Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toisen vaijerin sokka oli irronnut. Nyt siinä tilalla on pielavetinen, kunnes varaosa tulee noin viikon kuluttua. Tänään meni huollossa n. tunti ja ensi viikolla arvioitu huoltoaika n. toinen tunti. Sokka tulee Wetteriltä, eli hinta voi olla mitä vain.Kuulostaa siltä, että toinen vaihteensiirtäjän vaijereista (tai tangoista kummalla onkaan tehty) on irronnut tai irtoamassa eli lootan sisällä kaikki kunnossa. Eli luotetaan vahvasti 5min korjaukseen.
Tuokin tod.näk. liittyy kytkinremontin yhteydessä tapahtuneeseen laatikon irrotuksen.JA VITTUUUUUUUUU!!!!!!!!!
Toissapäivänä laukesi sitten vaihteisto. Onneksi mitään ylimääräisiä nesteitä ei tullut ulos eikä pahoja ääniä kuulunut, mutta normaalisti kiihdyttäessä hävisi ensin kolmonen ja vähän siinä äimisteltyäni vedin takaisin kakkoselle ja siitä pikkuisen pakottamalla neloselle. Kun sitten kokeilin uudestaan kolmosta, vaihdekeppi heilui hervottomana kuin hullun mulukku ja vitos-kutos -puolelle ei ollut enää pääsyä ollenkaan. Uudestaan nelonen väkisin silmään ja 20+ km kotiin. Kotitiellä koppelo oli sitä mieltä, että hänen egonsa on isompi kuin auto, joten piti vähän hiljentää. Sittenpä ei löytynytkään enää kuin kakkonen. Onneksi matkaa oli enää kilometri jäljellä. Nyt ei tuon kakkosen lisäksi muita vaihteita löydykään, joten maanantaina tulee hinuri (jälleenmyyntiarvo laskee, kun ei voi myydä enää 110% heteroautona) ja vie korjaamolle, jossa tiistaina iltapäivällä ryhtyvät etsimään vikaa.
Onneksi vakuutuksessa on sekä hinausturva, että sijaisauto. Molemmat ilman omavastuuta tai vaikutusta bonukseen.
VITTU!
No joo. Tuli itselläkin mieleen, että voisi liittyä tuohon kytkinremonttiin. Kaverilla on työperäistä kokemusta korjaamopuolelta ja epäili vähän samaa.Tuokin tod.näk. liittyy kytkinremontin yhteydessä tapahtuneeseen laatikon irrotuksen.
Vaijeri tai vipu irti.
Ei kaikilta osin erityisen timanttista työtä remontin tehneeltä pajalta.
No, lähti käyntiin, kun akku oli ladattu täyteen. Äkkiä veikkaisin sitä akkua, mutta opiskellaan sitä mittaria. Akku maksaa sen reilut parisataa euroa ja laturi puolitoistasataa, eli oikeasti kiinnostaa, missä on vika.Akun kunnon tarkistaminen – AutoWiki
www.autowiki.fi
Yleismittarilla saat helposti mitatuksi akun jännitteen. Jos startti virkeästi pyörittää, ei vika ole akussa.
Yleensä tuossa tilanteessa (kone sammuu käyttäjän kämmätessä) mitään ei pitäisi mennä rikki. Oikein kovasta vedosta ja kovilta kierroksilta sammuttaminen voi rikkoa turbon, mutta lannoitteen levitys ei ole sellaista työtä.
Sarjassamme aika mystinen vika taas kerran.
Voisiko emännän arvon diskontata noista summista jollakin kaavalla @Fremen ?No, lähti käyntiin, kun akku oli ladattu täyteen. Äkkiä veikkaisin sitä akkua, mutta opiskellaan sitä mittaria. Akku maksaa sen reilut parisataa euroa ja laturi puolitoistasataa, eli oikeasti kiinnostaa, missä on vika.
Lähti käymään ennen ajoa. Latausvika mahdollisesti. Joskus on käynyt niinkin, että latauksen merkkivalo ei pala, vaikka laturin toiminta on ollut riittämätön.No, lähti käyntiin, kun akku oli ladattu täyteen. Äkkiä veikkaisin sitä akkua, mutta opiskellaan sitä mittaria. Akku maksaa sen reilut parisataa euroa ja laturi puolitoistasataa, eli oikeasti kiinnostaa, missä on vika.
Näillä perillä on vähän heikot markkinat, etenkin kun myös sillä emännällä on oma tahto.Voisiko emännän arvon diskontata noista summista jollakin kaavalla @Fremen ?
