Kunnallisvaalit 2012

crane kirjoitti:
Kyllä ja sanon sanan,"suojatyöpaikka" sillä hyvin paljon valtion virkoja on ns. turhia virkoja,joita on pedattu vain tutuille ja kavereille.

P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.

Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.
 
Alkaen eduskunnan kansanedustajan avustajista, erinäisten virastojen virkamiehiin (koko virastoihin pahimmillaan) ja valuen alas kuntasektorille.

Se koira ärähtää johon kalikka kalahtaa...
 
Tvälups kirjoitti:
Alkaen eduskunnan kansanedustajan avustajista, erinäisten virastojen virkamiehiin (koko virastoihin pahimmillaan) ja valuen alas kuntasektorille.

Se koira ärähtää johon kalikka kalahtaa...

Sinähän sen ammattisotilaana eli virkamiehenä tiedät.
 
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
Kyllä ja sanon sanan,"suojatyöpaikka" sillä hyvin paljon valtion virkoja on ns. turhia virkoja,joita on pedattu vain tutuille ja kavereille.

P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.

Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.

Voi olla,ettei ole käsitystä,mutten minä kaunainen ole.
Mutta veronmaksajana minä saan haukkua ja peräänkuuluttaa valtiolta vastuuta minunkin rahojen käytöstä. Se oikeus minulla on.
Tosin uskon,että noita tyhjänpäiväisiä paperinpyöritysvirkoja on takuulla enemmän,kuin 1% kaikista viroista.

Asiaan liittyen hyvä video https://www.youtube.com/watch?v=GitfUpHYeMw
 
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
Kyllä ja sanon sanan,"suojatyöpaikka" sillä hyvin paljon valtion virkoja on ns. turhia virkoja,joita on pedattu vain tutuille ja kavereille.

P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.

Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.

Voi olla,ettei ole käsitystä,mutten minä kaunainen ole.
Mutta veronmaksajana minä saan haukkua ja peräänkuuluttaa valtiolta vastuuta minunkin rahojen käytöstä. Se oikeus minulla on.

Tosin uskon,että noita tyhjänpäiväisiä paperinpyöritysvirkoja on takuulla enemmän,kuin 1% kaikista viroista.

Takuulla onkin, mutta ei niitä virkoja siltikään kavereiden kesken ole jaettu. Siinä on kaksi tyystin eri asiaa..

Yhtälailla yksityinen sektorilla olisi paljon perattavaa.
 
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
Kyllä ja sanon sanan,"suojatyöpaikka" sillä hyvin paljon valtion virkoja on ns. turhia virkoja,joita on pedattu vain tutuille ja kavereille.

P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.

Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.

Voi olla,ettei ole käsitystä,mutten minä kaunainen ole.
Mutta veronmaksajana minä saan haukkua ja peräänkuuluttaa valtiolta vastuuta minunkin rahojen käytöstä. Se oikeus minulla on.

Tosin uskon,että noita tyhjänpäiväisiä paperinpyöritysvirkoja on takuulla enemmän,kuin 1% kaikista viroista.

Yhtälailla yksityinen sektorilla olisi paljon perattavaa.
Mutta yksityisellä sektorilla se ei haittaa,mikäli firman talous sen vaan kestää.
 
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
Kyllä ja sanon sanan,"suojatyöpaikka" sillä hyvin paljon valtion virkoja on ns. turhia virkoja,joita on pedattu vain tutuille ja kavereille.

P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.

Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.

Voi olla,ettei ole käsitystä,mutten minä kaunainen ole.
Mutta veronmaksajana minä saan haukkua ja peräänkuuluttaa valtiolta vastuuta minunkin rahojen käytöstä. Se oikeus minulla on.

Tosin uskon,että noita tyhjänpäiväisiä paperinpyöritysvirkoja on takuulla enemmän,kuin 1% kaikista viroista.

Yhtälailla yksityinen sektorilla olisi paljon perattavaa.
Mutta yksityisellä sektorilla se ei haittaa,mikäli firman talous sen vaan kestää.

No jaa.. Ensinnäkin merkittävä osa yksityisestä sektorista pyörii julkisen sektorin rahoilla.

Toiseksi yksityinen sektori vyöryttää näemmä säännöllisesti satojen ja satojen miljardien tappiot veronmaksajien maksettavaksi. Kuten pankki- ja rahoitussektori, jonka geelitukat ovat niitä suurimpia julkisen sektorin manaajia, mutta heti kun palaa näpit, niin ollaan vinkumassa miljardien pankkitukiaisia.. Edelleen koko Euroopan talous on veitsenterällä näiden "tuottavien" yksityissektorin pelureiden vuoksi.

