavallista vauhtipyörää ja kun siinä nyt joka tapauksessa uusi kaksoismassa on, ei sitä nyt kannata enää tässä remontissa vaihtaa.

Tavallinen vauhtipyörä on käytännössä tuhoutumaton, kaksoismassa ei valitettavasti ole. Osassa autoista kytkimen Akilleen kantapää.

En käsitä, miksi kyseistä rikkoontuvaa paskavärkkiä autoihin edes alettiin asentamaan. Edut ovat minimaaliset, haitat maksimaaliset. Edut ovat lähinnä korjaamoilla. Työllistävä vaikutus.
Ei kestänyt kuin 120.000 km. Appiukko luultavasti pilasi ajamalla millä sattuu vaihteilla. Lähtee se neliveto 2.2-litrainen turbodiesel vaikka vitosella, mutta ei se hyväksi ole. Ja saattoipa siinä peräkärryssä joskus olla vähän painoa...
 
20181117_100126-jpg.42728

 
20181117_100126-jpg.42728

Tässä kuvan jutussa Zetorin vauhtipyörä hajosi ja tuli kotelostaan ns räjähdysmäisesti ulos. Nämä vanhat Zetkathan olivat tunnettuja jumalattomasta väännöstään joka tuli jumalattoman suuresta/painavasta vauhtipyörästä. Olisko painanut n 200 kg. Sellainen kiekko kun lähtee 1500 r/min liikkeelle niin en haluaisi olla lähellä..
Edit Vauhtipyörän paino tarkastettu, 147kg 350grammaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja homma rokkaa taas! CR-V:ssä se pakin esto toimii sähköllä. Monttööri oli kyllä kytkenyt piuhan, mutta hieman liian hellästi. Suojakuori oli kyllä kiinni, mutta sisällä piuha oli irti. Varmaan ollut aluksi hennosti kiinni, koska perjantaina en vikaa huomannut ja lauantaina soratiellä ravisti sitten irti. No, kolmessa vartissa asia oli hoidettu. Pahoittelivat asiaankuuluvasti ja olimme tyytyväisiä molemmin puolin.
 
Back
Top