Kunniakulttuurit

Tyttöjen silpominen on kyllä sen luokan brutaali teko, että soisin viranomaisille työkalupakkiin huostaanoton sijaisperheeseen ja näiden barbaarivanhempien välittömän karkotuksen.
Suomessahan todellisuus on se, että vaikka lapsi otettaisiin huostaan, lastensuojelulain mukaan pitää huomioida lapsen kielellinen, kulttuurinen sekä uskonnollinen tausta kun etsitään uutta kotia. Jokainen voi itse miettiä mitä se käytännössä tarkoittaa, esimerkiksi tulevien ISIS-lasten tapauksessa.


Karkotukset tässä asiassa ovat täyttä utopiaa, mutta tätähän suurin osa suomalaisista tuntuu haluavan joten näillä mennään.
 
Mutta rasismi ja kulttuuri yms... ei voi puuttua. Tämä on se ongelma. Ei voi puuttua johonkin ja hyväksyä toisaalta jotain.
 
Sitä ihteään... kehtas paskiainen vielä esiintyä tämä päässä oikeussalissa.

1632483736947.png

LÄNSI-UUDENMAAN käräjäoikeus tuomitsi perheenisän elinkautiseen vankeusrangaistukseen vaimonsa murhasta.

Rikos tapahtui perheen kotona Vihdin Nummelassa 6. toukokuuta. Käräjäoikeuden mukaan 36-vuotias mies murhasi samanikäisen naisen lyömällä teräaseella 78 kertaa.

MIES oli tekoa edeltävänä kahtena vuotena kohdistanut naiseen väkivaltaa ja uhannut tätä tappamisella, käräjäoikeus totesi. Käräjäoikeuden mielestä asiassa oli kunniaväkivallan piirteitä.

Käräjäoikeuden mukaan mies oli pakottanut naisen matkustamaan Irakiin, jossa tämän veljen ja sedän oli määrä tappaa nainen. Mies oli kertonut vaimonsa sukulaisille, että tämä olisi huono nainen.

– Se, että vastaaja on yrittänyt saada vaimonsa tapetuksi Irakin matkan aikana, osoittaa hänellä olleen surmaamistarkoitus jo ennen syytteessä mainittua ajankohtaa. Kun uhrin kuitenkin onnistui palata Suomeen, on vastaaja jatkanut väkivaltaista käyttäytymistään uhria vastaan

 
Juuri näin. Suomalaisuus on sydämen asia ja mielentila.
Suomalaisuus on kuulumista Suomen kansaan, joka jakautuu neljään heimoon. Monilla meistä on jalkaa useammassa kuin yhdessä geeni-paljussa... mutta jotain heimotaustaa pitää olla verenperimänä, muuten olet vain Härmän passinhaltija ja ikuinen turisti.
Norja on nyt neljäs maa jossa olen asunut yli kaksi vuotta, kokonaisuudessaan olen 4-vuotiaasta viettänyt 17 vuotta ulkomailla, eri jaksoina.
Ja olen silti suomalainen. Karjalan ja Varsinais-Suomen heimoa. Nuo iirakit eivät ikinä tule olemaan suomalaisia, kuten eivät myöskään sukurutsatut äpärä-penskansa.
Kristillisessä mielessä yksikään noista ei ole naimisissa, ja Suomi ei ole islamistinen maa, joten ne ovat kaikki äpäriä, Taivaan Aapisen kansissa siis :).
 
Nojaa, esmes Amerikassa on aika laajasti hyväksytty ajatus, että kuka tahansa, joka omaksuu amerikkalaisen kielen, kulttuurin ja elämäntavan, voi tulla amerikkalaiseksi. Tietysti tää on vähän siirtolaisvaltion piirre, mutta on siinä viisauden siemen. Lienee kaikille aika selvää, että vaikkapa Arnold Schwartzenegger on jo kauan ollut amerikkalainen eikä itävaltalainen identiteetiltään, ja on tehnyt kovasti töitä omaksuakseen tämän identiteetin (huhujen mukaan jopa niin pitkälle, että joutuu elokuviin palkkaamaan murrevalmentajan pitääkseen yllä österbaumin aksenttiaan :oops:, joka on osa Arskan "tavaramerkkiä").