Jos palataan takaisin ruohonjuureen, niin taksiautoilijat ovat maatalouden ohella hyvä esimerkki yksityisen sektorin "yrittäjistä". Koko business perustuu julkisen sektorin maksamiin tukiaisiin, KELA-kyyteihin ym, mutta essonbaarissa ollaa niin yrittäjiä, niin yrittäjiä..
 
koponen kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Niin kuin esimerkiksi puolustusvoimien kouluttajan paikat? Poliisi? Sairaanhoitajat ja lääkärit? Opettajat?
Taisi olla puhe niistä "erityisasiantuntijan" paikoista, joilla perustellaan korkea keskituntiansio. Puuttumatta julkisen sektorin organisointiin mm. yllä lueteltujen henkilöryhmien ja valtiolla työskentelyn osalta, omakin kokemukseni tukee sitä että paljon voisi ottaa pois ilman minkään tosiasiallisesti tarpeellisen vaarantumista. Suorittavassa portaassa ei vain ole ihan niin kivaa kuin asiantuntijatöissä ja keskijohdossa...

Suurin virhe minusta on nähdä työmarkkinat ja johtaminen samaparisina julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Voi sori, minä vetäydyn keskustelusta, kun olen vaan tällainen toisten verorahoilla loisiva riviope.
 
Kykypuolueen ehdokas on valjastanut ykkösluokan sloganin ja vetäjät vaalivankkurinsa eteen:
=======================================================
"I love kok" - onko tämä syksyn härskein vaalivideo?

http://www.iltasanomat.fi/kuntavaalit/art-1288509756967.html?pos=ok-nln

Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaan Paul Brennanin vaalivideo on harvinaisen kaksimielinen.
Helsingissä ehdolla olevan Paul Brennanin virallisella vaalivideolla lukuisat kauneuskilpailuissa menestyneet kaunottaret toistavat lausetta "I love kok".

Video on tarkoituksella varsin kaksimielisesti latautunut, sillä kokoomuksen lyhenne kok kuulostaa (hyvä, ettei sentään maistu, toim huom) kaunotarten suussa
samalta kuin englanninkielinen sana cock, joka tarkoittaa miehen sukupuolielintä - ja kukkoa.

Videolla on mukana tunnettuja suomalaiskaunottaria, muun muassa yrittäjä Susanna Penttilä, tämänvuotisen Miss Suomi -kisan
lehdistön ihannetyttö Krista Haapalainen, päätoimittaja Susanna Ingerttilä (ent. Sievinen) ja Miss Globe Suomi Kati Kokkonen.
 
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
crane kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
P**kat, jos noita puoluetovereille pedattuja virkoja on, niin niitä korkeintaan 1 prosentti, todennäköisemmin 1 promille viroista.

Näkee ettei kaunaisella nimimerkki cranella ole mitään käsitystä asiasta.

Voi olla,ettei ole käsitystä,mutten minä kaunainen ole.
Mutta veronmaksajana minä saan haukkua ja peräänkuuluttaa valtiolta vastuuta minunkin rahojen käytöstä. Se oikeus minulla on.

Tosin uskon,että noita tyhjänpäiväisiä paperinpyöritysvirkoja on takuulla enemmän,kuin 1% kaikista viroista.

Yhtälailla yksityinen sektorilla olisi paljon perattavaa.
Mutta yksityisellä sektorilla se ei haittaa,mikäli firman talous sen vaan kestää.

No jaa.. Ensinnäkin merkittävä osa yksityisestä sektorista pyörii julkisen sektorin rahoilla.

Toiseksi yksityinen sektori vyöryttää näemmä säännöllisesti satojen ja satojen miljardien tappiot veronmaksajien maksettavaksi. Kuten pankki- ja rahoitussektori, jonka geelitukat ovat niitä suurimpia julkisen sektorin manaajia, mutta heti kun palaa näpit, niin ollaan vinkumassa miljardien pankkitukiaisia.. Edelleen koko Euroopan talous on veitsenterällä näiden "tuottavien" yksityissektorin pelureiden vuoksi.

Jos palataan takaisin ruohonjuureen, niin taksiautoilijat ovat maatalouden ohella hyvä esimerkki yksityisen sektorin "yrittäjistä". Koko business perustuu julkisen sektorin maksamiin tukiaisiin, KELA-kyyteihin ym, mutta essonbaarissa ollaa niin yrittäjiä, niin yrittäjiä..

Ihan oivalliset pointit heitit. Julkisella rahalla pyörii niin paljon erilaisia "yrityksiä" ja yrityksiä, ettei sitä uskoisikaan. Ovatko ne jotenkin valovoimaisempia kuin konttorissa raatava valtion pikku työmuurahainen? Tokko ovat. Olen itsekin aikanaan pyörittänyt kioskia, joka käytännössä toimi pääasiassa julkisella rahoituksella.

Koposella on takataskussa selvästi hyvää pointtia aiheeseen, jos haluaisi avata lisää. On näköjään Noam Chomskynsa lukenut.
 
juhapar kirjoitti:
koponen kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Niin kuin esimerkiksi puolustusvoimien kouluttajan paikat? Poliisi? Sairaanhoitajat ja lääkärit? Opettajat?
Taisi olla puhe niistä "erityisasiantuntijan" paikoista, joilla perustellaan korkea keskituntiansio. Puuttumatta julkisen sektorin organisointiin mm. yllä lueteltujen henkilöryhmien ja valtiolla työskentelyn osalta, omakin kokemukseni tukee sitä että paljon voisi ottaa pois ilman minkään tosiasiallisesti tarpeellisen vaarantumista. Suorittavassa portaassa ei vain ole ihan niin kivaa kuin asiantuntijatöissä ja keskijohdossa...

