Kyllä minä mieleni niin pahotin...

Voimia ja jaksamista.

Kuuntele tämä vanha joulusatu niin voimaannut!

 
Lainasin autoa pari viikkoa sitten. Ensimmäisen kerran elämässäni lainasin autoani. Eilen olin vahinkotarkastajan luona. Rakas palvelijani lunastettiin.

Menin tänään siniseen bussiin. Bussiin. Jos ette tiedä, mikä se on, se on sellainen pitkä laitos, jossa on peräkkäin penkkejä ja sitä ajaa joku, joka ei osaa suomea. Periaatteessa se oli mukavaa, kun matka kesti ja bussi kiersi kaikkien lähiöiden kaikki polut etsien ajokortittomia mummoja ja muuta proletaariväkeä. Rentouduin niin, että torkuin pysäkkini ohi. Liukastelin autoliikkeeseen. Teki mieleni ostaa samantien johtotähti kaikilla maailman teillä. Kerranhan sitä eletään.

Palasin vielä kotiin bussilla tekemään laskelmia. Takanani puhuttiin jotain slaavikieltä, vieressäni aasialaista kieltä ja bussin perällä kuului kähärämsähäräm. En tiedä, mitä kieltä se oli. Alkoi kaduttaa, etten tehnyt kauppoja heti, mutta halusin laskeskella käyttömaksuja ja kulutusta sun muuta vielä netistä parille eri mallile. Sitten bussi pysähtyi.

Olin mennyt väärään bussiin ja olin Itäkeskuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Lainasin autoa pari viikkoa sitten. Ensimmäisen kerran elämässäni lainasin autoani. Eilen olin vahinkotarkastajan luona. Rakas palvelijani lunastettiin.

Menin tänään siniseen bussiin. Bussiin. Jos ette tiedä, mikä se on, se on sellainen pitkä laitos, jossa on peräkkäin penkkejä ja sitä ajaa joku, joka ei osaa suomea. Periaatteessa se oli mukavaa, kun matka kesti ja bussi kiersi kaikkien lähiöiden kaikki polut etsien ajokortittomia mummoja ja muuta proletaariväkeä. Rentouduin niin, että torkuin pysäkkini ohi. Liukastelin autoliikkeeseen. Teki mieleni ostaa samantien johtotähti kaikilla maailman teillä. Kerranhan sitä eletään.

Palasin vielä kotiin bussilla tekemään laskelmia. Takanani puhuttiin jotain slaavikieltä, vieressäni aasialaista kieltä ja bussin perällä kuului kähärämsähäräm. En tiedä, mitä kieltä se oli. Alkoi kaduttaa, etten tehnyt kauppoja heti, mutta halusin laskeskella käyttömaksuja ja kulutusta sun muuta vielä netistä parille eri mallile. Sitten bussi pysähtyi.

Olin mennyt väärään bussiin ja olin Itäkeskuksessa.
Olisit vaan lyönyt kaupat lukkoon. Nykynuorison suosima orkesteri JVG tiivistää asian hyvin:

"Miksei meillä kaikki hyvin täällä Johtotähden alla ois
Jengi luuli et mä tänne lensin
Mut kun rullaan mun Benzil oon paikal aina ensin"
 
Lainasin autoa pari viikkoa sitten. Ensimmäisen kerran elämässäni lainasin autoani. Eilen olin vahinkotarkastajan luona. Rakas palvelijani lunastettiin.

Menin tänään siniseen bussiin. Bussiin. Jos ette tiedä, mikä se on, se on sellainen pitkä laitos, jossa on peräkkäin penkkejä ja sitä ajaa joku, joka ei osaa suomea. Periaatteessa se oli mukavaa, kun matka kesti ja bussi kiersi kaikkien lähiöiden kaikki polut etsien ajokortittomia mummoja ja muuta proletaariväkeä. Rentouduin niin, että torkuin pysäkkini ohi. Liukastelin autoliikkeeseen. Teki mieleni ostaa samantien johtotähti kaikilla maailman teillä. Kerranhan sitä eletään.

