Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tvälups kirjoitti:Laskuvarjojääkäri ja maailmanmestarinyrkkeilijä Max Schmeling
Tvälups kirjoitti:Jatketaan samalla aiheella ja henkilöllä.
Kuinka Maxista tuli FSJ ja mitä hän piti siitä?
Bodyguard kirjoitti:Tvälups kirjoitti:Jatketaan samalla aiheella ja henkilöllä.
Kuinka Maxista tuli FSJ ja mitä hän piti siitä?
Eiköhän se mennyt jotenkin seuraavasti: Voitettuaan raskaan sarjan MM:n Schmelingistä tuli natsien suosikki ja Hitler piti häntä saksalaisena sankarina. Max kuitenkin kieltäytyi jatkuvasti liittymästä NSDAP:hen ja joutui vähitellen Hitlerin epäsuosioon.
Kerrotaan Hitlerin junailleen Maxin laskuvarjojääkäriksi, mutta Max ei siitä pitänyt, joutui hetkeksi vangiksikin Kreetalla ( omasta halustaan??? ). Oli anti-natsi, mm. piilotteli Levinin veljeksiä ( juutalaisia ) asunnollaan ja ilmeisesti auttoi heidät pakenemaan Saksasta..
Tvälups kirjoitti:Bodyguard kirjoitti:Tvälups kirjoitti:Jatketaan samalla aiheella ja henkilöllä.
Kuinka Maxista tuli FSJ ja mitä hän piti siitä?
Eiköhän se mennyt jotenkin seuraavasti: Voitettuaan raskaan sarjan MM:n Schmelingistä tuli natsien suosikki ja Hitler piti häntä saksalaisena sankarina. Max kuitenkin kieltäytyi jatkuvasti liittymästä NSDAP:hen ja joutui vähitellen Hitlerin epäsuosioon.
Kerrotaan Hitlerin junailleen Maxin laskuvarjojääkäriksi, mutta Max ei siitä pitänyt, joutui hetkeksi vangiksikin Kreetalla ( omasta halustaan??? ). Oli anti-natsi, mm. piilotteli Levinin veljeksiä ( juutalaisia ) asunnollaan ja ilmeisesti auttoi heidät pakenemaan Saksasta..
Suurin piirtein noin. Max ei suostunut erottamaan juutalaista manageriaan, jonka vuoksi joutui HH:n epäsuosioon. Liitettiin laskuvarjojoukkoihin, ei saanut osallistua koulutukseen vaan eka hyppy oli kova sellainen, suoraan Kreetalle. Kaikesta huolimatta selvisi sodasta hengissä ja jatkoi nyrkkeilyuraansa.
Bodyguard jatkaa:
Tvälups kirjoitti:V1 raketit
Tvälups kirjoitti:Kuka entinen tykistöupseeri, sittemmin lentäjä, tunnettiin Stellvertreter -arvonimestään?
..des FuhrerSepeteus kirjoitti:Tvälups kirjoitti:Kuka entinen tykistöupseeri, sittemmin lentäjä, tunnettiin Stellvertreter -arvonimestään?
Oliskos Rudolf Hess?
Sepeteus kirjoitti:Noh, koetetaampa...
Kun painoonsa nähden teknisesti ja tehollisesti hieman alimitoitettu Tiger-panssari jämähti kiinni itärintamalla, niin sitä pystyi hinaamaan vain toinen Tiikeri. Kun tämä toimenpide sitten usein aiheutti apuun tulleen vaunun voimansiirron laukeamiseen tai moottorin ylikuumenemiseen ja mahdollisesti jopa tulipaloon, niin tuo toisella vaunulla hinaaminen kiellettiin.
Kysymys: mikä oli sitten se "ohjesäännön mukainen" oikea tapa hinata tuota 57-tonnista keijukaista?
crane kirjoitti:Sepeteus kirjoitti:Noh, koetetaampa...
Kun painoonsa nähden teknisesti ja tehollisesti hieman alimitoitettu Tiger-panssari jämähti kiinni itärintamalla, niin sitä pystyi hinaamaan vain toinen Tiikeri. Kun tämä toimenpide sitten usein aiheutti apuun tulleen vaunun voimansiirron laukeamiseen tai moottorin ylikuumenemiseen ja mahdollisesti jopa tulipaloon, niin tuo toisella vaunulla hinaaminen kiellettiin.
Kysymys: mikä oli sitten se "ohjesäännön mukainen" oikea tapa hinata tuota 57-tonnista keijukaista?
kahdella tiikerillä?
Sepeteus kirjoitti:crane kirjoitti:Sepeteus kirjoitti:Noh, koetetaampa...
Kun painoonsa nähden teknisesti ja tehollisesti hieman alimitoitettu Tiger-panssari jämähti kiinni itärintamalla, niin sitä pystyi hinaamaan vain toinen Tiikeri. Kun tämä toimenpide sitten usein aiheutti apuun tulleen vaunun voimansiirron laukeamiseen tai moottorin ylikuumenemiseen ja mahdollisesti jopa tulipaloon, niin tuo toisella vaunulla hinaaminen kiellettiin.
Kysymys: mikä oli sitten se "ohjesäännön mukainen" oikea tapa hinata tuota 57-tonnista keijukaista?
kahdella tiikerillä?
Nein, nein!!
Bodyguard kirjoitti:Sepeteus kirjoitti:crane kirjoitti:Sepeteus kirjoitti:Noh, koetetaampa...
Kun painoonsa nähden teknisesti ja tehollisesti hieman alimitoitettu Tiger-panssari jämähti kiinni itärintamalla, niin sitä pystyi hinaamaan vain toinen Tiikeri. Kun tämä toimenpide sitten usein aiheutti apuun tulleen vaunun voimansiirron laukeamiseen tai moottorin ylikuumenemiseen ja mahdollisesti jopa tulipaloon, niin tuo toisella vaunulla hinaaminen kiellettiin.
Kysymys: mikä oli sitten se "ohjesäännön mukainen" oikea tapa hinata tuota 57-tonnista keijukaista?
kahdella tiikerillä?
Nein, nein!!
Mikäli saatavilla oli Sd.Kfz. 9 Famo traktoreita ( puolitelavaunuja ), voitiin Tiikeriä hinata 2-3 sellaisella. Ilmeisesti 3 oli se ihanteellinen lkm. Liikkui kai kahdella nippa nappa.
Mikäli niitä ei ollut saatavilla, miehistö räjäytti tai poltti vaurioituneen vaunun, ettei se päädy vihulaisen käsiin.