Suurin virhe minusta on nähdä työmarkkinat ja johtaminen samaparisina julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Voi sori, minä vetäydyn keskustelusta, kun olen vaan tällainen toisten verorahoilla loisiva riviope.

No et sinä nyt juhapar noin helpolla pääse. Pakkohan sitä on yhteiskunnassa olla opettajia, pappeja, lukkareita, suntioita, joku upseeri ja poliisitkin ovat ihan tarpeellisia.

Ei näitä pakinoita kannata kovin vakavasti ottaa.
 
baikal kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
koponen kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Niin kuin esimerkiksi puolustusvoimien kouluttajan paikat? Poliisi? Sairaanhoitajat ja lääkärit? Opettajat?
Taisi olla puhe niistä "erityisasiantuntijan" paikoista, joilla perustellaan korkea keskituntiansio. Puuttumatta julkisen sektorin organisointiin mm. yllä lueteltujen henkilöryhmien ja valtiolla työskentelyn osalta, omakin kokemukseni tukee sitä että paljon voisi ottaa pois ilman minkään tosiasiallisesti tarpeellisen vaarantumista. Suorittavassa portaassa ei vain ole ihan niin kivaa kuin asiantuntijatöissä ja keskijohdossa...

Suurin virhe minusta on nähdä työmarkkinat ja johtaminen samaparisina julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Voi sori, minä vetäydyn keskustelusta, kun olen vaan tällainen toisten verorahoilla loisiva riviope.

No et sinä nyt juhapar noin helpolla pääse. Pakkohan sitä on yhteiskunnassa olla opettajia, pappeja, lukkareita, suntioita, joku upseeri ja poliisitkin ovat ihan tarpeellisia.

Ei näitä pakinoita kannata kovin vakavasti ottaa.

Piruiluahan se olikin, veli hyvä ;)
 
Meidänkään kunnassamme ei taida olla yhtään ehdokasta, jonka vaaliteemana olisi kunnan hallinnon ja palvelutuotannon kriittinen tarkastelu, saneeraus ja rakentaminen uudelta pohjalta.

(Meinasin valuttaa tähän kaikenlaista talousdataa, mutta eipä kuntavaaleissa päätetä kuin pienestä osasta tuota kakkua. Päätettäisiin nyt edes siitä...)
 
"Herra 36 ääntä" sai tällä kertaa 40 ääntä. Hienoinen parannus, mutta vaalipiiri oli vaihtunut Espooseen, eli aika säälittävää. Arvatkaa kuka oli kyseessä.
 
Onneksi olkoon Helsinki.

http://www.hs.fi/kotimaa/HSn+arvokartta+n%C3%A4ytt%C3%A4%C3%A4+uusien+valtuutettujen+arvomaailman/a1305610630424
 
SJ kirjoitti:
"Herra 36 ääntä" sai tällä kertaa 40 ääntä. Hienoinen parannus, mutta vaalipiiri oli vaihtunut Espooseen, eli aika säälittävää. Arvatkaa kuka oli kyseessä.

Oireet viittaavat vahvasti desanttidosentti Bäckelströmiin
 
miheikki kirjoitti:
Onneksi olkoon Helsinki.

http://www.hs.fi/kotimaa/HSn+arvokartta+n%C3%A4ytt%C3%A4%C3%A4+uusien+valtuutettujen+arvomaailman/a1305610630424

Kansa saa ne johtajat jotka se ansaitsee. Niin se vain on, mitään muuta selitystä asioille en keksi.
 
Valtuutettu on talousasioissa oikeistolaisempi kuin puolueensa. Arvokysymyksissä hän on puoluettaan konservatiivisempi.

Minun etsiessäni ehdokasta tulin siihen tulokseen, että tuo on sellainen määritelmä, joka ehdokkaan tulisi täyttää. Sopivia ehdokkaita löytyi loppujen lopuksi kahdesta puolueesta…
 
Tässä olisi ollut arvomaailmaani aika sopiva ehdokas vaikka turhan vihreä onkin http://www.vaalikone.fi/kunta2012/helsinki/ehdokkaat/piraattipuolue/syreeni-sampo/

Valitsin kuitenkin tutun ja turvallisen
 
Peiper kirjoitti:
Tässä olisi ollut arvomaailmaani aika sopiva ehdokas vaikka turhan vihreä onkin http://www.vaalikone.fi/kunta2012/helsinki/ehdokkaat/piraattipuolue/syreeni-sampo/

Valitsin kuitenkin tutun ja turvallisen

A. Ankka?
 
Back
Top