Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuota kaksoistraktoria tarkoitat? Doe taitaa olla merkiltään?Tuolla takanahan vilahti vielä nerokkaampi laite heti tuon kohdan jälkeen:
Tuossa mun linkittämässä koneessa tuo neliveto on täysin synkronoitu molemmilla akseleilla kun se toimii ajovoimanoton kautta. Voimaa ei kyllä varmasti ole liikaa 42 hevosvoimassa. Noissa Doe-traktoreista taas on voimaa heti tuplasti, mutta sitä en tiedä miten noi puolikkaat sitten on saatu toimimaan yhteen? Noita Doe-traktoreitahan siis tehtiin ihan teollisesti joskus 60-luvulla Briteissä.
Olihan noit tuplatraktoreita ihan kotimaisiakin ja tälle palstalle sopivasti tilaajana SA-int.Tuossa mun linkittämässä koneessa tuo neliveto on täysin synkronoitu molemmilla akseleilla kun se toimii ajovoimanoton kautta. Voimaa ei kyllä varmasti ole liikaa 42 hevosvoimassa. Noissa Doe-traktoreista taas on voimaa heti tuplasti, mutta sitä en tiedä miten noi puolikkaat sitten on saatu toimimaan yhteen? Noita Doe-traktoreitahan siis tehtiin ihan teollisesti joskus 60-luvulla Briteissä.
Väkevästi vetävä tandem-traktori – viimeiset tandemit valmistuivat 70-luvun alussa
Ennen suurien nelivetotraktoreiden yleistymistä oli kahden takavetoisen traktorin yhdistäminen ainoa keino mittavaan vetovoiman kasvattamiseen. Melko hyvin toimineiden, mutta kalliiden tandem-traktoreiden aika päättyi 1970-luvun alussa, jolloin tarjolla oli jo riittävän tehokkaita nelivetoja.www.koneviesti.fi
Ei mitään tatsia tuohon, mutta vastaavan kokoista T8 New Hollandia olen ajanut. Ihan kuin kuorma-autolla ajaisi, ei noita oikein osaa edes traktorina pitää. Ihan pienen tilakeskuksen pihaan ei tartte haaveilla peruuttavansa, koska se ei vaan mahdu sinne.Aika möhkö traktoriksi, oletteko ottaneet tuntumaan tähän? Itsellä tarjoutui koeajomahdollisuus vähän aikaa sitten.S- Sarjan traktorit | 280-425 HV | Valtra
Valtra S-sarjan traktori puskee, nostaa ja vetää läpi kovimpienkin töiden helposti, ja tekee sen tarkasti ja älykkäästi.www.valtra.fi
Edit Ettei aina vaan pelkkiä museokoneita tule laitettua..
Joo, kyllä. Pv:n näkemys vetotehon tarpeeseen aikaan ennen nelivetoja.Olihan noit tuplatraktoreita ihan kotimaisiakin ja tälle palstalle sopivasti tilaajana SA-int.
Eikö tämä S-sarjalainen ole valmistettu jossakin muualla kuin Suolahdessa? Ranskassa?Aika möhkö traktoriksi, oletteko ottaneet tuntumaan tähän? Itsellä tarjoutui koeajomahdollisuus vähän aikaa sitten.S- Sarjan traktorit | 280-425 HV | Valtra
Valtra S-sarjan traktori puskee, nostaa ja vetää läpi kovimpienkin töiden helposti, ja tekee sen tarkasti ja älykkäästi.www.valtra.fi
Edit Ettei aina vaan pelkkiä museokoneita tule laitettua..
Joo, Ranskassa se on tehty. Fendtin vaihteisto, MF tekniikkaa ilmeisesti osin ja Valtraa osin. Ja SisuDiesel moottori. Ranskalaista kokoonpanoa.Eikö tämä S-sarjalainen ole valmistettu jossakin muualla kuin Suolahdessa? Ranskassa?
Eikö se ollut jonkun Agco-koneen sisarmalli eli ei mikään aito Valtra?
Fendt-miehet ovat oma lahkonsa. Ei kannata järkiperusteilla keskustella.Joo, Ranskassa se on tehty. Fendtin vaihteisto, MF tekniikkaa ilmeisesti osin ja Valtraa osin. Ja SisuDiesel moottori. Ranskalaista kokoonpanoa.
