Torrakko
Kapteeni
Niinpä. Tosin jotkut vaatii tuon uskomiseen sen, että Putin julkisesti uhkaa. Ei kelpaa esim. ydinaseiden siirto paikkaan jossa niitä ei ole ollut ennen. Mutta se viesti ei olekaan kansoille tarkoitettu vaan eri hallintojen sotilasasiamiehille ja kenraaleille.Minusta Venäjä kyllä on uhkaillut ydinaseillaan julkisesti ja se on ihan kirjattuna doktriiniinkin.
Sitten on vielä se "toinen este" eli ydinaseiden käyttäminen. Suomessa se ajatus on vieras. Niiden käyttö ei ole loogista vaikka kaikki asiasta kirjoitettu tutkimus on eri mieltä. Meni minulla muutamia vuosia oppia aiheesta ja tottua ajatukseen, että ydinaseet ei ole koristeita vaan kauheita aseita joita tullaan käyttämään kun tilanne vaatii. En minä ydinsodan ajatuksesta tykkää sen enempää kuin muutkaan, mutta todellisuus ei riipu minun tai edes koko Suomen tykkäyksistä. Tosin se kiinnostavin tieto on sellaisten salausten takana ettei niitä saa kuin harvat ja valitut. Esimerkiksi maalitukset ja erilaiset suunnitelmat iskuista.
Pohjois-Korealla jos on 60 pommia niin 5-6kpl suurkaupunkia voidaan tuhota melkein täysin. Ydinaseet pyyhkii helposti pois vastustajan joukot. Oletan että P-Korealla on sotilastiedustelu joka pyrkii paikantamaan vihollisen resurssit ja sotavoiman sijainnin.