Pakkohan se oli katsoa - tommosen hehkutuksen jälkeen
(mitähän varten tuon aikakauden "elokuva"-musiikin pitää olla noin hemmetin spykedeelistä vingutusta)
Minä vähän kaipasin käsimerkkejä, mutta kun en ole jääkäri niin en noista jv-miesten suksisauvalla suoritetuista eleistä mitään ymmärrä.
(mitähän varten tuon aikakauden "elokuva"-musiikin pitää olla noin hemmetin spykedeelistä vingutusta)
Minä vähän kaipasin käsimerkkejä, mutta kun en ole jääkäri niin en noista jv-miesten suksisauvalla suoritetuista eleistä mitään ymmärrä.
Se on niin hieno ase !! Ottaen huomioon, että olen itse saanut mahdollisuuden tutustua erittäin läheisesti sirotteisiin, mm. välillä löytynyt kusella käydessä jalkaterän vierestä, kerran lapiosta asemaa kaivaessa - pidän porapanosta sivistyneenä ja eleganttina sulutteena. Halpa, simppeli, helppo ja tärvelee kohdettaan juuri sopivasti. Sitoo suuren määrän resursseja ja saattaa lamauttaa liikkeen varsin inhimillisesti. Saamarin Tarja - että se eukko ottaa päähän.Tuo porapatruuna toimi sakaramiinan panososana ja muistaakseni myös telamiinan räjäyttimenä.
Meilläkin oli Emma mukana peruskoulutuskaudella, kun meille piti jv-perustaidot kuitenkin jotenkin opettaa. Jäi mieleen lähinnä, että se oli poikkeuksellisen kelju kantaa olalla. Muodoltaan semmoinen, että oli miten päin vain, aina jokin kohta oli terävä. Ehkäpä oikeat emma-miehet osasivat paremmin.Emmalla olen ampunut 2000-luvulla, ja soiva peli. Sen takana luottaisi mahdollisuuksiinsa tosipaikassa, LS:n kanssa ei ehkä niinkään.
No juuri sitä jäin ihmettelemään, että miten ne paarit tehdään. Siis tuossa reseptinä oli vain että; sukset ja havuja. Mutta siis miten ... (?)Tilapäisvälineet olivat suuressa roolissa ja videolla mainittuihin suksipaareihin löytyy opastusta isänmaan tarjoamasta vihkosesta.