Voisiko emännän arvon diskontata noista summista jollakin kaavalla @Fremen[/USE
[/QUOTE]
Jos on uudehko ns nykytraktori niin voi olla mahdollista että liian alhainen jännite estää käynnistämisen? Ymmärsin jutustasi rivien välistä että startti ei pyörittänyt moottoria yhtään. Joku vanhempi traktori joka ei sisällä hienouksia voi taas huonolla akulla pyörittää startatessa moottoria mutta liian laiskasti käynnistyäkseen. Molemmat tilanteet selviää akkua lataamalla tai vaihtamalla. Sitten kuvaamassasi tilanteessa on mahdollista että kuski on vahingossa painanut jotain katkaisinta jotka estää käynnistyksen; josaain esim voimanoton kytkentä päälle estää käynnistyksen tai kotimaisessa controll-stopp-napin painaminen. Tällaisia voi käydä sekä vähän ajaneille että kokeneille kuskeillekin tai kuskille outoa koneelle ajavillekin.Sanokaapas taas viisaammat, että mitenkähän lienee?
Emäntä levitti apulantoja. Omien sanojensa mukaan lähti liikkeelle liian isolla vaihteella ja kone sammui. Ei lähtenyt enää käyntiin. Naapurista tuli tietomies paikalle ja diagnosoi (ilman kummempia laitteita) ongelmaksi akun. Kuitenkin traktori on ajettu pihaan pari kuukautta sitten ja sen jälkeen siirretty pari kertaa paikasta toiseen. Aina on lähtenyt nöyrästi käyntiin.
Voiko 2017 ostettu akku oikeasti olla finaalissa? On tietenkin totta, että talvisin sitä ei ole käytetty kuin vain tarvittaessa (1-5 kertaa kuussa), ja täällä kuitenkin on aika ravakoita pakkasia.
Mittarin hommasin ja loman aloittamisesta selvittyäni (ei kun siis kesäkeskeytyksestä), meinasin opetella käyttämään sitä, että voin katsoa laturin ja piuhojen tiedot. Ja laturin varo ei pala ja hihna on ehjä.
Luinkin juttusi maatalous-ketjusta ja laadin traktorin kuljettajasta pikaisen analyysin, niin on voinut pikaistuksissaan sen traktorin sammuttua tehdä sarjan nopeita mutta ei niiin harkittuja toimia jolloin kaikenlaiset nappuloiden painelut on mahdollisia tai joku käynnistykseen liittyvä toimenpide on unohtunut: vaihde päällä, kytkin ylhäällä, voa-päällä, ei ole ehkä suutuspäissään edes istunut penkillä.. No, ehkä se akku-perhana on kuitenkin syyllinen. Vaihtamalla tuosta selviää. Siis akun.Sanokaapas taas viisaammat, että mitenkähän lienee?
Emäntä levitti apulantoja. Omien sanojensa mukaan lähti liikkeelle liian isolla vaihteella ja kone sammui. Ei lähtenyt enää käyntiin. Naapurista tuli tietomies paikalle ja diagnosoi (ilman kummempia laitteita) ongelmaksi akun. Kuitenkin traktori on ajettu pihaan pari kuukautta sitten ja sen jälkeen siirretty pari kertaa paikasta toiseen. Aina on lähtenyt nöyrästi käyntiin.
Voiko 2017 ostettu akku oikeasti olla finaalissa? On tietenkin totta, että talvisin sitä ei ole käytetty kuin vain tarvittaessa (1-5 kertaa kuussa), ja täällä kuitenkin on aika ravakoita pakkasia.
Mittarin hommasin ja loman aloittamisesta selvittyäni (ei kun siis kesäkeskeytyksestä), meinasin opetella käyttämään sitä, että voin katsoa laturin ja piuhojen tiedot. Ja laturin varo ei pala ja hihna on ehjä.
Urakkakone tosimiehille!Siitä nyt lumilinkoa ostamaan, ei tule varmaan helpolla samanlaista vastaan..
Edit Käännety Proto-Sisu alustana, Valmetin 611 ajomoottorina, linkomoottori Scanian v8.
Jos paljon esim. metsäteiden talviaukaisuja, siinä olisi kova kone noihin hommiin. Se on tietysti vähän kysymysmerkki, miten tuo linko kestää kiviä.Siitä nyt lumilinkoa ostamaan, ei tule varmaan helpolla samanlaista vastaan..
Edit Käännety Proto-Sisu alustana, Valmetin 611 ajomoottorina, linkomoottori Scanian v8.
Pellolla jos vetelisi, tulisi kevät aikaisessa.Jos paljon esim. metsäteiden talviaukaisuja, siinä olisi kova kone noihin hommiin. Se on tietysti vähän kysymysmerkki, miten tuo linko kestää kiviä.
Sanoisin että kohtuullisen hyvin kestää. Maastokulkua kyllä rajoittaa että linkopää ei kauhean korkealle nouse tuossa.Jos paljon esim. metsäteiden talviaukaisuja, siinä olisi kova kone noihin hommiin. Se on tietysti vähän kysymysmerkki, miten tuo linko kestää kiviä.
Aukaisun ajankohdan valinta olisi tarkkaa. Jos liian aikaisin, routa pääsisi syvemmälle joka taas hidastaa kuivumista keväällä.Pellolla jos vetelisi, tulisi kevät aikaisessa.