Kysymys- ja vastaustopiikki

juhapar kirjoitti:
Jaa, no voi pahkeinen. Tuota, jos joku voisi keksiä jonkun kyssärin kotomaastamme ajalta ennen Talvisotaa?

Mulla on yks...Mitkä vuodet oli Suomi venäjän halluussa?
 
Liian monta vuotta. Sen lisäksi Suomi oli Ruotsin omaa aivan helvetin liian monta vuotta.
 
1808 taisi Ruotsi erota valtakunnasta. Mutta toisaalta taas Venäjä suostui liittymään valtakuntaan.

Edit: korjattu vuosilukua...
 
juhapar kirjoitti:
1808 taisi Ruotsi erota valtakunnasta. Mutta toisaalta taas Venäjä suostui liittymään valtakuntaan.

Edit: korjattu vuosilukua...

Etsin kaks vuosilukua ja sun ensinmäinen ei ole ihan oikein
18xx - ????
 
1809-1917.....tätäkö hait?

Onhan se Suomi
tai sen osia ollut muulloinkin sellaisena pätkävenäläisenä maakuntana. kö?
 
Minkähänlaista "hallussaoloa" Hejsan mahtaa tarkoittaa?
 
baikal kirjoitti:
1809-1917.....tätäkö hait?

Onhan se Suomi
tai sen osia ollut muulloinkin sellaisena pätkävenäläisenä maakuntana. kö?

Jes minä hain 1809-1917

Baikaali jatkaa!!!
 
No minä jatkan, kenen lippu tää on?

170px-Flag_of_the_Russian_Airborne_Troops.svg.png
 
VDV eli Venäjän maahanlasku/laskuvarjojoukot
 
noska kirjoitti:
VDV eli Venäjän maahanlasku/laskuvarjojoukot

Oikein, saat jatkaa Noska jos sä haluat...
 
Juu tehkää joku muu kysymys. Vaikuttaisi tulevan kkireinen loppuviikko niin en ehdi välttämättä seurata vastauksia.
 
Kun ei kukaan muu saanut kysymystä aikaiseksi, niin heitänpä sellaisen itse. Vuorossa kuvakysymys. Mikä kone?
 

Liitteet

  • ZZZZ.jpg
    ZZZZ.jpg
    82.4 KB · Luettu: 17
"This particular plane was manufactured in 1949 in Taskent, USSR. HA-LIX is the only airworthy Li-2's in the world. It was built in 1949 in Airframe Factory Nr.84 of Taskent, serial number 18433209. "
 
Vastaus on oikein. Odotin jonkun menevä lankaan ja tajoavan DC-3:a, josta Li-2 on lisenssikopio. Olisi pitänyt laittaa toinen kuva jossa tunnukset eivät näkyneet.

FM200 jatkaa.
 
FM200 kirjoitti:
Mikä on viimeinen vihollisen sotatoimissa upottama merivoimiemme alus?

Viimeiset vihollisen sotatoimissa upottamat merivoimiemme alukset lienevät VMV10 ja VMV14 (vartiomoottoriveneitä), jotka molemmat tuhoutuivat saksalaisten tykkitulessa 15.9.1944 saksalaisten epäonnistuneen Tanne Ost operaation yhteydessä ( Suursaaren valtausyritys, jonka suomalaiset torjuivat ). Enpä osaa sanoa, kumpi tuhoutui myöhemmin.
 
FM200 kirjoitti:
Tammikuussa -45 tapahtunutta haen.

Miinalaiva Louhi oli miinoittamassa Hangon edustaa 12.1.1945, kun peräpäässä räjähti ja alus upposi. Täyttä varmuutta räjähdyksen syystä ei ole, mutta vaihtoehtoina ovat joko saksalainen herätemiina tai saksalaisen sukellusveneen ampuma torpedo.
Vastaan siis miinalaiva Louhi.
 
Back
Top