Suomessa vastaava esimerkki olisi varmaan Roman Schatz, joka on täysin suomalaistunut saksalainen. Etnisyys on kuitenkin eri käsite kuin kansallinen identiteetti. Ilmoitusasia se ei ole, sen eteen on tehtävä töitä ja se on aidosti omaksuttava, mutta en mä nää mitään syytä miksi Schatz ei olisi suomalainen. Voisin sanoa samaa vaikkapa mun saksanopettajasta yliopistolla, vaikka molemmille on kieltämättä jäänyt lievästi hassu aksentti. Avioliittojen kautta suvun, kansan ja heimon jäseneksi ottaminen on kumminkin vuosituhansia vanha juttu (ja eikö juuri tällaisen mylläkän takia esmes Britannialla ole saksalainen kunigassuku?).
 
Suomessa vastaava esimerkki olisi varmaan Roman Schatz, joka on täysin suomalaistunut saksalainen.


Asiaa voi miettiä myös niin, että jos itse muuttaa jonnekin,niin koska paikalliset pitävät itseä "paikallisena". Esim jos muutan Somaliaan ja asun siellä 30v, niin pitääkö ihmiset mua Somalina jos olisin oppinut somali kulttuurista kaiken. Tai jos saan siellä lapsen Suomalaistaustaisen kanssa, niin pitääkö ihmiset lasta Somalina? Varsinkin jos äidinkieli olisi Suomi.
Sama koskee japania, kiinas etc etc.

Yhdysvallat nyt on erilaisia. Se on sellainen sekametelisoppa, että oksat pois. Kulttuurien sulatusuuni.
 
Vähemmän miespuolisia, enemmän naispuolisia tulijoita. Jospa siten vähenisi tämä meille suomalaisille vieras sukukunnia-pohjainen väkivalta. Eihän ne tietyistä maista maahan muuttaneet miehet monesti hyväksy että ‘suomalaistuneet’ naiset käy töissä, juo olutta, tanssii miesten lähellä, puhuu suomea hyvin, käy suomalaisten kaverien kotona, jne. Pitäisi jotenkin tukea noiden naisten ‘suomalaistumista’ , jospa se seurava sukupolvi sitten helpommin omaksuu meidän heimon käytöstavat.
 
Nojaa, esmes Amerikassa on aika laajasti hyväksytty ajatus, että kuka tahansa, joka omaksuu amerikkalaisen kielen, kulttuurin ja elämäntavan, voi tulla amerikkalaiseksi. Tietysti tää on vähän siirtolaisvaltion piirre, mutta on siinä viisauden siemen. Lienee kaikille aika selvää, että vaikkapa Arnold Schwartzenegger on jo kauan ollut amerikkalainen eikä itävaltalainen identiteetiltään, ja on tehnyt kovasti töitä omaksuakseen tämän identiteetin (huhujen mukaan jopa niin pitkälle, että joutuu elokuviin palkkaamaan murrevalmentajan pitääkseen yllä österbaumin aksenttiaan :oops:, joka on osa Arskan "tavaramerkkiä").

Suomessa vastaava esimerkki olisi varmaan Roman Schatz, joka on täysin suomalaistunut saksalainen. Etnisyys on kuitenkin eri käsite kuin kansallinen identiteetti. Ilmoitusasia se ei ole, sen eteen on tehtävä töitä ja se on aidosti omaksuttava, mutta en mä nää mitään syytä miksi Schatz ei olisi suomalainen. Voisin sanoa samaa vaikkapa mun saksanopettajasta yliopistolla, vaikka molemmille on kieltämättä jäänyt lievästi hassu aksentti. Avioliittojen kautta suvun, kansan ja heimon jäseneksi ottaminen on kumminkin vuosituhansia vanha juttu (ja eikö juuri tällaisen mylläkän takia esmes Britannialla ole saksalainen kunigassuku?).
Noh, jos Massachusetsin rannikolle olisi marraskuisena iltana 1620 tömähtänyt Irakistä lähtenyt Dhow täynnä kaksoisvirtain arabi-muslimeja, eikä Englannin Portshmouthista lähtenyt The Mayflower, täynnä pohjois-eurooppalaisia protestantteja, niin mitenköhän olisi homma edennyt? Mistä rautatiet, höyrykoneet... ja ennen kaikkea mistä vallankumous? Se olisi ollut Haram...


