Korean Sota Osa II ?

Tästä embargosta tulee mieleen Pearl Harboriin johtaneet tapahtumat:

Iso tappelu on kytenyt pitkän aikaa. Siinä suhteessa pullukka on oikeassa, mutta hänen vetonsa eivät tee asiasta yhtään helpompaa. Tämä tie on yksisuuntainen ja siitä on vaikea päästä ulos.

Tuskin tuollaista paikkaa pidettäisiin kivenheiton päässä kaupungin asuinrakennuksista, puiden peittäessä aitoja. Realistisempana vaihtoehtona pitäisin joko koulua/koulutuskeskusta tai jotain tehdastyöntekijöiden parakkia

Loogisesti varmasti onkin, mutta jonkin tuossa paikassa kylmää mun sydäntä.
 
Loogisesti varmasti onkin, mutta jonkin tuossa paikassa kylmää mun sydäntä.

Sellainen fiilis nyt tulee koko maasta, mutta täytyy pitää mielessä että totalitaarisesta järjestelmästään, henkilökulteista ja leirityksistään huolimatta PK on ainakin moneen muuhun (afrikan)maahan nähden kohtuullisen funktionaalinen yhteiskunta josta löytyy ainakin minimitason peruspalveluita. Ja näitä palveluita ei voida ylläpitää niin että joka kylän reunoilta löytyy ringissä pelkkiä keskitysleirejä ja krematorioita.
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys, jos teillä olisi jenkkien arsenaali ja käsky tuhota tuo rekkatehdas, mitä käyttäisitte?
Tehtaan nosturiin huollon/softapäivityksen yhteydessä kuormantunnistukseen oma koodinpätkä, kun sopiva kuorma on kyydissä (=Hwasong 15 polttoaineineen), alkaisi nosturi aivan oman elämänsä jonka lopputuloksena pienehkö "ullatus".
 
Paremmasta koreata löytyy erikoisuuksia, kuten tämä yli 50 km pitkä metrotunnelli, joka alkaa tuppukylästä ja päätyy vuoren sisälle.

Katso liite: 17907

Katso liite: 17908

Katso liite: 17909

Nyt vähän järkeä näihin tiedusteluanalyyseihin! Kyllä siellä P-Koreassa asiat tehdään ihan samantyylisillä periaatteilla kuin täällä meilläkin, kulttuuri, resurssit ja tietotaito vaan on vähän eri tasolla.

Tuo yli 100 km (Wonsan-Hamhung) kyhäelmä (ei siis 50 km) on moottoritien pohja (ei mikään metrotunneli). Ilmeisesti projekti on vaan jäänyt kesken. Google kuvien perusteella rakennustyöt on aloitettu noin 2011 paikkeilla ja melko pian sen jälkeen jääneet kesken. Tien linjaa ei näy 12/2010 kuvassa, mutta näkyy 12/2011.

Keskeneräisiä projekteja on tuolla runsaasti, vastaavanlainen moottoritie löytyy ainakin pohjoisosista myös. Siellä valmiilla liikennöidyllä moottoritiellä silta vaan yhtäkkiä päättyy ja ainoastaan moottoritien linja näkyy maastossa. Yhtenä esimerkkinä myös tuo Wonsanin lähellä oleva lentotukikohta, jossa kiitotie kulkee vuoren läpi. Nyt sitten ilmeisesti ovat tajunneet kuinka typerä idea tuo on ja rakentavat viereen tavallista kiitotietä, joka yllätys yllätys on noin 10 vuoden rakentamisen jälkeen edelleen kesken.
 
Tehtaan nosturiin huollon/softapäivityksen yhteydessä kuormantunnistukseen oma koodinpätkä, kun sopiva kuorma on kyydissä (=Hwasong 15 polttoaineineen), alkaisi nosturi aivan oman elämänsä jonka lopputuloksena pienehkö "ullatus".
Maa joka kärsii valuuttapulasta, mutta tekninen osaaminen riittää mm. ydinaseiden ja ICBM valmistamiseen. Kuinkahan suuri todennäköisyys on, että päästäisivät ulkopuolisen säätämään nostureita. Lisäksi veikkaisin, että nosturi on paikallista tuotantoa eikä siinä ole mitään softalla ohjattua.
 
Lisäksi veikkaisin, että nosturi on paikallista tuotantoa eikä siinä ole mitään softalla ohjattua.

