crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.
Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.
Voi olla,ettei ole käsitystä,mutten minä kaunainen ole.
Mutta veronmaksajana minä saan haukkua ja peräänkuuluttaa valtiolta vastuuta minunkin rahojen käytöstä. Se oikeus minulla on.
Tosin uskon,että noita tyhjänpäiväisiä paperinpyöritysvirkoja on takuulla enemmän,kuin 1% kaikista viroista.
Yhtälailla yksityinen sektorilla olisi paljon perattavaa.
Mutta yksityisellä sektorilla se ei haittaa,mikäli firman talous sen vaan kestää.
No jaa.. Ensinnäkin merkittävä osa yksityisestä sektorista pyörii julkisen sektorin rahoilla.
Toiseksi yksityinen sektori vyöryttää näemmä säännöllisesti satojen ja satojen miljardien tappiot veronmaksajien maksettavaksi. Kuten pankki- ja rahoitussektori, jonka geelitukat ovat niitä suurimpia julkisen sektorin manaajia, mutta heti kun palaa näpit, niin ollaan vinkumassa miljardien pankkitukiaisia.. Edelleen koko Euroopan talous on veitsenterällä näiden "tuottavien" yksityissektorin pelureiden vuoksi.
Jos palataan takaisin ruohonjuureen, niin taksiautoilijat ovat maatalouden ohella hyvä esimerkki yksityisen sektorin "yrittäjistä". Koko business perustuu julkisen sektorin maksamiin tukiaisiin, KELA-kyyteihin ym, mutta essonbaarissa ollaa niin yrittäjiä, niin yrittäjiä..