Palasin vielä kotiin bussilla tekemään laskelmia. Takanani puhuttiin jotain slaavikieltä, vieressäni aasialaista kieltä ja bussin perällä kuului kähärämsähäräm. En tiedä, mitä kieltä se oli. Alkoi kaduttaa, etten tehnyt kauppoja heti, mutta halusin laskeskella käyttömaksuja ja kulutusta sun muuta vielä netistä parille eri mallile. Sitten bussi pysähtyi.

Olin mennyt väärään bussiin ja olin Itäkeskuksessa.

Niin tuttua! Itselle kävi samoin. Minä en tosin lainannut autoani, vaan joku ystävällinen ryssää molottava oli päättänyt ajaa parkkipaikalla kylkeen. Poliisin tulo helsingissä... Aloin jo miettimään, onko siellä edes sellaista käsitettä, kuin poliisi. Ryssä meinasi lähteä jo karkuun, mutta sanotaanko näin, että mukanani ollut vanhin pojista esitti härmäläiseen tapaan, että eipä kannata karata. :) No kuitenkin, se elämys minkä sain siitä pitkässä sinisessä ajelemissa riittää minulle lopuksi ikää. En ole sieltä kotoisin, niin siitä sitten etsimään paikka x ja y. Bussikuski taisi puhua swahilia tai jotain muuta mustaa murretta, ettei ymmärretty tippakaan. Onneksi selvittiin takaisin pohjoiseen ja kotiin! Meillä ei enää johtotähti suuntaa etelään, ellei aivan pakko ole.
 
Lainasin autoa pari viikkoa sitten. Ensimmäisen kerran elämässäni lainasin autoani. Eilen olin vahinkotarkastajan luona. Rakas palvelijani lunastettiin.

Menin tänään siniseen bussiin. Bussiin. Jos ette tiedä, mikä se on, se on sellainen pitkä laitos, jossa on peräkkäin penkkejä ja sitä ajaa joku, joka ei osaa suomea. Periaatteessa se oli mukavaa, kun matka kesti ja bussi kiersi kaikkien lähiöiden kaikki polut etsien ajokortittomia mummoja ja muuta proletaariväkeä. Rentouduin niin, että torkuin pysäkkini ohi. Liukastelin autoliikkeeseen. Teki mieleni ostaa samantien johtotähti kaikilla maailman teillä. Kerranhan sitä eletään.

Palasin vielä kotiin bussilla tekemään laskelmia. Takanani puhuttiin jotain slaavikieltä, vieressäni aasialaista kieltä ja bussin perällä kuului kähärämsähäräm. En tiedä, mitä kieltä se oli. Alkoi kaduttaa, etten tehnyt kauppoja heti, mutta halusin laskeskella käyttömaksuja ja kulutusta sun muuta vielä netistä parille eri mallile. Sitten bussi pysähtyi.

Olin mennyt väärään bussiin ja olin Itäkeskuksessa.
Vielä täysissä ruumiin ja sielun voimissa ollessaan appiukko sanoi aina "Ei housut lainassa parane. Jos ei niitä revitä, niin sitten niihin paskotaan."
 
poni_eks_bwpn.jpg

Itseäni ei kiinnosta polkeeko kusti hitaasti, kunhan lähetykset tulevat perille. Varsinkin kun on tullut tilailtua merirahtinakin tavaraa.

Helsingin ja Tampereen ulkopuolellahan noilla kaikilla ulkolaisilla kuriireilla on loppujakajana joko Posti tai Matkahuolto. Nämä eivät ole ne heikoimmat lenkit vaan nuo Suomessa (tai pohjoismaissa) alihankkijoina olevat puljut kuten tuo PostNord.