Vallankumous on protestanttinen keksintö, ja uniikki maailmassa... me olemme tehneet niitä useita, Lutherista Gutenbergiin, tekstiilitehtaista ja höyrylaivoista valistuksen aikaan, ja internetiin.

Islamilainen Amerikka olisi ollut synkkä paikka, ilman sähkövaloja, ilman teknologiaa. Alkuperäiskansat olisi brutaalisti orjuutettu, eikä.... krhm.. "siirretty".
Islamilainen Amerikka olisi jämähtänyt maurien valtaaman Espanjan ja Sisilian saaren tasolle, ikuisesti.
Maailmanluokan kirjastot Bagdadissa, Alexandriassa ja Samarkandissa oli tuohon mennessä jo poltettu ja unohdettu monta vuosisataa aikaisemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Noh, jos Massachusetsin rannikolle olisi marraskuisena iltana 1620 tömähtänyt Irakistä lähtenyt Dhow täynnä kaksoisvirtain arabi-muslimeja, eikä Englannin Portshmouthista lähtenyt The Mayflower, täynnä pohjois-eurooppalaisia protestantteja, niin mitenköhän olisi homma edennyt? Mistä rautatiet, höyrykoneet... ja ennen kaikkea mistä vallankumous? Se olisi ollut Haram...


Vallankumous on protestanttinen keksintö, ja uniikki maailmassa... me olemme tehneet niitä useita, Lutherista Gutenbergiin, tekstiilitehtaista ja höyrylaivoista valistuksen aikaan, ja internetiin.

Islamilainen Amerikka olisi ollut synkkä paikka, ilman sähkövaloja, ilman teknologiaa. Alkuperäiskansat olisi brutaalisti orjuutettu, eikä.... krhm.. "siirretty".
Islamilainen Amerikka olisi jämähtänyt maurien valtaaman Espanjan ja Sisilian saaren tasolle, ikuisesti.
Maailmanluokan kirjastot Bagdadissa, Alexandriassa ja Samarkandissa oli tuohon mennessä jo poltettu ja unohdettu monta vuosisataa aikaisemmin.

Nyt puhuu herralla jo pullo ja niin pahasti asian vierestä, että palaan myöhemmin asialle.
 
Noh, jos Massachusetsin rannikolle olisi marraskuisena iltana 1620 tömähtänyt Irakistä lähtenyt Dhow täynnä kaksoisvirtain arabi-muslimeja
Olisi tapahtunut Massakusetus ja miljoonat älämölöttäjät Uudessa Englannissa takoisivat päätänsä lattiaan HERALDISESTI oikein itään päin.
 
Olisi tapahtunut Massakusetus ja miljoonat älämölöttäjät Uudessa Englannissa takoisivat päätänsä lattiaan HERALDISESTI oikein itään päin.
Terve, miten menee Suomen Chicagossa... ensilumi tuli täällä Norjassa viimeyönä tunturiin, E6-valtatie on ollut poikki 7 tuntia Dovrefjellin ylityksen kohdalla, joka erottaa Oslon ja etelän Trondheimistä ja pohjoisesta.



Oletko itse ehtinyt metsään, puolukkaan tai sieneen?
 
Terve, miten menee Suomen Chicagossa... ensilumi tuli täällä Norjassa viimeyönä tunturiin, E6-valtatie on ollut poikki 7 tuntia Dovrefjellin ylityksen kohdalla, joka erottaa Oslon ja etelän Trondheimistä ja pohjoisesta.



Oletko itse ehtinyt metsään, puolukkaan tai sieneen?
Hallaa nappasi toissayönä, mutta ei ihan lunta Hämeessä kuitenkaan. Marjat ja sienet jätän mummoille, eikä tarvitse jättää kun ehtivät ensin muutenkin, mutta lähikorpiin käppäsen jokaisena päivänä, kun ei silmä kestä betonia.
 
Back
Top