John Hilly
Ylipäällikkö
Suomen panssariprikaateilla oli sodan ajan papereissa muut numerot kuin 1. ja 2.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suomen panssariprikaateilla oli sodan ajan papereissa muut numerot kuin 1. ja 2.
Autetaan toveria: Se on satama - satamia.Pienejä tykkejä joka puolustaa lentokenttiä ja satamaita (satamoita)
1960-luvun lopulla kainuussa oli "Mustan lumen talvi", onko tästä tapauksesta jossain parempaa kertomusta?
Jossain viitataan tapauksen venäläisten rakentamaksi tutkaverhoksi, kun olivat siirtämässä kalustoaan Alakurttiin..
Luulen, että tuo tarkoittaa alkuvuotta -71, muistutappa minua, jos kiinnostaa lukea, mitä olen asiasta tietävinäni, nyt ei ehi.
Luonetin kirjassa on vain mainita..sattui 1960-luvun lopulla..
Tästähän on elokuvakin tehty Päätalon romaanin pohjalta. Kirja tuli -69.
Tuskin Päätalo on kertonut teoksessa tarkemmin taustoja jos ne on ollut "vaiettuja salaisuuksia" vai onko?
En tiedä. Ajankohtaa tuo kuitenkin fiksaa kiinni. Näkyi pikaisella googletuksella samaa tavaraa tulleen Ruotsissakin. Jotain kemiaa siitä on varmasti tehty. Pitäisi jonkun vaan päästä tuloksiin kiinni.
Luulen, että tuo tarkoittaa alkuvuotta -71, muistutappa minua, jos kiinnostaa lukea, mitä olen asiasta tietävinäni, nyt ei ehi.
@baikalLuulen, että tuo tarkoittaa alkuvuotta -71, muistutappa minua, jos kiinnostaa lukea, mitä olen asiasta tietävinäni, nyt ei ehi.
Löysin tällaisen raportin NATO:n sotaharjoituksesta Pohjois-Norjassa. Ajankohta on 70-luvun alku. Kuvaa tilannetta, jossa Neuvostoliitto on vallannut Finnmarkin. NATO:n vastahyökkäys alkaa maihinnousulla. Mitä mieltä olette, onko tilanne muuttunut paljoakaan päälle neljässä vuosikymmenessä ? Videossa todetaan, että Pohjois-Norjan puolustuksesta vastasi yksi norjalainen prikaati, joka tositilanteessa olisi nopeasti alakynnessä. Kaikki riippuisi siitä miten nopeasti liittolaisten joukkoja saadaan avuksi.
Jos ketään kiinnostaa, CIA:n kuulustelumanuaalit ja niihin liittyvät materiaalit. Liittyy vahvasti aikaansa, esim. Etelä-Amerikan sotilasdiktatuureihin.
Tämä oppilaitoshan oli kuuluisa siitä, että siellä koulutettiin Etelä-Amerikan diktatuurien sotilas- ja poliisijohto käyttämään kovaotteisia kuulustelumetodeja. Entiseltä nimeltään tämä oli School of the Americas. Oppia sai mm. Panaman diktaattori Manuel Noriega.
https://en.wikipedia.org/wiki/Western_Hemisphere_Institute_for_Security_Cooperation