Tuo toimii Hermeksen (ainakin Iso-Britanniasta tai Saksasta tulevien pakettien kohdalla) alihankkijana Suomessa. Hermes antaa seurantakoodin, joka toimii kohtalaisesti niin kauan kuin lähetys on sillä itsellään, mutta PostNordille saavuttuaan tämä sama seurantatunnus ei toimi sen seurantapalvelussa, eikä myöskään Matkahuollolla, jos se on viimeinen lenkki.
PostNord ei vastaa sähköpostilla minkäänlaisiin viesteihin. Ei niin mihinkään. Sitten tämä Hermes: sen sivuilta ei löydy sähköpostiosoitetta lainkaan ja se neuvoo paketinsaajia olemaan yhteydessä 'suoraan lähettäjään' eli harjoittaa klassista vastuunsiirtoa. Kertoo mielestäni riittävästi näistä yrityksistä.

Kun et tiedä viimeisen jakelijan lähetystunnusta, niin et tiedä lähetyksen saapumisesta mitään. Puhelinnumero tuntuu häviävän järjestelmällisesti jossain kohden ennen Matkahuoltoa, jolloin MH:n tekstiviestiä saapumisesta ei tule.
Matkahuollon paperinen saapumisilmoitus Postin kautta taas tuntuu kestävän viikkoja lähetyksen saapumisesta, jona aikana lähetys on saattanut keretä lähtemään jo takaisin.

Ebayn Global Shipping Program, jonka toimijana on Pitney Bowes, on taas oma lukunsa. Ebay tarjoaa sitä ensisijaisesti myyjille, ihan kuten PayPal tarjoaa ensisijaisesti omaa muunnoskurssiaan ulkolaisille valuutoille.
Siinä lähettäjä lähettää ulkomaanpakettinsa tälle yritykselle, joka sitten huolehtii sen toimittamisesta kohdemaahan, poistaen näennäisesti riskejä alkuperäiseltä lähettäjältä. Tämä palvelu ei tarjoa hintaetua sen paremmin lähettäjälle kuin vastaanottajallekaan, vaan on esim. kalliimpi kuin Royal Mailin seurantatunnuksin varustettu pikalähetys ulkomaille.

Erikoista on se, että tämä Pitney Bowes paketoi lähetykset uudelleen, ilmeisesti tarkoituksena alentaa painoa. Kyllä, ne poistavat myös lähetyksen toppauksia, joten riski lähetyksen hajoamisesta kasvaa kivasti.
Tämän palvelun paketit on ainakin itselläni toimittanut aina Posti ja jopa yleensä Pitney Bowesin seurantakoodi on toiminut Postin seurantapalvelussa.
Uudelleenpaketoinnin lisäksi vikana on se, että paketti matkaa viikkoja, joskus kuukausiakin vaikkapa Iso-Britanniasta. Normaali Royal Mailin seurantakooditon pikkupaketti tulee viikossa ja sillä varustettu muutamassa päivässä.

Japanista olen tilannut jonkun kerran EMS:n kautta ja ne ovat tulleet Postin toimittamana joskus alle kahdessa vuorokaudessa tilauksesta. Normaali lentorahti sieltä tulee viikossa tai kahdessa.

Sitten todellinen hännänhuippu on kuriiripalvelu Norsk Global, joka 'hävitti' neljä lähetystä seitsemästä (Iso-Britanniasta). Kaikissa tapauksissa se väitti, että ei ollut saanut lähetystä, vaikka olikin luonut toimivan seurantakoodin järjestelmäänsä. Lähettäjällä eBayssa ei yhtäkään kielteistä arviota ja toiminut siellä yli 15 vuotta. Mutta Norsk ei muka ollut saanut tältä lähetystä. Uskoo ken tahtoo.
Lähettäjä muuten korvasi ilman pienintäkään kitinää tilausten hinnat.