Edit Mutta kuulemma TÄYSIN eri kone kuin vastaavan kokoiset Fendtit, ei saa edes puhua samana päivänä (kaverin mukaan jolla ollut ennen S-sarjainen ja nyt Fendt)
En tiedä onko samaa sukua. Veikkaan jotenkin että ei ole? Ei ole omaa kokemusta F-merkistä mutta käsittääkseni niissä trakoreissa on kaikki mitä voi ikinä kuvitella.Fendt-miehet ovat oma lahkonsa. Ei kannata järkiperusteilla keskustella.
Ei sillä, hyviä vehkeitä ovat, mutta ei Fendtiä hankkimalla velat muutu saataviksi, vaikka niin kehuvatkin.
Onko Fendt-asuntovaunut samaa Fendtiä kuin the traktorit? Voisi päästä parilla kympillä Fendt-miesten klaaniin.
Hintakin sitten sen mukainen. Onhan noita maatiloilla ja urakoitsijoilla, mutta useimmin Valtra, JD, MF tai NH vastaan tulee. Claasia Kesko saanut jonkun verran kaupaksi, mutta samanlainen marginaalimerkki kuin Deutz. Sinällään noillakin (Claas/Deutz) traktorin hommat hyvin hoitaa.En tiedä onko samaa sukua. Veikkaan jotenkin että ei ole? Ei ole omaa kokemusta F-merkistä mutta käsittääkseni niissä trakoreissa on kaikki mitä voi ikinä kuvitella.
Paitsi kaikissa fenteissä ei ole edes kääntöjarruaEn tiedä onko samaa sukua. Veikkaan jotenkin että ei ole? Ei ole omaa kokemusta F-merkistä mutta käsittääkseni niissä trakoreissa on kaikki mitä voi ikinä kuvitella.
Fendt -asuntovaunujen ja traktoreiden logo on kyllä fontiltaan niin lähellä toisiaan, että jotain yhteistä niillä on oltava koska firmat kyllä vartiovat logojaan hyvin tarkasti.En tiedä onko samaa sukua. Veikkaan jotenkin että ei ole? Ei ole omaa kokemusta F-merkistä mutta käsittääkseni niissä trakoreissa on kaikki mitä voi ikinä kuvitella.
Nykyään se on Accon tallissa niin Valtran huoltohan ne huoltaa. En tiedä muita kuin ne Accon merkit joilla sitä vaihteistoa on, enkä tiedä onko muillakaan Accon merkeillä sitä uusinta versiota käytössä? Voisin kuvitella että mullistavia keksintöjä ei kilpailijoille myydä millään rahalla? Mutta en tunne tätä asiaa enempää niin voi vain arvailla..Kuinka muuten Fendtin huolto toimii tänä päivänä? Takavuosina Suomessa ei ollut kuin yks mies joka osasi korjata, jos tuli isompaa ongelmaa.
Onko muuten yksikään valmistaja vielä kehittänyt vastaavaa vaihteistoa? Ja moniko muu merkki käyttää Fendtin vaihteistoa?
Perkeles, tämähän alkoi vaivaamaan nyt: asuntovaunuja valmistava firma on perustettu 1922 ja traktoreita valmistava 1930.. Jotenkin tuntuu että ne ei liity toisiinsa kuitenkaan, tai ainakaan sitä ei sanota missään että liittyisivät. Annan selvitystehtävän asioista paremmin tietäville.Fendt -asuntovaunujen ja traktoreiden logo on kyllä fontiltaan niin lähellä toisiaan, että jotain yhteistä niillä on oltava koska firmat kyllä vartiovat logojaan hyvin tarkasti.
Katso liite: 48834
Traktorin logo:
Vaikka ne merkit ovat samaa konsernia, eivät silti aivan ristiin juuri noita vaihteistoja eri merkkeihin laittele. MF:n portaattomat ja Dyna 6 on eri laatikoita kuin Valtran vastaavat. Olettaisin myös, että Fendtin laatikkoa ei Valtraan ja MF:ään saa.Nykyään se on Accon tallissa niin Valtran huoltohan ne huoltaa. En tiedä muita kuin ne Accon merkit joilla sitä vaihteistoa on, enkä tiedä onko muillakaan Accon merkeillä sitä uusinta versiota käytössä? Voisin kuvitella että mullistavia keksintöjä ei kilpailijoille myydä millään rahalla? Mutta en tunne tätä asiaa enempää niin voi vain arvailla..