Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aivan oikein! 1600-luvun Englannisa rintapanssarit testattii kyseisellä tavalla. (En ole tavannut, että missään muualla olisi samalla tavalla tehty materiaalitestausta). Ammuttiin musketilla/pistoolilla n. 30m etäisyydeltä ja jos kuula ei läpäissyt panssaria, niin eikun myyntiin.
Pienenä yksityiskohtana kerrottakoon... Jos Kustaa II Adolf olisi Lutzen:in taistelussa käyttänyt Kylterin lisänä moista panssaria , olisi voinut 30-vuotinen sota olla lyhyempi ja Saksa osa Ruotsi-Suomi valtakuntaa.
@Fremen ole hyvä ja jatka.
Vinkki: kyseessä oli Pohjanmeri, kone oli Heinkel 111... joka ei suunnitelman puitteissa kuitenkaan noussut ilmaan Saksasta tai Ranskasta ennen liittymistään pommarilauttaan häntäkoneena. Tavoitteena kääntää sodan kulku siis.Herrat, toinen maailmansota oli täynnä kahjoja ja vähemmän kahjoja operaatiosuunnitelmia, minkä niminen oli suunniteltu operaatio jonka tarkoituksena oli kääntää sodan kulku hallitulla lentokoneen pakkolaskulla mereen, josta osallistujien oli tarkoitus selvitä hengissä vihollisen pelastusmiehistön käsiin?
Osui ja upposi! Well done Sir, operaatiossa oli lievästi sanottuna aika monta liikkuvaa osaa, ja tuli silti hyväksytyksi ylimmällä tasolla siihen pisteeseen että eteni go-no-go -tasolle asti. Alan Turing oli kirjaimellisesti tuskaantunut kun "Operaatio Armotonta" ei viety loppuun saakka...Operation Ruthless. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Ruthless
Jos vaikka minä olen nyt nopein ja laitetaan helpohko näin Suomen 100 vuoden kunniaksi.
Kuka Suomen tiedustelun unohdettu sankari on kyseessä?
Toimi ennen WW2:sta maanviljelijänä Karjalan kannaksen kaakkoisosassa. Hän organisoi omilla vähillä varoillaan ja omalla luvallaan tiedustelumatkoja Pietarin suuntaan jo ennen sisällissotaa. Oli suurena ideoijana Suomen tiedustelun rakentamisessa, kun Suomi ajautui/meni kohti jatkosotaa. Jääkäriupseeri haavoittui kaukopartiomatkalla.
Kukahan mahtaa olla kyseessä?
Ikävä kyllä ei osunut nyt.
Isak Alfthan.
Jos vaikka minä olen nyt nopein ja laitetaan helpohko näin Suomen 100 vuoden kunniaksi.
Kuka Suomen tiedustelun unohdettu sankari on kyseessä?
Toimi ennen WW2:sta maanviljelijänä Karjalan kannaksen kaakkoisosassa. Hän organisoi omilla vähillä varoillaan ja omalla luvallaan tiedustelumatkoja Pietarin suuntaan jo ennen sisällissotaa. Oli suurena ideoijana Suomen tiedustelun rakentamisessa, kun Suomi ajautui/meni kohti jatkosotaa. Jääkäriupseeri haavoittui kaukopartiomatkalla.
Kukahan mahtaa olla kyseessä?
Jos ei ole erikoistunut kaukopartioiden tutkimiseen niin on se aika vaikea tietää yksittäisten miesten kohtaloita.