Kysymys- ja vastaustopiikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vehamala
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Karjalan armeija, vuosi 1941 heinäkuun 10. päivästä eteenpäin, Laatokan Karjalan valtaus Syvärin suuntaan.
Kyllä. Syksyn 1941 ja kevään 1942 aikana tehtiin hyvin tarkkoja suunnitelmia eräänlaisesta divisioonakoon hyökkäyksen torjuntaan vaikuttavasta suluttamisesta. Siltoihin ja teihin. Suunnitelmaa voi sanoa erittäin hyväksi, mutta pioneerien sodalle on annettu kovin vähän valoa. Talvisota oli hyvä koulu tälle aselajille.

Tein tahallani samanlaiset johdattelut kuin tässä viime aikoina on ollut mutta ihan omaan sotaamme. Arvasin, että tulee optinen harha ja aletaan etsiä jotain muuta kolkkaa.

Oli Päämajan vähättelyä, että Tuulosjoen ja Viteleen väliä ei otettu todesta. Siinä tuli lähtiessä kiire...

Nyt minä lepoon. Sinä jatkat.

Kyllä. Syksyn 1941 ja kevään 1942 aikana tehtiin hyvin tarkkoja suunnitelmia eräänlaisesta divisioonakoon hyökkäyksen torjuntaan vaikuttavasta suluttamisesta. Siltoihin ja teihin. Suunnitelmaa voi sanoa erittäin hyväksi, mutta pioneerien sodalle on annettu kovin vähän valoa. Talvisota oli hyvä koulu tälle aselajille.

Tein tahallani samanlaiset johdattelut kuin tässä viime aikoina on ollut mutta ihan omaan sotaamme. Arvasin, että tulee optinen harha ja aletaan etsiä jotain muuta kolkkaa.

Oli Päämajan vähättelyä, että Tuulosjoen ja Viteleen väliä ei otettu todesta. Siinä tuli lähtiessä kiire...

Nyt minä lepoon. Sinä jatkat.
Tämä oli hyvä kysymys. Eihän mihinkään itsestään selvyyksiin ole mitään järkeä osallistua. Sillä on syynsä, että olemme usein vastinparina näissä, ei ole ensimmäinen kerta 👍

Varsinkin kun Talvela, Sihvo ym itse olivat olleet todistamassa aivan vastaavaa operaatiota vastaavin tuloksin reilut 20 vuotta aiemmin.

Back