Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
adam7 kirjoitti:kun täällä niin ansiokkaasti ja hyväntahtoisesti on arvioitu niksulan ja drakan (huom ! ei dragan) välistä pakollista ja tietysti kielestä johtuvaa kohtalonyhteyttä, päästän kysymyksen vapaaksi.
kyselkää te, niin minä vastaan.
23.3.1921 Erik G Melinpstsika kirjoitti:Milloin perustettiin Suomeen ensimmäinen kenttätykistön AUK ja kuka oli sen ensimmäinen johtaja?
pstsika kirjoitti:Porin rykmentti eli nykypäivän Porin Prikaati. Sotivat vähän ympäri Eurooppaa ensin hakkapeliittoina, myöhemmin karoliineina ja nykyään räppäreinä.
adam7 kirjoitti:Uudenmaan rykmentti, josta myöhemmin tuli Uudenmaan prikaati
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nylands_regemente
pstsika kirjoitti:Protestoin.
Miten Lützenissa 1632 kaatunut Kustaa II Adolf pystyi perustamaan uuden rykmentin 1633?
pstsika kirjoitti:@ Hejsan: Kyseessä on sama joukko, mutta tuo kuninkaallinen tippui siitä pois.
Minulla ei ole sopivaa kysymystä nyt eli nopein jatkaa. Hejsan voi mieluusti laittaa jonkun hakkapeliittoihin tai karoliineihin liittyvän kysymyksen.
Edit.
Laitan itse helpon kysymyksen.
Mitä erikoista oli karoliinisen ratsuväen hyökkäyksissä verrattuna muihin saman ajan ratsuväkijoukkoihin?
baikal kirjoitti:Sveitsiläistä henkikaartia Vatikaanissa?