Roope Ristintekijä kirjoitti:
Jaa no mun lähten mukaan ne on M38A1 ja M606A2 ja ainakin tuo jälkimmäinen on helposti tunnistettavissa pyöreämmistä muodoistaan ja suureemasta korkeudestaan. Ylin kuva on Will Fowlerin ja alemmat William Reidin. En tiedä mihin tarkoitukseen tai missä tilaisuudessa ovat alunperin otettuja, mutta ei voi olla vuodelta 1952, koska M606A2 valmistus aloitettiin vasta -54.
chigeen'a jatkakoon.
Ei ei ei....
Et tainnut ihan jaksaa tutkia asiaa syvemmin. Lokasuojat huomio! .Eli vuosina 50 - 52 valmistetussa M38:ssa on "suorat " etulokasuojat ja vuosina 52 - 57 valmistetuissa M38A1 malleissa on "pyöristetyt" lokasuojat kuten kuvastasi voidaan havaita. Tästä lempinimi M38A1:selle The "Original" Round Fender.
Kuva on otettu toukokuussa 1952 iloisessa Willys perheenlisäys tapahtumassa, jossa esiteltiin uusi M38 eli sittemmin nimellä M38A1. Esillä sen hetkinen kehitys kaari 1940 - 1952 vasemmalta oikealle.
[/URL][/img][/b]
1952 photo announcing the new Willys MD (M38A1). Quad on far left modified with MA windshield
Parhaiten tästä kuvakulmasta M38A1:sen erottaa upotetuista vilkuista kun virheellisesti mainitsemassasi M606A2:ssa ne on pinta-asennettuna ja lyhyt M38:sta lainattu etupuskuri vetolenkein joka korvattiin ensimmäisen valmistuserän jälkeen pidemmällä puskurilla. Tämä kertoo, että kyseessä on aivan alkupään, vuoden 1952 Willys esittelymalli. M606A2:ssa ei ole ko vetolenkkejä puskurissa. Ja koska kuvasi on vuodelta 1952 ei M606:sen valmistus ollut vielä alkanutkaan. Eikä koskaan enää Willys-Overland nimellä, sillä se myytiin Kaiserille jo vuonna 1953 joka sitten alkoi tekemään lievästi muunneltua M606 mallia vuonna 1954 josta sitten ennen pitkää kehiteltiin vuonna 1968 myös M606A2 (A3) malli jota valmistettiin vuoteen 1982 asti. Joka ei kuitenkaan ole yksikään näissä kuvissa esiintyvistä 40 - 50 luvun Willys-Overland tuotteista.
Tarkkuutta vaaditaan. Jopa kysyjältä.
Kysymyskin tulee, kunhan jotain keksin.