EU-maiden kansallisten postilaitosten (Iso-Britannia, Saksa, Hollanti, Puola, Viro ja Latvia ainakin) lähettämät paketit ovat tulleet ilman yhtäkään ongelmaa perille, kuten myös Yhdysvalloista, Kiinan tasavallasta tai Australiasta tulleet paketit.

Mutta mitäpä noista. Onhan se toisaalta vittumaista jos jokin harvinainen, historiallisesti arvokas esine häviää jonnekin paskakuriirin hallin perälle tai 'korkeamoraalinen' työntekijä vetää välistä.

Sitä myös ihmettelen miten nämä huonot kuriirit oikein pärjäävät näennäisesti kovasti kilpaillulla alalla? Vai tarjoavatko ne niin paljon alhaisemmat hinnat, että ne parit laadukkaat mutta hinnakkaat kuriirit eivät täysin pysty alaa ottamaan haltuunsa?
 
Viimeksi muokattu:
Poliisin tulo helsingissä... Aloin jo miettimään, onko siellä edes sellaista käsitettä, kuin poliisi.

Ai useinhan maakuntien miehet on sitä mieltä, että helsingissä on poliiseja kuin meren mutaa ja ne ehtivät selvittelemään karkkivarkauksia muutamassa minuutissa.:)
 
Voihan pyrstö nyt taas. Itsenäisyyspäivän tienoilla mittasin pojalta kohonneita verensokereita. Varasin terkkarista ajan, sain viikon päähän sekä diabeteshoitajalle että d-lääkärille ajan. Mentiin paikalle ja ajanvaraustyyppi tuli kertomaan että ne molemmat on pois. Samainen tyyppi mittasi sokerin jollain antiikkisella värkillä. Lupasi lähetteen labraan.

Soitin paripäivää labra-aikaa, ei toimi nettivaraus ei toimi puhelin. Lykkäsin luukulle ja siellä hoitsu naureskeli ettei ne voi mitään aikoja varailla kun systeemit ei toimi. Kokeile seuraavalla viikolla. Soitin ja sain ajan puolentoistaviikon päähän. Käytiin maanantaina kokeissa ja ohje oli soittaa tänään vastaus labran numerosta. Soitin aamusta ja sanelin asiani vastaajaan. Soittivat just nyt takasin kertoakseen että labra vastauksia ei suinkaan anneta labrasta. Sain toisen numeron ja kas kummaa, se vastaakin vaan klo. 8-14.
Yksi verikoe ja siihen saatanan sirkukseen menee kuukausi. Onni että on omat mittarit että pystyy seuraamaan ite noita sokereita.

Huomenna soitan. Jos ei onnistu, menen paikalle. Saavat tulostaa mulle ne vastaukset jos ei muuten niin täytynee rimpuuttaa miliisit paikalle. Lain mukaanhan niiden täytyy ne mulle antaa.

Sitten vaan nokka kohti pohjolasairaalaa.

Mulle sama vaikka tekis kymmenen sotea ja ulkoistais koko paskan kongoon. Huonommaksi tää ei ainakaan voi mennä.
 
Voihan kettu. Huomenna pitäis lähteä suorittamaan siirtymää. Niin kuin ennustin, luvassa erikoiskylmää verisusikuun ja helvetin jäädyttävä pakkaskausi mikä kestää juhannukseen. On nyt saattanut käydä niin että vanha ja välillä uskollinen volvoni on tekeytynyt tuolla kinoksessa akkuaan tyhjentäen siitä asti kun tuli se epäonninen selkkaus sen lohkolämmittimen kanssa. Huomenna ollaan jännän äärellä. Ei sitten mitään jos sen saa käymään (sillä perinteisellä pyrstöönraiskaustyylillä), voin vetäytyä kaffen juontiin ja palata parin tunnin päästä asiaan. Pilkkihaalareissa, volvo kun ei näillä pakkasilla lämpiä vaikka kävis viikon mutta se sulaa sen verran ettei lapset jäädy turvaistuimiin kiinni (paitsi jos tulee pissa).

