Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pari puuttuu vielä Kairisen kirjassaan tekemästä listasta. Mielenkiintoista sinänsä, että Törnin kohdalle ei oltu tuossa kirjassa merkitty LoM-mitalia, tainut käydä pianovihre.Itsensä Alpo Marttisen lisäksi Anterot Aakkula ja Havola, Paavo Kairinen ja Lauri Törni. Jääkö @Sepeteus lista puutteelliseksi?
Sturmbock-stellung. Saksalaisten linnoittama puolustusketju Lapin Käsivarren poikki. Sturmbock=muurinmurtaja.Miten "muurinmurtaja" liittyy toiseen maailmansotaan Suomessa?
Tulipa menneenä kesänä retkeiltyä tuolla Käsivarressa Sturmbockia katsastamassa; hienoja maisemia, kiintoisaa sotahistoriaa ja hyviä kalavesiä, mitäpä muuta lomareissulta voisi vaatia . Pysytään saksalaisteemassa ja heitetään nyt pikaisena kysymyksenä, että kenen suomalaisen kuvaa Heinrich Himmler piti seinällään?
Sehän se. Omaperäisen mytologis-kansatieteellis-rotuopillisen harrastuksensa johdosta Himmler lähetti Yrjö von Grönhagenin keräämään alan aineistoa Karjalaan, josta hänelle lähetettiin mm. mainittu kuva. Sitä hänen kerrotaan pitäneen työhuoneensa seinällä kuin jotain ikonia ikään. Asiasta kertoo Heather Pringle kirjassaan Himmlerin suuri suunnitelma- arjalaisen herrakansan etsintä.Runonlaulaja Timo Lipitsä.
Juke-moldia?Bariumsulfaattia, polyvinyyliasetaattia, okraa, sinkkisulfidia ja sahanpurua. Sekoitetaan tietyssä suhteessa, ja mitä saatiin aikaan?
Ah, tuo myyttinen Juke-mold. Olen sen verran sinua tuoreempi tällä sivustolla, että Juken jutut ovat minulle kuin muinaistarustoa. Että kuullut olen, mutta tarkempi tieto puuttuu..Juke-moldia?
Juke-mold lienee tiiviiksi puristettua vaneria.Ah, tuo myyttinen Juke-mold. Olen sen verran sinua tuoreempi tällä sivustolla, että Juken jutut ovat minulle kuin muinaistarustoa. Että kuullut olen, mutta tarkempi tieto puuttuu..
Saatat olla oikeassa, mutta erään sodan aikana se tunnettiin kuitenkin toisella nimellä. Mahdollisten patenttioikeuksien penäämisen vuoksi, mikä olikaan tuo nimi?