Idioottimaista kahden viikon takia. Mutta jos kerran avataan niin voisi jatkua koko kesäkuun sitten.Koulut avataan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idioottimaista kahden viikon takia. Mutta jos kerran avataan niin voisi jatkua koko kesäkuun sitten.Koulut avataan.
Kannatan avaamista.
Tämä on hyvä juttu ja kannattaa lukaista. Asiantuntijat esittävät näkemyksiään siitä, kannattaako virus tukahduttaa vai ei.
Idioottimaista kahden viikon takia. Mutta jos kerran avataan niin voisi jatkua koko kesäkuun sitten.
Minäkin olen ollut jo pitkään sitä mieltä että neuvolassa voitaisiin jo heittää uuniin vauvat jos geeniseulonta antaa viitteitä että voi olla perinnöllisiä tauteja kyseisellä vauvalla.Koronatrakkereitä kännyköihin ja lisää seurantaa.. Mitäs seuraavaksi? Nostetaan joku Palpatine keisariksi pienen kriisin seurauksena. Kovin helposti ihmiset on antamassa vapautensa pois, vai luuletteko että kaikista toimista luovuttaisiin heti kun vähän helpottaa... joo..
Pitäskö joskus vähän suhteuttaa asioita. Suomessa koronaan kuolleiden keski-ikä on jossain kahdeksankympin paremmalla puolella. Eli olisivat lähteneet muutenkin aika pian. Ne muutama nuorempi sitten mahtuu ihan tilastoihin, ja ruuminavaus kertoo oliko kyseessä perusterve piilevine sairauksineen...
Onko tämä Suomi niin jakautunut että on kouluja ja alueita, jopa kokonaisua maakuntia joissa opettajat näkevät hyvin mikä on oppilaiden tilanne - ja toisaalta on jotain persläpiä joissa ei mikään suju? Alle 2 viikkoa koulua, leikitään 2 metrin välein ja mitä siinä opetetaan?
Ja jostain on aloitettava yhteiskunnan avaaminen, se on pakko. Emme yksinkertaisesti voi ottaa velkaa tätä tahtia enää pitkään. Nytkin on lasku jo sellainen, että huhhuh.
Lue minun vaatimaton viestini. Uskallan väittää, että siinä on SE. Eli koulu ei ole elokuussa enää se sama, mistä maaliskuussa lähdettiin. Tässä ei mennä kuivilla sukilla eteenpäin.
Ja jostain on aloitettava yhteiskunnan avaaminen, se on pakko. Emme yksinkertaisesti voi ottaa velkaa tätä tahtia enää pitkään. Nytkin on lasku jo sellainen, että huhhuh.
Eli saatiin koulujen sulkemisen haitat, mutta nyt saavutetut hyödyt heitetään pois.
Tämäpä yllätys.
![]()
OAJ reagoi välittömästi päätökseen avata koulut – paheksuu hallituksen painotusta
”Vain terveysviranomaisten kanta.”www.is.fi
Valtaosa (80%) koronakaranteenin takia korvauksia hakenut on jäänyt nuolemaan näppejään. Kela on hylännyt 80 prosenttia hakemuksista, joilla on anottu tartuntatautipäivärahaa eli korvausta ansionmenetyksestä karanteenin aikana.
Hylkäyksen syynä on useimmiten ollut se, ettei hakemuksessa ole ollut mukana tartuntatautilääkärin kirjoittamaa todistusta.
Jotta päivärahaa heruu, hakemuksen liitteenä täytyy olla tartuntatautilääkärin määräys karanteenista, eristämisestä tai poissaolosta työstä. Muiden lääkäreiden todistus ei kelpaa.
Todistusvoimaa kertomallani ei ole, mutta kerronpahan kuitenkin reilun viikon sisältä pari tapahtumaa:Varsinkin kun sama väki kantaa nytkin kännykkää mukanaan ja antaa 24/7/365 sijaintitiedon isoveljen käyttöön.
Jotenkin veikkaan, että koulujen avaaminen ei nyt ihan ole pelkkä vasemmiston vaade.... Minä olisin pitänyt koulut kiinni loppun asti ja sitten elokuussa koulut auki, jos ei uusia isoja yllätyksiä tule. Nyt otetaan kyllä melkoinen riski, että saadaan kesäksi kunnon piikki, toivottavasti olen väärässä.Voi toki olla harjoittelukin. Harjoteltiinhan joulukuussa lentoasemallakin.
Tuo on totta. Mutta saavutetut taloudelliset hyödyt vs. "koulujen avaamisen todellinen merkitys oppilaille".. No ehkä sellaista on vasemmiston laskuopin mukaan. Suurempi vaikutus olisi ollut hallitulla ravintoloiden, edes osittaisella, avaamisella. Ja ne jotka pääsisivät takaisin töihin ravintoloihin tai niitä tukeviin yrityksiin laittaisivat lapsensa kouluun (jolloin koulujakin olisi avattu "tarpeen mukaan" - kuten ne ovat periaatteessa auki jo nyt)
Minä olen vähän sitä mieltä että koulujen avaaminen kahdeksi viikoksi tuo vain lisää kuluja suhteessa avaamisen kestoon ja oppilaiden saamaan hyötyyn. Monien muiden toimintojen avaaminen - niillä on paljon suurempi merkitys.