Mietin kyllä jos kokeilis ihan rohkeesti olisko se korjaantunu valohoidolla. Viimeksi meni vaan pari sulaketta, jos itsestään korjautuminen ei ole onnistunut, hyvässä lykyssä pimenee koko kylä. Näillä keleillä voi naapurit olla vähän karheena..

Korean kummajainen on sattuneesta syystä miehellä ajossa.

Tämä hirvittävä tragedia sai siis alkunsa kun unohdin riittävän monesti irrottaa auton lohkosta ja kurvailin iloisesti kylänraitilla johdot perässäni.
 
Koska nähdään Suomessa musiikillisesti lahjakas maahanmuuttaja nainen esim musiikkirintamalla.
 
Välillä vituttaa hameväki.
Pitäis alkaa syömää kasviksia ja yritetty saada jo vegaaniksikin. Armeijasta ei ymmärretä ja valitetaan että harjoittukset on turhia ja miksi ei vain voi vaikka alkaa pankkialalle tai muuhun konttorirotta virkaan.

Sotilas on aina sotilas ja liha on vain pirun hyvää. Saatana
 
Välillä vituttaa hameväki.
Pitäis alkaa syömää kasviksia ja yritetty saada jo vegaaniksikin. Armeijasta ei ymmärretä ja valitetaan että harjoittukset on turhia ja miksi ei vain voi vaikka alkaa pankkialalle tai muuhun konttorirotta virkaan.

Sotilas on aina sotilas ja liha on vain pirun hyvää. Saatana

Et oo aatellu vaihtaa? Ei alaa eikä ruokavaliota vaan lykkää se muija luiskaan
 
EI VITTU!

Saatanan Perkele. Pienillä ihmisillä on pienet ongelmat, joista yritetään tehdä suuria ongelmia.

"Älkää kysykö mistä johtuu väkivalta. Älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma."

Hyvä tai huono että huomenna on työpäivä, niin ei voi vetää kunnon lällejä. Oikeastaan ei voi vetää minkäänlaisia lällejä.
 
Tänään voisi vetäistä, mutta kirjoittelen mielummin lyhyitä, sisällöttömiä viestejä mp.nettiin.

Onko järkeä, kysyn vaan.

Tottakai siinä on järkeä. Voit toki kehittää vielä vähän viestintästrategiaasi. Sisällöttömyyden sijaan kirjoitat täysin aiheen vierestä, sekoitat asiat ja henkilöt, jos et ole ihan varma jostain pikkuyksityiskohdasta, kuittaat sen kevyesti "sinä juttuna" ja oletat että muut tajuaa vaikket itse tajuakaan. Muista myös riittävä määrä kirjoitusvirheitä, poista joutavat välimerkit ja käsittele yhdyssanoja ihan fiiliksen mukaan.

Voit vaan kuvitella kuinka sisällöttömiä ja sekavia mun kirjotelmani ovat.
 
Vittu. Muuten meni jakso ihan jees, mutta viimeisenä päivänä kärähti käpy aika 100%. Vittu me saadaan Saatana palkkaa siitä, että me ollaan niitä aikuisia siellä vitun koulussa eikä siitä, että käyttäydytään vielä typerämmin kuin ne murrosikäiset penikat.

VITTU SAATANA VITUTTAA! Kun pitää parsia Perkele toisten jälkiä kun ovat niin vitun typeriä ja munattomia. Onneksi huomenna pitää ajaa autolla Kainuuseen jälkikasvu kyydissä, niin ei voi kiskaista kaminaa mustaksi. Muuten hiihtäisin tällä hankikannolla metsiä pitkin lankomiehen mökille, istuisin yön sen kanssa saunassa juomassa kaljaa ja raakaa viinaa pullonsuusta ja puhuisin maaliman asiat mallilleen.
 
Back
Top