Aliarvioit. PKlla ei ole mitään ongelmia softan tuotannossa, ja kuvien perusteella heillä on myös elektroniikkaa mihin laittaa softan. Noihin puikkohin on panostettu resursseja sen paljon että ei niitä voi jättää millekään nälän riivaamalla porolle.

Jos kuitenkaan matoa ei pääse ujuttamaan laitoksen koneisiin, niin itse käyttäisin termobarisia. Kaksi moabbia riittäisi tasaamaan nuo rakennukset.
 
B52 laivue. Mattopommitusta ww2 tyyliin.

Tuo kukkula alueella tekee tästä ongelmallisen ja mattopommitukset olisivat enemmän shokeeraavia kuin vaikuttavia. B1Bn mahtuisi tyhmää rautaa enemmän. Ongelma tässä tekee tuo kukkula, sillä jos se on ontto, niin pommittamiset ei pakosta auta ollenkaan. Mattopommituksia käyttäisin rajan alueella koksanien päällä moraalia rikkomassa.
 
Maa joka kärsii valuuttapulasta, mutta tekninen osaaminen riittää mm. ydinaseiden ja ICBM valmistamiseen. Kuinkahan suuri todennäköisyys on, että päästäisivät ulkopuolisen säätämään nostureita. Lisäksi veikkaisin, että nosturi on paikallista tuotantoa eikä siinä ole mitään softalla ohjattua.
Hyvin mahdollista että päästäisivät. Ei noita nosturivalmistajia aivan pilvin pimein ole. Vrt. http://www.konecranes.com/investors/konecranes-as-investment/business-environment lista kilpailijoista.
Mikä on todennäköisyys että uskaltaisi ottaa riskin ja huoltaa tuon nosturin itse? Entä jos sen vuoksi nosto epäonnistuu kun vielä johto on paikalla katsomassa? Jollain saattaisi olla itsesuojeluvaistoa vain sen verran että toteaisi tuota varten ulkopuolisen osaajan tarpeen olevan olemassa. Varsinkin jos odotettavissa oleva huoltolasku ei ole päätähuimaava.
En tiedä tehtaan historiasta, mutta se voi olla tehty jonkun tukiohjelman siivellä, jolloin laitteet voivat hyvinkin olla peräisin jostain nykyisen pakoterintaman ilkeältä puolelta.
Valuuttapulapointti kyllä erittäin validi.
 
Mistä tiedät P-Korealaisten todellisen luku-ja kirjoitustaidon?

En mistään. Mutta tuskin meikäläisen tietoa varsinaisesti kysyitkään kysymyksellä??

Esim. CIA:n arvio on kuitenkin että se on varsin hyvä.

Ei kai tuossa sinänsä ole mitään ihmeellistä ole. On ihan normaalia, että ihmiset osaavat lukea ja kirjoittaa, jos on toimiva koululaitos.

Mielenkiintoisempaa on, miksi jenkeissä ei osata.
 
Jälleen kerran on työläisten paratiisi näyttänyt ylivertaisuutensa loistavan toverin, kansan, armeijan ja puolueen kiistattoman johtajan hellässä ohjauksessa. Siinä missä kapitalismin kourissa kärvistelevät jenkit yrittävät saada lukutaitonsa edes säädylliselle tasolle imperialistisissa kolululaitoksissaan, on kunniakas sosialistinen sivistysjärjestelmä päässyt paikoittain jopa yli 100% lukutaitoon. Toisin kuin primitiivisessä lännessä on lukutaidottomien täydellinen poistaminen onnistunut aikanaan rakkaan johtajan kehittämällä ylivertaisella opetusuunnitelmalla, sekä ilmatorjuntakomppanian toverillisella yhteistyöllä.
 
...totalitaarisesta järjestelmästään, henkilökulteista ja leirityksistään huolimatta PK on ainakin moneen muuhun (afrikan)maahan nähden kohtuullisen funktionaalinen yhteiskunta josta löytyy ainakin minimitason peruspalveluita.

Noista peruspalveluista kannattaa erityisesti mainita esimerkiksi maailman kustannustehokkain vankeinhoitojärjestelmä, se, miten auliisti poliittinen koneisto kuuntelee kansalaisia niin näiden kotona, työpaikoilla kuin erilaisilla koulutusleireilläkin sekä tottakai myös todella tehokas elintasosairauksien torjuntaohjelma.
 
Back
Top