Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mun veikkaus on, ettei Saksan sota-arkistossä käyty lainkaan. Matkustaminen sekä hotelliasuminen oli silloin vielä kallista. Pukkila saattoi saksalaisyhteyksiensä kautta saada tiedon matkustamatta paikalle itse. Kun ei ollu dokumenttia, eivät myöhemmät tutkijat hyväksyneet tätä todistetuksi faktaksi.
Kysymys:
Tunnuksista puheenollen. Mitä vikaa oli kiistattoman tonnistokuninkaan Kretschmerin sukellusveneen tornissa olleessa onnensymbolissa verrattuna U-99:n lopulta napaneen HMS Walkerin vastaavaan?
Puhdas arvaus.
HMS Walkerin tunnus on - - ehyt)
Oliko sitten niin että Walkerin hevosenkenkä oli toisinpäin, avoin osa ylös?
Tietäjlle helppo: Mitä erikoista oli Mannerheim-risteissä 99 ja 120?
Raatteentien taistelussa suomalaiset käytti motteja vihollisen tuhoamiseen.
Siellä on suomalaisten sekä venäläisten pystyttämät muistomerkit.
Tää on helppo!
Kyseessä on Joutselän taistelu. Jota mahdollisesti ei koskaan käyty. Ja alunperin tehtiin yksi muistomerkki. Kun se sattuneesta syystä jäi rajan taakse tehtiin kopiot Sandiksessa ja Sodankylään.
Tää on helppo!
Kyseessä on Joutselän taistelu. Jota mahdollisesti ei koskaan käyty. Ja alunperin tehtiin yksi muistomerkki. Kun se sattuneesta syystä jäi rajan taakse tehtiin kopiot Sandiksessa ja Sodankylään.
HMS Achilles, Leander-luokan kevyt ristelijä. Kuva 30-luvulta, seilasi WW2 pitkälti NZ-lipun alla.Edellä hyvä katsaus Kustaa Vaasan Venäjänsodan tutkimusmateriaaliin. Mulla on kuitenkin käsitys, että ainoat aikalaislähteet ovat kirjeet, joissa ei ole kovin tarkkoja kuvauksia. 1920-luvun sotahistorioitsijamme olivat jääkäreitä, jotka historiatutkimuksen ohella valmistivat kansaa ennemmin tai myöhemmin koittavaan yhteenottoon Venäjän kanssa.
Sitten kysymykseen: : Mikä laiva?
Katso liite: 24669
Mikä ihmelaite on kyseessä?